  • Data: 2009-08-24 15:16:24
    Temat: Re: Zasilacz Low Drop 13,8V 20A
    Od: Mario <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    kola pisze:
    > Użytkownik "Mario" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ja to wziąłbym jakiś regulowany low drop na 3A np LT1764 i nim sterował
    > wysokoprądowy PNP np BD250. Jeśli przy 7A spadek byłby akceptowalny np
    > (2,5V) to dołożyłbym jeszcze dwa tranzystorki :)

    > Założyciel wątku uważa, że nie ma nagłych wahań sieci i ewentualne
    > różnice doreguluje odczepami. No i może zawsze nadawać ze stałą mocą :)
    > Założenie trochę bez sensu bo aby wydzielać mało mocy tranzystory muszą
    > pracować blisko nasycenia i jak spadnie napięcie na wejściu to już nic
    > nie podregulują.

    Dziwnie odpisałeś - pod sygnaturką. Muszę wkleić

    >Ja tu nie piszę o nadawaniu. Zawężam temat, bo są tacy co będą zawsze
    >"przeszkadzać" w dyskusji.

    Jeśli uważasz że rozważanie problemu wpływu zmiennej mocy pobieranej za
    zasilacza na zmianę napięcia drop out jest przeszkadzaniem w dyskusji to
    nie ma sprawy. W sumie to mi rybka czy moc z zasilacza dostarczasz do
    reflektora, rezystora czy do nadajnika.
    A jeśli masz stałe napięcie w sieci i stały pobór mocy z zasilacza to
    daruj sobie ten low drop. Zostaw trafo, diody i kondensatory.

    MD