    From: "kola" <k...@o...eu>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Zasilacz Low Drop 13,8V 20A
    Date: Mon, 24 Aug 2009 12:13:18 +0200

    Ja mam zasilacz 13,8V 20A, który ma ok 20 lat. Pracuje dobrze, ale się dość
    mocno grzeje , mimo wentylatora. jest to układ na uA723 i 3x KD202. Moc
    tracona na radiatorze jest ok 100W. Niżej juz nie można zejść. Min. róznica
    napięc wynosi ok. 5V. Budując Low drop , chciał bym zejść do różnicy napięć
    2V, więc moc tracona na grzanie wyniosła by ok 40W. Jest więc bardzo duża
    róznica. Wachania sieci raczej nie wystepują, ale mozna zrobic na wszelki
    wypadek odczep na pierwotnym. Kondensatory raczej szybko nie wyschną, daję
    im czas 5lat. Zaraz ktoś się znajdzie i powie ze moc tracona jest
    nieproporcjonalna do obciązenia, ale ja to chce pominąć ten temat na forum.