  • 11. Data: 2010-10-02 13:01:04
    Temat: Re: Zasilacz Dell, a HP Compaq.
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    HP Compaq ma identyczną wtyczkę.
    A mimo to zasilacz od Della nie ładuje (próbowałem dwa różne Delle).
    Dell ma 19,5V, HP ma 19V różnica zaniedbywalna.
    Może ten środkowy pin daje jakieś info o dopuszczalnym obciążeniu prądowym
    (amperażu)?
    Natężenie Della jest nominalnie mniejsze niż HP (wersja 90W).

    Swoją drogą qrwa mać takie praktyki producentów powinny być zakazane, bo zaśmiecamy
    środowisko setkami tysięcy nie pasujących
    zasilaczy...
    Jakby 19,5V (Dell) było różne od 20V (Lenovo).

    -----

    | Rurka ma 2 powierzchnie kontaktowe - zewnętrzną i wewnętrzną, środkowy, cienki
    bolec jest połączony trzecią żyłą.

  • 12. Data: 2010-10-02 13:41:22
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 02-10-2010 15:01, ąćęłńóśźż napisał/a:
> [...]
    (amperażu)?
    > Natężenie Della jest nominalnie mniejsze niż HP (wersja 90W).

    Może i wtyczki są takie same (nie mam HP pod ręką) ale mają różne
    "sygnały" doprowadzone do wtyczki.
    Tu jest to ładnie opisane:
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1694402.html#8
    192946

    > Swoją drogą qrwa mać takie praktyki producentów powinny być zakazane, bo zaśmiecamy
    środowisko setkami tysięcy nie pasujących
    > zasilaczy...
    > Jakby 19,5V (Dell) było różne od 20V (Lenovo).

    Za zasilacze komórek się zabrali, może niedługo wezmą się za zasilacze
    laptopów?

    --
    Cz.

  • 13. Data: 2010-10-02 14:04:42
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Roznica napiec w tym przypadku nie ma znaczenia.
    Po prostu Dell jest na tyle pazerny, ze wymyslil wlasna
    technike, zeby nie mozna bylo stosowac zasilaczy uniwersalnych.
    Tak jak pisza inni, po pinie wewnetrznym laptop wie, ze zasilacz jest
    oryginalny.
    Jak nie dostanie info, to ma w d. taki zasilacz.

    Co do standaryzacji, to sie zgadzam w 100%.
    UE zabrala sie za komorki. Czas na laptopy.

  • 14. Data: 2010-10-02 15:37:42
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    dell na trzecim pinie ma transmisje danych, w kazdym razie mój dell latitude
    d630
    --
    VSS
    http://vss.pl

  • 15. Data: 2010-10-04 07:04:26
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Czyli HP też.

    -----

  • 16. Data: 2010-10-04 07:06:38
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < " 666"
    >Nie rozumiem:
    >zasilacz Dell ma nominalnie 19,0 wolt.

    "woltów"!

    >HP Compaq potrzebuje 18,5 wolta.
    >Różnica napięcia wydaje się być zaniedbywalna.
    >Wtyczki na oko wydają się identyczne.
    >A mimo to HP Compaq nie chce pracować na zasilaczu od Della, ani nawet się
    >ładować.
    >Co jest grane???

    A moc zasilacza wystarczająca?

    >Elektronika, czy jednak wtyczka?

    A polaryzacja właściwa?

    --
    [------------------------]
    [ K...@e...eu.org ]

  • 17. Data: 2010-10-04 10:41:53
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-10-02 16:04, *Jacek* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
    > Roznica napiec w tym przypadku nie ma znaczenia.

    Nie byłbym przekonany.

    > Po prostu Dell jest na tyle pazerny, ze wymyslil wlasna
    > technike, zeby nie mozna bylo stosowac zasilaczy uniwersalnych.

    A mi się jakoś udawało w te wakacje jak zapomniałem własnego zasilacza -
    Dell Vostro

    > Tak jak pisza inni, po pinie wewnetrznym laptop wie, ze zasilacz jest
    > oryginalny.
    > Jak nie dostanie info, to ma w d. taki zasilacz.

    Nie ma, a dokładniej nie całkowicie :) - można bez problemu laptopa
    używać, nie da się jedynie naładować nim baterii.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 18. Data: 2010-10-04 14:17:58
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Mon, 04 Oct 2010 12:41:53 +0200, Mirek Ptak napisał(a):

    > Nie byłbym przekonany.
    Nie bylbys przekonany, ze 19, czy 18,5 bedzie gralo roznice?

    Powiedzial, co wiedzial...

  • 19. Data: 2010-10-04 14:18:53
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Mon, 4 Oct 2010 09:04:26 +0200, ąćęłńóśźż napisał(a):

    > Czyli HP też.
    >

    > -----

    bylo stosowac zasilaczy uniwersalnych.

    Hp chyba, ale to chyba nie.

  • 20. Data: 2010-10-04 14:20:56
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Jacek" <a...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > Jak nie dostanie info, to ma w d. taki zasilacz.
    >
    > Co do standaryzacji, to sie zgadzam w 100%.
    > UE zabrala sie za komorki. Czas na laptopy.

    I do tego korzystaja z gniada micro-USB, to sie chwali. W pracy komputer, w
    domu komputer, w samochodzie mam przejsciowke 12v-USB do ladowania telefonu
    i iPoda. Nie bede wogole ladowarek potrzebowac, wszedzie jest gdzie pod USB
    podpiac.

    Pozdrawiam
    Kamil