  • 1. Data: 2010-10-01 19:20:16
    Temat: Zasilacz Dell, a HP Compaq.
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Nie rozumiem:
    zasilacz Dell ma nominalnie 19,0 wolt.
    HP Compaq potrzebuje 18,5 wolta.
    Różnica napięcia wydaje się być zaniedbywalna.
    Wtyczki na oko wydają się identyczne.
    A mimo to HP Compaq nie chce pracować na zasilaczu od Della, ani nawet się
    ładować.
    Co jest grane???
    Elektronika, czy jednak wtyczka?

  • 2. Data: 2010-10-01 19:23:01
    Temat: Re: Zasilacz Dell, a HP Compaq.
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 01-10-2010 21:20, 666 napisał/a:

    > Elektronika, czy jednak wtyczka?

    Ilu żyłowy jest kabel od HP? Dell ma (najczęściej) trzy żyły i 3 styki
    we wtyczce.

    --
    Cz.

  • 3. Data: 2010-10-01 19:31:49
    Od: " 666" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Ile żył to nie wiem, wtyczka rurkowa z centrycznym bardzo cienkim pinem w
    środku.
    Na oko obie wtyczki identyczne.
    No kurczę, idę po lupę ;-))

    -----

  • 4. Data: 2010-10-01 19:35:39
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 01-10-2010 21:31, 666 napisał/a:
    > Ile żył to nie wiem, wtyczka rurkowa z centrycznym bardzo cienkim pinem w
    > środku.
    > Na oko obie wtyczki identyczne.
    > No kurczę, idę po lupę ;-))

    W Dellu zewnętrzna rurka ma 2 powierzchnie kontaktowe - wewnętrzną i
    zewnętrzną + bolec ;-)

    --
    Cz.

  • 5. Data: 2010-10-01 19:48:57
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 01-10-2010 21:31, 666 napisał/a:
    > Ile żył to nie wiem, wtyczka rurkowa z centrycznym bardzo cienkim pinem w
> [...]

    Rurka ma 2 powierzchnie kontaktowe - zewnętrzną i wewnętrzną (połączone
    z zasilaczem dwoma żyłami), środkowy, cienki bolec jest połączony
    trzecią żyłą.

    http://allegro.pl/kabel-do-zasilacza-dell-1-5m-wtyk-
    7-4mm-5-1mm-pin-i1224365269.html
    http://allegro.pl/adapter-wtyk-dell-7-4-5-1-mm-gniaz
    do-5-5-2-5-mm-i1248332931.html

    --
    Cz.

  • 6. Data: 2010-10-01 19:51:40
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    W dniu 2010-10-01 21:31, 666 pisze:
    > Ile żył to nie wiem, wtyczka rurkowa z centrycznym bardzo cienkim pinem w
> [...]

    Ten pin to twoja odpowiedź na pytanie.

  • 7. Data: 2010-10-01 19:56:43
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 01-10-2010 21:51, Nex@pl napisał/a:

    > Ten pin to twoja odpowiedź na pytanie.

    HP też ma środkowy pin, tylko, że w Dellu nie służy on do zasilania a za
    identyfikację zasilacza.
    A tu więcej szczegółów:

    Cz.

  • 8. Data: 2010-10-01 20:01:01
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    Nie wdawałem się zbytnio w szczegóły :)

    W każdym bądź razie taka zabawa może uszkodzić logikę w sekcji zasilania.

  • 9. Data: 2010-10-02 08:23:04
    Od: " 666" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Na rynku jest dużo zasilaczy uniwersalnych, z wymiennymi wtyczkami, więc
    jakieś strasznie skomplikowane dane tym trzecim srodkowym igiełkowym pinem
    chyba nie lecą??

    Przy okazji:

    Potrzebujemy do biura zasilacz który służyłby i do HP Compaq (65 W) i do
    Della, wtyczki takie same, myślałem, że jednym zasilaczem HP lub Dell
    załatwimy sprawę.

    A tu d... blada.

    Mógłbym jeszcze spróbować podłączyć oryginalny zasilacz HP (18,5 wolta) do
    Della (nominalnie 19 woltów) - ale jeśli coś miałoby się uszkodzić to bez
    sensu.

    Jaki zasilacz uniwersalny kupić?
    W Niemczech dobre są marki Lindt, ale szkoda mi teraz płacić za koszty
    wysyłki.

    -----

  • 10. Data: 2010-10-02 08:29:04
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 02-10-2010 10:23, 666 napisał/a:

    > Jaki zasilacz uniwersalny kupić?
    > W Niemczech dobre są marki Lindt, ale szkoda mi teraz płacić za koszty
    > wysyłki.

    Może jeszcze tu zapytaj: pl.misc.elektronika

    --
    Cz.