  • Data: 2014-11-22 14:06:27
    Temat: Re: Zasilacz >= 600W
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 21.11.2014 o 18:01 Borneq pisze:

    > Te nowe które są na Allegro mają sprawność 80%
    > używany Fortron 700 W bł tani i miał sprawność 90%, ale wolę nie
    > ryzykować z używanym.
    > na co jeszcze warto popatrzeć? czy dobry byłby Aerocool VS-600 ? a może
    > Chieftec?
    > czy 80% oznacza że 600W w rzeczywistości daje tylko 480 W a może dając
    > prąd 600 z gniazdka ciągnie aż 750W?

    Podawana moc zasilacza jest jego znamionową - to znaczy, że tyle może
    pociągnąć z sieci. Sprawność to stosunek mocy pobranej do oddanej, czyli
    80+ oznacza, że co najmniej 80% mocy jest wykorzystana. Co najmniej,
    ponieważ może być więcej niż 80% (wyznaczone certyfikatami Bronze, Silver,
    Gold itd). Ponadto sprawność zmienia się wraz z obciążeniem, a największa
    jest w środkowym zakresie.

    A teraz najciekawsze. Przy doborze zasilacza jego moc znamionowa ma
    znikome znaczenie. Najważniejsze jest ile może pociągnąć z linii 12V.

    Teraz się trochę poznęcam :). Przykładowe zasilacze które podałeś:
    Aerocool PGS VS-600 80+ Bronze - przy 600W moc linii 12V 456W
    TACENS RADIX VI - jeszcze lepszy- przy 650W moc linii 12V 432W!

    Ponadto żaden nie jest certyfikowany (80+) i nie wiadomo w rzeczywistości
    jaką mają sprawność.
    Zawsze się zastanawiałem, gdzie w takich zasilaczach podziewa się reszta
    mocy i jak oni to liczą?

    Dla porównania podam przykład zasilacza, który zresztą polecam.
    http://www.kurtmedia.pl/product-pol-453262-SEASONIC-
    zdroj-450W-SSP-450RT-80-GOLD.html
    Wady - może być głośne łożysko wentylatora, brak oplotu kabli.

    SEASONIC SSP-450RT 80+ GOLD. Przy mocy 450W, moc linii 12V wynosi 444W i
    posiada certyfikat.
    Chyba nietrudno zauważyć, że mocowo są prawie jednakowe, konstrukcyjnie
    to nawet nie ma co porównywać.
    Z takich jak Tacens, Aerocool, Chieftec wartościowe są wyższe modele.

    --
    WiesłaW