  • 11. Data: 2011-02-09 18:58:30
    Temat: Re: Zasilacz?
    Od: Andrzej <n...@m...ru>

    W dniu 2011-02-09 15:53, Vituniu pisze:
> [...]

    Przed kupieniem płyty i grafiki sprawdzałem na kalkulatorach i zostawał mi
    margines kilku watów.

    > Pierdol nie opowiadaj...
    >
    > Maksymalny pobor mocy 5850 to jakies 170W,
    > co zamierzasz zrobic z pozostalymi 330?
    >
    > Jak juz, to zwroc uwage na dopuszczalne
    > obciazenia na poszczegolnych liniach...

    A jak to zrobić?

    > PS:
    > chyba, ze masz na mysli zasilacz zakupiony za trzy
    > dychy razem z obudowa... ale wtedy nawet napis
    > "1000W" na nim nie pomoze ;)

    A ten co mam, Amarcox to nołnejm czy dobry zasilacz?

  • 12. Data: 2011-02-09 21:43:23
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 09-02-2011 o 01:42 Andrzej napisał na pl.comp.pecet:

    > Radeon 5850
    > zasilacz Amacrox 400W (peak 450).
    >
    > Zainstalowany Windows XP nie wstaje, instalator z płytki nawet się
    > wysypuje.
    > Dało się zainstalować 7, udaje się zainstalować prawie wszystkie
    > sterowniki, jak tylko zainstaluję sterowniki do grafiki to od rebootu
    > każda próba uruchomienia systemu kończy się niebieskim ekranem. Tryb
    > awaryjny działa, jak odinstaluje sterowniki - na standardowych
    > sterownikach chodzi.

    > Czyżby zasilacz był za słaby, czy męczyć grafikę (i sprzedawcę)?

    Sprawdź, czy masz podpięte dodatkowe zasilanie do karty graficznej.

    Twój zasilacz (zapewne Amacrox Warrior AX450-PNF) nie jest "noname".
    Określiłbym go jako przeciętny, ale stosunkowo tani. Jednak wygląda
    na to, że do Twojego zestawu powinien wystarczyć.

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 13. Data: 2011-02-09 22:16:36
    Od: Andrzej <n...@m...ru>

    W dniu 2011-02-09 22:43, WiesłaW pisze:

    > Sprawdź, czy masz podpięte dodatkowe zasilanie do karty graficznej.

    Tak, jedna wtyczka 6pin zwykła + druga na przejściówce z dwóch molexów.
    Jeszcze się przyjrzę tej przejściówce jutro, czy nie łączy, jak będę miał do
    niej dostęp.

    > Twój zasilacz (zapewne Amacrox Warrior AX450-PNF) nie jest "noname".
    > Określiłbym go jako przeciętny, ale stosunkowo tani. Jednak wygląda
    > na to, że do Twojego zestawu powinien wystarczyć.

    Wolałbym nie wydawać dwóch stów, jeśli nie muszę na jeszcze jeden. Jeszcze
    pogrzebię z tym.
    Tak przy okazji, jaki byłby dobry jakbym chciał swój zestaw podkręcić tak za
    pół roku? 500, 600 watów?

  • 14. Data: 2011-02-09 22:58:55
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 09-02-2011 o 23:16 Andrzej napisał na pl.comp.pecet:

    > Tak, jedna wtyczka 6pin zwykła + druga na przejściówce z dwóch molexów.
    > Jeszcze się przyjrzę tej przejściówce jutro, czy nie łączy, jak będę
    > miał do niej dostęp.

    Koniecznie sprawdź dokładnie wszystkie molexy, bo to wygląda na brak
    wystarczającej mocy. Przewód 12V jest żółty.

    > Wolałbym nie wydawać dwóch stów, jeśli nie muszę na jeszcze jeden.
    > Jeszcze pogrzebię z tym.
    > Tak przy okazji, jaki byłby dobry jakbym chciał swój zestaw podkręcić
    > tak za pół roku? 500, 600 watów?

    W teraźniejszych zasilaczach najważniejsza jest linia 12V, a konkretnie
    prąd jaki może dostarczyć. Sama moc zasilacza może nas wprowadzić w błąd.
    Policzmy. Twój zasilacz posiada 29A/12V czyli 348W. Karta + procesor
    pobierze max 151W + 127W = 278W. Zostaje 70W. Praktycznie, zestaw
    powinien brać mniej, więc można śmiało próbować trochę podkręcać.
    Wniosek z tego jest taki: należy wybierać zasilacze o mocnych liniach 12V
    a nie o dużej liczbie watów na opakowaniu i najlepiej o wysokiej
    sprawności.

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 15. Data: 2011-02-10 15:58:36
    Od: "G Nowak" <g...@g...com>

    Skad pomysl z zasilaczem, wstawiales tej grafie na tyle by sie chociaz
    rozgrzala? Od instalacji sterownikow a nawet przesuwania okienek z wlaczonym
    Aero zapotrzebowanie na prad raczej nie wzrasta. Co innego jesli odpalisz
    gre lub 3d Marka.

    --
    Pozdr

  • 16. Data: 2011-02-11 20:15:17
    Od: Andrzej <n...@m...ru>

    W dniu 2011-02-09 23:58, WiesłaW pisze:

    > Koniecznie sprawdź dokładnie wszystkie molexy, bo to wygląda na brak
    > wystarczającej mocy. Przewód 12V jest żółty.

    Zmierzyłem napięcia, przewody są w porządku, napięcia raczej też - od 12,54
    do nawet 13V. Czerwone ponad 6.
    Zainstalowałem linuxa, wygląda w porządku, tylko są zgrzyty z kompozycjami w
    KDE, spróbuję jeszcze jak będzie chodziło na zamkniętych sterownikach ATI.
    Wygląda na problem programowy.

    Serdecznie dziękuję za pomoc.

  • 17. Data: 2011-02-11 20:16:58
    Od: Andrzej <n...@m...ru>

    W dniu 2011-02-10 16:58, G Nowak pisze:

> [...]
    > Aero zapotrzebowanie na prad raczej nie wzrasta. Co innego jesli odpalisz

    Nie mogę włączyć aero, windows chodzi dopóki nie zainstaluję sterowników (i
    w trybie awaryjnym).
    Myślałem, że grafika potrzebowała dużo więcej mocy w większej rozdzielczości.

  • 18. Data: 2011-02-12 17:14:59
    Od: Olo <a...@d...pl>

    W dniu 2011-02-09 19:54, Andrzej pisze:

    > To też jest możliwe, (próbowałem na razie Catalysty 11.1 i 10.12 jutro
    > sprawdzę Omegi i starsze Catalysty) ale zastanawia mnie wysypywanie się
    > instalatora WinXP.
    > Mam dysk ustawiony na IDE, więc to chyba nie wina kontrolera dysków,
    > jakby to było przez dyski to by chyba nie wykryło dysków, a nie wieszało
    > instalator?
    >
    > Jak tylko skończę ściąganie płyty live to sprawdzę też na linuxie.

    dokładnie , pierwsze co bym zrobił to sprawdził na jakimś live cd
    linuxowym...
    spokojnie, może wystarczą inne sterowniki, lub inna instalka windy

  • 19. Data: 2011-02-13 00:41:14
    Od: Andrzej <n...@m...ru>

    W dniu 2011-02-12 18:14, Olo pisze:

    > dokładnie , pierwsze co bym zrobił to sprawdził na jakimś live cd linuxowym...
    > spokojnie, może wystarczą inne sterowniki, lub inna instalka windy

    Teraz już wiem, że to przez sterownik, atikmpag.sys.
    Z tego co widzę, masa osób ma ten problem i nikt nie zna rozwiązania.
    Siódemka nie wstaje, a XP nie mogę zainstalować.

  • 20. Data: 2011-02-13 03:03:40
    Od: Andrzej <n...@m...ru>

    W dniu 2011-02-13 01:41, Andrzej pisze:

    > Teraz już wiem, że to przez sterownik, atikmpag.sys.
    > Z tego co widzę, masa osób ma ten problem i nikt nie zna rozwiązania.
    > Siódemka nie wstaje, a XP nie mogę zainstalować.

    Jeszcze to znalazłem:
    Przy instalacji windowsa XP mam to co jest na drugim zdjęciu.

    Zestaw podobny (ja mam pamięci geil). Jak mogę sprawdzić, czy to jednak
    płyta nie działa?

    Teraz już nie wiem co nie działa:
    -grafika - wiele osób ma podobny problem z siódemką, najczęstsze porady -
    usuń sterowniki, driver cleaner, reboot, najnowsze sterowniki; sprawdź
    chłodzenie - nie działają a pewnego rozwiązania nie ma.
    -pamięć (tak jak w linku - nie ma mojej pamięci na liście wspieranych
    pamięci, ale ta lista jest strasznie uboga, tych z listy nigdzie nie mogłem
    dostać)
    -czy płyta główna (Windowsa XP zainstalować się nie da, sterowników nie
    dołożę - nie mam gdzie podpiąć dyskietek, płyty z nlite się wysypują).

    Linux niby działa, ale jak włączę kompozycje to zacina a filmy nie działają
    wcale.

    Jakbym miał gdzie, to bym sprawdził inną płytę główną/grafikę, ale wszyscy
    znajomi siedzą na AGP albo pokupywali laptopy.

    Jak mogę sprawdzić co naprawdę nie działa?