  • 1. Data: 2011-02-09 06:42:35
    Temat: UPSy APC
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    kilka ich jest w roznych, niezaleznych od siebie miejscach wydaja od
    czasu do czasu dziwny dzwiek. lampa zmienia sie na te, ktora
    stwierdza, ze praca odbywa sie w trybie awaryjnym z baterii. trwa to
    doslownie pare sekund. myslalem, ze to moze wahania w sieci, ale
    przynajmniej napiecie jest stabilne. nie sa przeciazone. ale nawet bez
    zadnego obziazenia ten dzwiek sie pojawia.
    w jednych miejscach te dzwieki sa czestsze (czasami raz na kilka
    minut), w innych rzadkie (raz, max pare razy dziennie).
    czy to juz czas na baterie? kiedys to taki zaczynal wyc a lampa
    mowila, zeby mu baterie wymienic.
    co to moze byc? <rs>

  • 2. Data: 2011-02-09 07:51:14
    Temat: Re: UPSy APC
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Uzytkownik "rs" <n...@n...spam.pl> napisal w wiadomosci
[...]

    ->
    Przedstawiaja sie jeden drugiemu z nazwy modelu i rodzaju polaczenai z
    komputerem.

  • 3. Data: 2011-02-09 09:57:56
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <2...@4...com>, rs napisał(a):

> [...]
    > minut), w innych rzadkie (raz, max pare razy dziennie).
    > czy to juz czas na baterie? kiedys to taki zaczynal wyc a lampa

    U mnie tak się zachowuje, gdy przechodzi self-test. Zazwyczaj jest to raz
    na miesiąc.
    Najprościej będzie podłączyć monitoring UPSa kabelkiem do komputera
    i wówczas będziesz wiedział co się dzieje. Bo bez tego to wróżenie.

    A jeśli nie masz możliwości możliwości podłączenia do PC, to
    ewentualnie spróbowałbym rozładować baterie "do zera" (aż się zasilanie
    wyłączy), a następnie jeszcze raz przez ok. 8-12h naładować je do pełna.
    Taki cykl powtórzyłbym 2 razy i sprawdziłbym ponownie czy problem będzie
    się powtarzał.

    PS: jak dawno temu baterie wymieniałeś? Jak często robisz rozładowanie
    baterii i naładowanie ich (zalecane jest co pół roku)?
    Czy wszystkie modele są identyczne - jeśli tak, to jaki to model?
    Czy różne miejsca, to różne adresy, czy np: wszystkie są w tym samym
    budynku?

    Jacek

  • 4. Data: 2011-02-09 16:44:24
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    rs pisze:
    > (...)
    przełącz je tak, aby 2 pracowały obok siebie. jak dwa RAZEM klikną,
    zamigają to wina sieci, jak nie - znaczy osobno, szukaj gdzie indizej.
    ja jak miałem podłączonego APC - zył własnym zyciem. przynajmiej raz na
    tydzień wykrywał jakieś anomalie. teraz mam fideltronika - nie rusza go
    nic poza całkowitym zanikiem.

    ToMasz

  • 5. Data: 2011-02-10 05:35:31
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Wed, 09 Feb 2011 01:42:35 -0500, rs <n...@n...spam.pl> wrote:

    wszystkie jak jeden maz to XS 1500VA, wszystkie maja juz okolo 3 lata.
    baterie nigdy nie byly rozladowywane. przynajmniej ja nic o tym nie
    wiem. przyjrze sie im blizej w poniedzialek tym softem z plytki.
    dzieki za porady. <rs>