eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 18

  • 1. Data: 2010-06-23 23:49:06
    Temat: Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ?
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    Czesc.

    Takie temy raczej do pokombinowania po co.
    Jaka jest zasadnosc stosowania w dalszym ciagu u wiekszosci producentow choc
    jednego silnika benzynowego w duzych samochodach dostawczych. Typu Sprinter,
    LT (Crafter chyba juz niema), T5, itd itp.

    Bo jak dla mnie:
    kiedys byly zasadniczo mocniejsze i cichsze.
    obecnie to hmm jakies zastosowania specjalne, nie wiem ze silnik ma byc
    cichy, odpalac przy mrozach.
    Eksploatacja, jak ktos jezdzi po miescie ciagle zapalajac i gaszac pojazd -
    chyba benzynowy zdal by lepiej zadanie.
    Mniej czesci do zepsucia i mniejszy ich koszt ?

    Jakies inne uzasadnienie ?

    PZDr
    Adam


  • 2. Data: 2010-06-23 23:54:38
    Temat: Re: Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ?
    Od: to <t...@a...xyz>

    Adam Szewczak wrote:

    > Bo jak dla mnie:
    > kiedys byly zasadniczo mocniejsze i cichsze. obecnie to hmm jakies
    > zastosowania specjalne, nie wiem ze silnik ma byc cichy, odpalac przy
    > mrozach.
    > Eksploatacja, jak ktos jezdzi po miescie ciagle zapalajac i gaszac
    > pojazd - chyba benzynowy zdal by lepiej zadanie. Mniej czesci do
    > zepsucia i mniejszy ich koszt ?
    >
    > Jakies inne uzasadnienie ?

    LPG? CNG?

    --
    http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g


  • 3. Data: 2010-06-23 23:57:34
    Temat: Re: Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ?
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>


    Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał w wiadomości
    news:4c22829e$0$19164$65785112@news.neostrada.pl...
    > Adam Szewczak wrote:
    >
    >> Bo jak dla mnie:
    >> kiedys byly zasadniczo mocniejsze i cichsze. obecnie to hmm jakies
    >> zastosowania specjalne, nie wiem ze silnik ma byc cichy, odpalac przy
    >> mrozach.
    >> Eksploatacja, jak ktos jezdzi po miescie ciagle zapalajac i gaszac
    >> pojazd - chyba benzynowy zdal by lepiej zadanie. Mniej czesci do
    >> zepsucia i mniejszy ich koszt ?
    >>
    >> Jakies inne uzasadnienie ?
    >
    > LPG? CNG?
    >
    > --

    CNG mi jeszcze przyszlo do glowy, bo Fiat ma takie pojazdy fabryczne,
    Mercedes, BTW smiesznie wyglada taki silnik benzyna 1.8 CNG w takim
    pojezdzie.
    Przy takim duzym samochodzie CNG jest bardziej sensowne, bo butle sa pod
    samochodem i wszystko jest fabrycznie dograne. Ale to moje zdanie.

    PZDr
    Adam


  • 4. Data: 2010-06-24 11:33:47
    Temat: Re: Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ?
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    On 23 Cze, 23:57, "Adam Szewczak" <horses@usu .poczta.onet.pl> wrote:

    >     CNG mi jeszcze przyszlo do glowy, bo Fiat ma takie pojazdy fabryczne,
    > Mercedes, BTW smiesznie wyglada taki silnik benzyna 1.8 CNG w takim
    > pojezdzie.
    > Przy takim duzym samochodzie CNG jest bardziej sensowne, bo butle sa pod
    > samochodem i wszystko jest fabrycznie dograne. Ale to moje zdanie.
    >
    > PZDr
    > Adam

    Moim zdaniem bezsens.
    Widziałem kiedyś takie ruszające sobie Iveco Daru natury z naklejkami
    że pojazd ekologiczny na CNG.
    Szczerze to to nie miało mocy żeby ruszyć, człek tak to piłował żeby
    zacząć się toczyć, iż stwierdziłem że pchanie takiego silnika + CNG do
    pojazdu ciągającego duże ciężary mija się z celem.
    To nie miało praktycznie ani mocy ani odpowiedniego momentu z dołu.
    Czyli albo diesel z mocnym dołem, albo jakaś wariacja diesla z CNG
    żeby też to miało mocny dół. Tak było kiedyś widziałem nawet zdjęcia
    Tatry z butlami na CNG ;)

    Pozdrawiam !!


  • 5. Data: 2010-06-24 12:22:08
    Temat: Re: Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ?
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    On 23.06.2010 23:49, Adam Szewczak wrote:
    > Czesc.
    >
    > Takie temy raczej do pokombinowania po co.
    > Jaka jest zasadnosc stosowania w dalszym ciagu u wiekszosci producentow
    > choc jednego silnika benzynowego w duzych samochodach dostawczych. Typu
    > Sprinter, LT (Crafter chyba juz niema), T5, itd itp.
    >
    > Bo jak dla mnie:
    > kiedys byly zasadniczo mocniejsze i cichsze.
    > obecnie to hmm jakies zastosowania specjalne, nie wiem ze silnik ma byc
    > cichy, odpalac przy mrozach.
    > Eksploatacja, jak ktos jezdzi po miescie ciagle zapalajac i gaszac
    > pojazd - chyba benzynowy zdal by lepiej zadanie.
    > Mniej czesci do zepsucia i mniejszy ich koszt ?
    >
    > Jakies inne uzasadnienie ?

    Trochę na marginesie, ale może..
    Gratisowe paliwo do prywatnego samochodu, o ile się ma benzynowe:)
    Taki żuk czy nyska gnijące na placu, zarejestrowany na firmę - wiesz ile
    miesięcznie potrafią przejechać? a jakie spalanie ma!


  • 6. Data: 2010-06-24 12:23:45
    Temat: Re: Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ?
    Od: paranoix <p...@o...pl>

    W dniu 2010-06-24 12:22, Rafał pisze:
    >
    > Trochę na marginesie, ale może..
    > Gratisowe paliwo do prywatnego samochodu, o ile się ma benzynowe:)
    > Taki żuk czy nyska gnijące na placu, zarejestrowany na firmę - wiesz ile
    > miesięcznie potrafią przejechać? a jakie spalanie ma!
    >

    tylko trzeba uważać, by nie zatankować do tego Żuka więcej, niż jego
    pojemność baku ;)

    Choć np. moja Nyska ma wstawiony bak od Stara o pojemności 150 l :)


  • 7. Data: 2010-06-24 12:24:15
    Temat: Re: Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ?
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    czw, 24 cze 2010 o 11:33 GMT, Czarek Daniluk napisał(a):

    > Moim zdaniem bezsens.
    > Widziałem kiedyś takie ruszające sobie Iveco Daru natury z naklejkami
    > że pojazd ekologiczny na CNG.
    > Szczerze to to nie miało mocy żeby ruszyć, człek tak to piłował żeby
    > zacząć się toczyć, iż stwierdziłem że pchanie takiego silnika + CNG do
    > pojazdu ciągającego duże ciężary mija się z celem.
    > To nie miało praktycznie ani mocy ani odpowiedniego momentu z dołu.
    > Czyli albo diesel z mocnym dołem, albo jakaś wariacja diesla z CNG
    > żeby też to miało mocny dół. Tak było kiedyś widziałem nawet zdjęcia
    > Tatry z butlami na CNG ;)

    Ale diesel bez turba tez nie bedzie mial mocnego dolu, diesel/benzyna nie
    ma znaczenia, kwstia odpowiedniego dobrania przelozen w skrzyni biegow...

    Pozdrawiam
    Brzezi


  • 8. Data: 2010-06-24 12:44:25
    Temat: Re: Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ?
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    On 24 Cze, 12:24, Brzezi <b...@g...com> wrote:

    > Ale diesel bez turba tez nie bedzie mial mocnego dolu, diesel/benzyna nie
    > ma znaczenia, kwstia odpowiedniego dobrania przelozen w skrzyni biegow...
    >
    > Pozdrawiam
    >         Brzezi


    Iveco na pewno nie ma dobrze dobranych bo załadowane zwyczajnie nie ma
    siły ruszyć ;)

    Pozdrawiam !!


  • 9. Data: 2010-06-24 13:04:28
    Temat: Re: Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ?
    Od: "kamil" <k...@s...com>



    "Czarek Daniluk" <c...@c...com> wrote in message
    news:b84a1c66-e6e6-4c2d-b867-b59b019fba03@r27g2000yq
    b.googlegroups.com...
    > On 23 Cze, 23:57, "Adam Szewczak" <horses@usu .poczta.onet.pl> wrote:
    >
    >> CNG mi jeszcze przyszlo do glowy, bo Fiat ma takie pojazdy fabryczne,
    >> Mercedes, BTW smiesznie wyglada taki silnik benzyna 1.8 CNG w takim
    >> pojezdzie.
    >> Przy takim duzym samochodzie CNG jest bardziej sensowne, bo butle sa pod
    >> samochodem i wszystko jest fabrycznie dograne. Ale to moje zdanie.
    >>
    >> PZDr
    >> Adam
    >
    > Moim zdaniem bezsens.
    > Widziałem kiedyś takie ruszające sobie Iveco Daru natury z naklejkami
    > że pojazd ekologiczny na CNG.
    > Szczerze to to nie miało mocy żeby ruszyć, człek tak to piłował żeby
    > zacząć się toczyć, iż stwierdziłem że pchanie takiego silnika + CNG do
    > pojazdu ciągającego duże ciężary mija się z celem.
    > To nie miało praktycznie ani mocy ani odpowiedniego momentu z dołu.
    > Czyli albo diesel z mocnym dołem, albo jakaś wariacja diesla z CNG
    > żeby też to miało mocny dół. Tak było kiedyś widziałem nawet zdjęcia
    > Tatry z butlami na CNG ;)

    Gdyby nie mialo sensu, nikt by ich nie kupowal. W niektorych karajch np.
    podatek drogowy dla firm z flota CNG to sa spore oszczednosci w stosunku do
    diesli.



    Pozdrawiam
    Kamil


  • 10. Data: 2010-06-24 14:27:41
    Temat: Re: Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ?
    Od: "Adam Szewczak" <horses_usuń@poczta.onet.pl>



    Użytkownik "Brzezi" <b...@g...com> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:s...@b...chello
    .pl...
    > czw, 24 cze 2010 o 11:33 GMT, Czarek Daniluk napisał(a):
    >
    >> Moim zdaniem bezsens.
    >> Widziałem kiedyś takie ruszające sobie Iveco Daru natury z naklejkami
    >> że pojazd ekologiczny na CNG.
    >> Szczerze to to nie miało mocy żeby ruszyć, człek tak to piłował żeby
    >> zacząć się toczyć, iż stwierdziłem że pchanie takiego silnika + CNG do
    >> pojazdu ciągającego duże ciężary mija się z celem.
    >> To nie miało praktycznie ani mocy ani odpowiedniego momentu z dołu.
    >> Czyli albo diesel z mocnym dołem, albo jakaś wariacja diesla z CNG
    >> żeby też to miało mocny dół. Tak było kiedyś widziałem nawet zdjęcia
    >> Tatry z butlami na CNG ;)
    >
    > Ale diesel bez turba tez nie bedzie mial mocnego dolu, diesel/benzyna nie
    > ma znaczenia, kwstia odpowiedniego dobrania przelozen w skrzyni biegow...
    >
    > Pozdrawiam
    > Brzezi

    A taki diesel 1.4HDi w bipperze mimo ze turbo to nie ma kompletnie
    zadnego dolu. Jedzie gorzej niz moje stare 1.4D, dopiero jak turbo zalapie
    to ma sens.

    PZDr
    Adam

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: