-
1. Data: 2010-06-23 23:49:06
Temat: Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ?
Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>
Czesc.
Takie temy raczej do pokombinowania po co.
Jaka jest zasadnosc stosowania w dalszym ciagu u wiekszosci producentow choc
jednego silnika benzynowego w duzych samochodach dostawczych. Typu Sprinter,
LT (Crafter chyba juz niema), T5, itd itp.
Bo jak dla mnie:
kiedys byly zasadniczo mocniejsze i cichsze.
obecnie to hmm jakies zastosowania specjalne, nie wiem ze silnik ma byc
cichy, odpalac przy mrozach.
Eksploatacja, jak ktos jezdzi po miescie ciagle zapalajac i gaszac pojazd -
chyba benzynowy zdal by lepiej zadanie.
Mniej czesci do zepsucia i mniejszy ich koszt ?
Jakies inne uzasadnienie ?
PZDr
Adam
-
2. Data: 2010-06-23 23:54:38
Temat: Re: Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ?
Od: to <t...@a...xyz>
Adam Szewczak wrote:
> Bo jak dla mnie:
> kiedys byly zasadniczo mocniejsze i cichsze. obecnie to hmm jakies
> zastosowania specjalne, nie wiem ze silnik ma byc cichy, odpalac przy
> mrozach.
> Eksploatacja, jak ktos jezdzi po miescie ciagle zapalajac i gaszac
> pojazd - chyba benzynowy zdal by lepiej zadanie. Mniej czesci do
> zepsucia i mniejszy ich koszt ?
>
> Jakies inne uzasadnienie ?
LPG? CNG?
--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g
-
3. Data: 2010-06-23 23:57:34
Temat: Re: Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ?
Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>
Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał w wiadomości
news:4c22829e$0$19164$65785112@news.neostrada.pl...
> Adam Szewczak wrote:
>
>> Bo jak dla mnie:
>> kiedys byly zasadniczo mocniejsze i cichsze. obecnie to hmm jakies
>> zastosowania specjalne, nie wiem ze silnik ma byc cichy, odpalac przy
>> mrozach.
>> Eksploatacja, jak ktos jezdzi po miescie ciagle zapalajac i gaszac
>> pojazd - chyba benzynowy zdal by lepiej zadanie. Mniej czesci do
>> zepsucia i mniejszy ich koszt ?
>>
>> Jakies inne uzasadnienie ?
>
> LPG? CNG?
>
> --
CNG mi jeszcze przyszlo do glowy, bo Fiat ma takie pojazdy fabryczne,
Mercedes, BTW smiesznie wyglada taki silnik benzyna 1.8 CNG w takim
pojezdzie.
Przy takim duzym samochodzie CNG jest bardziej sensowne, bo butle sa pod
samochodem i wszystko jest fabrycznie dograne. Ale to moje zdanie.
PZDr
Adam
-
4. Data: 2010-06-24 11:33:47
Temat: Re: Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ?
Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>
On 23 Cze, 23:57, "Adam Szewczak" <horses@usu .poczta.onet.pl> wrote:
> CNG mi jeszcze przyszlo do glowy, bo Fiat ma takie pojazdy fabryczne,
> Mercedes, BTW smiesznie wyglada taki silnik benzyna 1.8 CNG w takim
> pojezdzie.
> Przy takim duzym samochodzie CNG jest bardziej sensowne, bo butle sa pod
> samochodem i wszystko jest fabrycznie dograne. Ale to moje zdanie.
>
> PZDr
> Adam
Moim zdaniem bezsens.
Widziałem kiedyś takie ruszające sobie Iveco Daru natury z naklejkami
że pojazd ekologiczny na CNG.
Szczerze to to nie miało mocy żeby ruszyć, człek tak to piłował żeby
zacząć się toczyć, iż stwierdziłem że pchanie takiego silnika + CNG do
pojazdu ciągającego duże ciężary mija się z celem.
To nie miało praktycznie ani mocy ani odpowiedniego momentu z dołu.
Czyli albo diesel z mocnym dołem, albo jakaś wariacja diesla z CNG
żeby też to miało mocny dół. Tak było kiedyś widziałem nawet zdjęcia
Tatry z butlami na CNG ;)
Pozdrawiam !!
-
5. Data: 2010-06-24 12:22:08
Temat: Re: Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ?
Od: Rafał <r...@o...pl>
On 23.06.2010 23:49, Adam Szewczak wrote:
> Czesc.
>
> Takie temy raczej do pokombinowania po co.
> Jaka jest zasadnosc stosowania w dalszym ciagu u wiekszosci producentow
> choc jednego silnika benzynowego w duzych samochodach dostawczych. Typu
> Sprinter, LT (Crafter chyba juz niema), T5, itd itp.
>
> Bo jak dla mnie:
> kiedys byly zasadniczo mocniejsze i cichsze.
> obecnie to hmm jakies zastosowania specjalne, nie wiem ze silnik ma byc
> cichy, odpalac przy mrozach.
> Eksploatacja, jak ktos jezdzi po miescie ciagle zapalajac i gaszac
> pojazd - chyba benzynowy zdal by lepiej zadanie.
> Mniej czesci do zepsucia i mniejszy ich koszt ?
>
> Jakies inne uzasadnienie ?
Trochę na marginesie, ale może..
Gratisowe paliwo do prywatnego samochodu, o ile się ma benzynowe:)
Taki żuk czy nyska gnijące na placu, zarejestrowany na firmę - wiesz ile
miesięcznie potrafią przejechać? a jakie spalanie ma!
-
6. Data: 2010-06-24 12:23:45
Temat: Re: Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ?
Od: paranoix <p...@o...pl>
W dniu 2010-06-24 12:22, Rafał pisze:
>
> Trochę na marginesie, ale może..
> Gratisowe paliwo do prywatnego samochodu, o ile się ma benzynowe:)
> Taki żuk czy nyska gnijące na placu, zarejestrowany na firmę - wiesz ile
> miesięcznie potrafią przejechać? a jakie spalanie ma!
>
tylko trzeba uważać, by nie zatankować do tego Żuka więcej, niż jego
pojemność baku ;)
Choć np. moja Nyska ma wstawiony bak od Stara o pojemności 150 l :)
-
7. Data: 2010-06-24 12:24:15
Temat: Re: Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ?
Od: Brzezi <b...@g...com>
czw, 24 cze 2010 o 11:33 GMT, Czarek Daniluk napisał(a):
> Moim zdaniem bezsens.
> Widziałem kiedyś takie ruszające sobie Iveco Daru natury z naklejkami
> że pojazd ekologiczny na CNG.
> Szczerze to to nie miało mocy żeby ruszyć, człek tak to piłował żeby
> zacząć się toczyć, iż stwierdziłem że pchanie takiego silnika + CNG do
> pojazdu ciągającego duże ciężary mija się z celem.
> To nie miało praktycznie ani mocy ani odpowiedniego momentu z dołu.
> Czyli albo diesel z mocnym dołem, albo jakaś wariacja diesla z CNG
> żeby też to miało mocny dół. Tak było kiedyś widziałem nawet zdjęcia
> Tatry z butlami na CNG ;)
Ale diesel bez turba tez nie bedzie mial mocnego dolu, diesel/benzyna nie
ma znaczenia, kwstia odpowiedniego dobrania przelozen w skrzyni biegow...
Pozdrawiam
Brzezi
-
8. Data: 2010-06-24 12:44:25
Temat: Re: Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ?
Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>
On 24 Cze, 12:24, Brzezi <b...@g...com> wrote:
> Ale diesel bez turba tez nie bedzie mial mocnego dolu, diesel/benzyna nie
> ma znaczenia, kwstia odpowiedniego dobrania przelozen w skrzyni biegow...
>
> Pozdrawiam
> Brzezi
Iveco na pewno nie ma dobrze dobranych bo załadowane zwyczajnie nie ma
siły ruszyć ;)
Pozdrawiam !!
-
9. Data: 2010-06-24 13:04:28
Temat: Re: Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ?
Od: "kamil" <k...@s...com>
"Czarek Daniluk" <c...@c...com> wrote in message
news:b84a1c66-e6e6-4c2d-b867-b59b019fba03@r27g2000yq
b.googlegroups.com...
> On 23 Cze, 23:57, "Adam Szewczak" <horses@usu .poczta.onet.pl> wrote:
>
>> CNG mi jeszcze przyszlo do glowy, bo Fiat ma takie pojazdy fabryczne,
>> Mercedes, BTW smiesznie wyglada taki silnik benzyna 1.8 CNG w takim
>> pojezdzie.
>> Przy takim duzym samochodzie CNG jest bardziej sensowne, bo butle sa pod
>> samochodem i wszystko jest fabrycznie dograne. Ale to moje zdanie.
>>
>> PZDr
>> Adam
>
> Moim zdaniem bezsens.
> Widziałem kiedyś takie ruszające sobie Iveco Daru natury z naklejkami
> że pojazd ekologiczny na CNG.
> Szczerze to to nie miało mocy żeby ruszyć, człek tak to piłował żeby
> zacząć się toczyć, iż stwierdziłem że pchanie takiego silnika + CNG do
> pojazdu ciągającego duże ciężary mija się z celem.
> To nie miało praktycznie ani mocy ani odpowiedniego momentu z dołu.
> Czyli albo diesel z mocnym dołem, albo jakaś wariacja diesla z CNG
> żeby też to miało mocny dół. Tak było kiedyś widziałem nawet zdjęcia
> Tatry z butlami na CNG ;)
Gdyby nie mialo sensu, nikt by ich nie kupowal. W niektorych karajch np.
podatek drogowy dla firm z flota CNG to sa spore oszczednosci w stosunku do
diesli.
Pozdrawiam
Kamil
-
10. Data: 2010-06-24 14:27:41
Temat: Re: Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ?
Od: "Adam Szewczak" <horses_usuń@poczta.onet.pl>
Użytkownik "Brzezi" <b...@g...com> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:s...@b...chello
.pl...
> czw, 24 cze 2010 o 11:33 GMT, Czarek Daniluk napisał(a):
>
>> Moim zdaniem bezsens.
>> Widziałem kiedyś takie ruszające sobie Iveco Daru natury z naklejkami
>> że pojazd ekologiczny na CNG.
>> Szczerze to to nie miało mocy żeby ruszyć, człek tak to piłował żeby
>> zacząć się toczyć, iż stwierdziłem że pchanie takiego silnika + CNG do
>> pojazdu ciągającego duże ciężary mija się z celem.
>> To nie miało praktycznie ani mocy ani odpowiedniego momentu z dołu.
>> Czyli albo diesel z mocnym dołem, albo jakaś wariacja diesla z CNG
>> żeby też to miało mocny dół. Tak było kiedyś widziałem nawet zdjęcia
>> Tatry z butlami na CNG ;)
>
> Ale diesel bez turba tez nie bedzie mial mocnego dolu, diesel/benzyna nie
> ma znaczenia, kwstia odpowiedniego dobrania przelozen w skrzyni biegow...
>
> Pozdrawiam
> Brzezi
A taki diesel 1.4HDi w bipperze mimo ze turbo to nie ma kompletnie
zadnego dolu. Jedzie gorzej niz moje stare 1.4D, dopiero jak turbo zalapie
to ma sens.
PZDr
Adam