  • 11. Data: 2013-09-29 04:56:52
    Temat: Re: Zarowki "osczedne" loco Polska
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Sat, 28 Sep 2013 13:29:37 -0500, A.L. napisał(a):

    > Czemu te zarowki "oszczedne" (fluorescencyjne) sa w Polsce takie
    > cholernie drogie? Placilem cos 15 zlotych za szuke. Za rownowazne pod
    > wzgledem mocy place w USA (wczoraj) 2 i pol dolara za pudelko w ktorym
    > jest 6 sztuk.
    >
    > Czy ktos kogos robi w konia?...
    >
    > A.L.

    Proponuje Andrzej, żebyś dla porównania podał cenę ropy. A najlepiej, żebyś
    przeliczył godzinę pracy hydraulika i ilość kupionej za to ropy.
    To będzie obrazowało różnicę.

  • 12. Data: 2013-09-30 04:26:28
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sat, 28 Sep 2013 21:16:31 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Wyprzedaz w USA. Ostatnie podrygi fabryki przed zakazem swietlowek ?
    >
    >Kiedys kupilem 5szt za 20zl.
    >Ale normalna cena to raczej jak widziales - 10-20 zl za sztuke.
    >Bo chyba nie myslisz ze to sie da zrobic za 50 centow i jeszcze
    >dostarczyc z Chin ?
    >
    >A moze po prostu wzrok ci sie pogorszyl i nie zauwazasz przecinka :-)
    >http://www.walmart.com/ip/General-Electric-75368-GE
    -CFL-15wt-Small-Base-Spiral-6-bulbs/15040843
    >6 sztuk ... $23.17
    >
    >Ale sa i drozsze.
    >http://www.walmart.com/browse/lighting/light-bulbs/
    4044_133012_133113_561674/?_refineresult=true&facet=
    light_bulb_type%3ACompact+Fluorescent&povid=cat13311
    3-env497759-moduleB071313-lLinkZone2CFL

    Ja nie musze kupowac tam gdzie drogo. Owszem, WallMart jest tani, ale
    nie najtanczy. Tansza jest siec, po naszemu, "aptek", Wallgreens. Co
    ciekawe, kazdy sklep ma rozne ceny, Jak sie popatzry na web page to
    jest napisane "priced to store". Cena zalezy od dzielnicy - bogata czy
    biedna. Czasem oplaca sie kupic w innym miejscu niz na najblizszym
    rogu.

    A.L.

  • 13. Data: 2013-09-30 22:50:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 28 Sep 2013 23:03:14 GMT, Jarosław Sokołowski napisał(a):
    > Kiedy by się miało powtórzyć? Gdy zakażą również świetlówek? Jasne,
    > że się nie powtórzy -- ludzie mają już swoje sposoby na zaopatrywanie
    > się w żarówki, a ONI chyba też stracili wiarę w to, że zakazami da się
    > walczyć z ludem.

    Mialem na mysli ze sie do swietlowek nie przyzwyczaili jak do zarowek
    i zapasow robic nie beda. "Szkodliwa rtec" tez pewnie troche zadziala,
    a i cena lamp LED spadnie do poziomunie zachecajacego do robienia
    zapasow swietlowek po wysokiej cenie.
    Co innego jakies wyprzedaze po 50 centow ..

    > Co "sensownie"? Zakazywać?! Te słowa nie rymują się ze sobą!

    Zakazywac celem ekologicznego uzywania energii, ktore u nich ma sens.

    J.

  • 14. Data: 2013-09-30 23:00:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 29 Sep 2013 21:26:28 -0500, A.L. napisał(a):
> [...]
    > jest napisane "priced to store". Cena zalezy od dzielnicy - bogata czy
    > biedna. Czasem oplaca sie kupic w innym miejscu niz na najblizszym

    I co - w jednym niedrogim sklepie po 4$, a w drugim po 0.50$ ?
    Jakos nie bardzo wierze w taka roznice, gdzies byloby po 2$, gdzies po
    1$, a tu tanszych jednak nie ma.

    Ale nawet jesli ... wybieraj sam:
    a) wyprzedaz jednorazowa ... buble ?
    b) ktos sie pomylil przy ustalaniu ceny i podzielil przez 6 zamiast
    pomnozyc,
    c) ktos tu kogos robi w konia. Tych snobow z bogatej dzielnicy :-)

    A tak swoja droga ... 4$, 5$, 6$ ... patrzac na polskie polki, to ktos
    was jednak robi w konia, bo u nas po $3 sie znajda. A przeciez w tym
    juz podatek, wiec naprawde to po $2.45.

    J.

  • 15. Data: 2013-09-30 23:22:35
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

> [...]
    > i zapasow robic nie beda. "Szkodliwa rtec" tez pewnie troche zadziala,
    > a i cena lamp LED spadnie do poziomunie zachecajacego do robienia

    O tym samym myślałem. Nie ma sensu robić zapasów świetlówek, bo świetlówki
    są coraz lepsze. I tańsze. Co innego żarówki. One już osiągnęły stan
    doskonałości. Jak ktoś narobił zapasów do końca świata (a przecież ci, co
    zrozumieli konsekwencje dyrektywy UE, tak właśnie zrobili), jest obojętny
    na wszystkie późniejsze manewry władz.

    > Zakazywac celem ekologicznego uzywania energii, ktore u nich ma sens.

    No to może jeszcze nakazać, żeby ludzie ekologicznie chodzili spać z kurami
    (jak kogutek będzie się stawiał z zazdrości, to ma w dziób)? Nie, to tam nie
    ma sensu. Ekonomiczna presja na ograniczanie mocy (konieczniść klimatyzacji)
    jest wystaraczająca do tego, żeby żarówki zostały tylko tam, gdzie ich
    miejsce, a świetlówki pojawiły się tam, gdzie dadzą korzyści. Zresztą u nas
    jest podobnie. Tylko tych miejsc dla żarówek więcej.

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2013-10-01 02:20:58
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 30 września 2013 23:22:35 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:

> [...]
    >
    > miejsce, a świetlówki pojawiły się tam, gdzie dadzą korzyści. Zresztą u nas
    >
    > jest podobnie. Tylko tych miejsc dla żarówek więcej.

    Kogutkowi to tylko młode kurki z urzędu się należą. Stare kury i kwoki są dla ludzi
    albo na rosół.

  • 17. Data: 2013-10-01 15:54:00
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 28/09/2013 19:29, A.L. wrote:
> [...]
    > cholernie drogie? Placilem cos 15 zlotych za szuke. Za rownowazne pod
    > wzgledem mocy place w USA (wczoraj) 2 i pol dolara za pudelko w ktorym

    NIe wiem jak jest w US ale w UK dostawcy prądu subsydiują żarówki
    energooszczędne.

    sporo osob robi na tym interes....

    np tutaj:
    http://www.ebay.co.uk/itm/331029720667

    c.

  • 18. Data: 2013-10-01 15:58:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cezar" napisał w wiadomości grup
    On 28/09/2013 19:29, A.L. wrote:

    >NIe wiem jak jest w US ale w UK dostawcy prądu subsydiują żarówki
    >energooszczędne.

    Dostawcy ?
    Zasadniczo ... koniec swiata, sprzedawca doplaca do zmniejszenia
    sprzedazy :-)

    Premie jakas od Unii maja ?

    Chociaz ... u nas wieczorny pik poboru mocy stal sie juz wiekszy niz
    dzienny.
    Zmniejszenie ma chyba dla dostawcow sens ...

    J.

  • 19. Data: 2013-10-01 19:33:11
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Cezar napisał:

    > NIe wiem jak jest w US ale w UK dostawcy prądu subsydiują żarówki
    > energooszczędne.
    >
    > sporo osob robi na tym interes....

    Ze 2 lata temu na takim angielskim pchlim targu kupiłem kilka 5-ciopaków
    philipsa 11W kompaktówek po funt za pięciopak. Skąd gościu je miał to
    nie wiem ale to raczej poniżej kosztów produkcji wyszło.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 20. Data: 2013-10-01 19:40:27
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 01/10/2013 18:33, AlexY wrote:

    > Ze 2 lata temu na takim angielskim pchlim targu kupiłem kilka 5-ciopaków
    > philipsa 11W kompaktówek po funt za pięciopak. Skąd gościu je miał to
    > nie wiem ale to raczej poniżej kosztów produkcji wyszło.

    Ja raz na jakis czas dostaje przesyłke od mojego dostawcy z takim
    5-pakiem. Czesto w sklepach budowlanych przy kasie leza takie zarowki za
    ?0.50. Wystarczy wypelnic formularz i można kupić jakąś ograniczoną ilosc.

    C.