    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Zarowki "osczedne" loco Polska
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Sat, 28 Sep 2013 23:06:48 +0200

    Dnia 28 Sep 2013 20:27:35 GMT, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Jak zakaz jest na horyzoncie, to się towar trzyma by go sprzedać drogo
    > gdy zaczną się braki, a nie pozbywa za bezcen.

    W sytuacji gdy bedzie zakaz, grozi ci spadek popytu ("bo ta rtec taka
    szkodliwa"), grozi konkurencja ze strony LED, to raczej trzeba
    pomyslec jak szybko zamortyzowac fabryke.
    Rozsadny zapasik na koniec moze byc, to sie jeszcze zarobi.

    > A gdy regulacji brak, to
    > się do swoich wyrobów (tu: świetlówek kompaktowych) przekonuje innymi
    > dostępnymi metodami. Choćby niską ceną.

    Byle nie ponizej kosztow.

    > PS
    > Zakaz sprzedaży żarówek jako pierwsza wprowadiła w Australia. Gdy się
    > o tym dowiedziałem, myślałem, że rozmówca robi sobie ze mnie jaja.
    > Ze trzy tygodnie temu Australia, znów jako pierwsza, oznajmiła, że ma
    > w dupie te wszystkie podatki od CO2 i inne gospodarcze przeszkadzjki
    > i nie zamierza dłużej się wygłupiać.

    Ale co - zarowki z powrotem dopuscila ?
    Bo podatki podatkami, ale u nich troche ekologii ma sens :-)
    Ludzi malo, terenu duzo, naslonecznienie swietne, cieplo
    ... w dzien ogniwa sloneczne, a noca wiatr od oceanu moze swiecic,
    tylko lepiej oszczedne lampy niz zarowki.
    No i kazde 100W zarowki do dodatkowe 50W w klimatyzatorze...

    J.