    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Zarowki "osczedne" loco Polska
    Date: 28 Sep 2013 20:27:35 GMT

    Pan J.F. napisał:

    > W USA to nie wiem, moze nie planuja

    Też nie wiem. Nie wiem nawet, czy tam mają jakiekolwiek zakazy dotyczące
    sprzedaży źródeł światła. Dlatego o to pytałem. Już raz się przejechali
    na wodzie ognistej, więc mogli nabrać rozsądku.

    > W USA to nie wiem, ale w EU moze sie liczyc "wprowadzenie do obrotu".
    > Kto zdola dostarczyc do kraju, moze potem dlugo sprzedawac.
    > A kto wie, moze i wystarczy umowe podpisac :-)

    Jak zakaz jest na horyzoncie, to się towar trzyma by go sprzedać drogo
    gdy zaczną się braki, a nie pozbywa za bezcen. A gdy regulacji brak, to
    się do swoich wyrobów (tu: świetlówek kompaktowych) przekonuje innymi
    dostępnymi metodami. Choćby niską ceną. Często z powodzeniem, bo to
    przecież nie jest całkiem bezużyteczna rzecz, taka świetlówka.

    Jarek

    PS
    Zakaz sprzedaży żarówek jako pierwsza wprowadiła w Australia. Gdy się
    o tym dowiedziałem, myślałem, że rozmówca robi sobie ze mnie jaja.
    Ze trzy tygodnie temu Australia, znów jako pierwsza, oznajmiła, że ma
    w dupie te wszystkie podatki od CO2 i inne gospodarcze przeszkadzjki
    i nie zamierza dłużej się wygłupiać.

    --
    I wnet rozwiązał łamigłówkę
    Świetlik bez prądu świecił też