  • 11. Data: 2009-03-25 18:45:44
    Temat: Re: Żarówki o napięciu rzędu 3V i mocy rzędu 10W
    Od: Konop <k...@g...pl>

    Jarosław Sokołowski pisze:

    > No to spirala od piecyka. Fragment takiej 1000W/230V powinien być akurat.
    > Też świeci wnioskotwórczo, choć słabiej. Żarówka jako obciążenie nie jest
    > chyba najlepszym pomysłem. Ma bardzo dużą nieliniowość, zimne włókno ma
    > wielokrotnie mniejszą oporność od gorącego.

    Hmmm.. jesteś pewny, że spirala 1000W zaświeci się przy 10W?? :)... ja
    wiem, że to będzie jej fragment, ale mocy też będzie tylko fragment
    ;)... obawiam się, że 10W nie rozgrzeje kawałka spirali do czerwoności ;)...

    Pozdrawiam
    Konop

  • 12. Data: 2009-03-25 18:53:49
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Wed, 25 Mar 2009 18:26:16 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > A skąd wiadomo, że akurat trzy razy?

    W przypadku żarówki 100W/220V jest to około 10x. Ale zauważcie panowie, ja
    pytam nie o żarówki na wyższe napiecia które będę sobie puszczał na niskim
    napięciu - ja potrzebuje żeby te żarówki się świeciły, czyli miały napięcie
    znamionowe bliskie 3,3V :)
    Jestem elektrykiem i o wszystkich rozwiązaniach które tu wspomnieliście już
    wiem. Nie wiem tylko nic o żarówkach na 3-3,5 V, jakoś się nie trafiły w
    mojej karierze :)
    --
    Jacek

  • 13. Data: 2009-03-25 18:55:49
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Wed, 25 Mar 2009 14:27:46 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Ma bardzo dużą nieliniowość, zimne włókno ma
    > wielokrotnie mniejszą oporność od gorącego.

    Z pewnych względów to cenna właściwość :) Obciążenie ma służyć do
    testowania zasilaczy komputerowych. Jak sobie taki poradzi z udarem
    prądowym na żarówkach to tym bardziej z rozruchem kompa.
    --
    Jacek

  • 14. Data: 2009-03-25 19:04:21
    Od: "Filip J" <f...@o...pl>

    Użytkownik "Konop" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Hmmm.. jesteś pewny, że spirala 1000W zaświeci się przy 10W?? :)... ja
    > wiem, że to będzie jej fragment, ale mocy też będzie tylko fragment ;)...
    > obawiam się, że 10W nie rozgrzeje kawałka spirali do czerwoności ;)...

    Przy 3 amperach świeci aż miło (od ciepła ;). Trzeba tylko dobrać sobie
    odpowiedniu kawałek. Na początek lepiej dłuższy.

    Pozdrawiam
    FJ

  • 15. Data: 2009-03-25 19:07:08
    Od: "PeJot ( home)" <P...@o...pl>

    Jacek Maciejewski pisze:
    > Witam
    > Czy ktoś słyszał o żarówkach o napięciu rzędu 3V i mocy rzędu 10-20W?
    > Poguglowałem nieco ale poza parędziesiąt mW nie wykroczyłem :)

    Ręki nie dam obciąć, ale kiedyś spaliła mi się żarówka w mikroskopie i
    tam było OIDP 6 V kilkanaście W.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 16. Data: 2009-03-25 19:17:05
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 25 Mar 2009 19:55:49 +0100, Jacek Maciejewski wrote:

    >Z pewnych względów to cenna właściwość :) Obciążenie ma służyć do
    >testowania zasilaczy komputerowych. Jak sobie taki poradzi z udarem
    >prądowym na żarówkach to tym bardziej z rozruchem kompa.

    Nie poradzi sobie. Tzn zasilacz po podlaczeniu zarowki 12V 55W wylacza
    sie.

    Natomiast jesli zarowka jest podlaczona do wylaczonego, to zasilacz
    ladnie rusza po wlaczeniu sieci. Za to wylacza sie przy odlaczeniu
    zarowki :-)

    J.

  • 17. Data: 2009-03-25 19:47:11
    Od: "m" <...@n...pr>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Jestem elektrykiem i o wszystkich rozwiązaniach które tu wspomnieliście
    > już
    > wiem. Nie wiem tylko nic o żarówkach na 3-3,5 V, jakoś się nie trafiły w
    > mojej karierze :)

    Na bazarze byłeś ? Choinkę na święta masz ?
    Chińskie lampki choinkowe za bezcen 80 czy 100 sztuk będą w sam raz
    połączone równolegle zamiast szeregowo ?

  • 18. Data: 2009-03-25 19:47:46
    Od: "m" <...@n...pr>

> [...]
    > już
    > wiem. Nie wiem tylko nic o żarówkach na 3-3,5 V, jakoś się nie trafiły w

    W latarkach dla grotołazów są

  • 19. Data: 2009-03-25 20:07:18
    Od: Grzegorz Brzęczyszczykiewicz <g...@o...pl>

    Jacek Maciejewski pisze:
    > Witam
    > Czy ktoś słyszał o żarówkach o napięciu rzędu 3V i mocy rzędu 10-20W?
    > Poguglowałem nieco ale poza parędziesiąt mW nie wykroczyłem :)

    A może równolegle 10 żaróweczek do latarek 3,5V 0,3A. Kiedyś bardzo
    popularne gwintem E9 bodajże.

    G.B.

  • 20. Data: 2009-03-25 20:14:00
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Wed, 25 Mar 2009 20:47:11 +0100, m napisał(a):

    > Chińskie lampki choinkowe za bezcen 80 czy 100 sztuk będą w sam raz
    > połączone równolegle zamiast szeregowo ?

    Nie bo typowo są na kilkanaście V a poza tym za dużo roboty.
    --
    Jacek