  • Data: 2009-03-26 17:34:35
    Temat: Re: Żarówki o napięciu rzędu 3V i mocy rzędu 10W
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Marcin Gala napisał:

    > Na 100% 6V bylo w rowerach z oswietleniem pedzonym z dynama. I cos mi
    > sie kojarza stare rometowe motorowery (Komar, Ogar itp.)

    Motocykle również. Te, które miały zapłon iskrownikowy. A także Ford
    Model T. I w ogóle mnóstwo starych pojazdów. Napięcie 6,3V, stosowane
    między innymi do żarzenia lamp, wzięło się stąd, że tyle ma trzykomorowy
    akumulator ołowiowy używany w motoryzacji (i nie tylko).

    A tak przy okazji, to firma http://www.techlamps.pl sprzedaje żarówki
    3V/12W po 25,50zł brutto. Wiele innych na podobne napięcia i o podobnych
    mocach również. Znalezione psim swędem w guglach w ciągu kilku minut.

    Jarek

    --
    Proście, a będzie wam dane; szukajcie, a znajdziecie; kołaczcie, a otworzą wam.