  • 81. Data: 2012-12-30 00:22:35
    Temat: Re: Żarówki , k..wica już człeka bierze
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Andrzej W. napisał:

    > Śmieszny jesteś.
    > Jak tam elektrolity mają 500h/85C pracy to wszystko a i tak wątpię by
    > takie wypasione dawali.

    To je jeszcze raz przypomnę, że jest w tej sprawie dyrektywa, która nie
    tylko zakazuje żarówek, ale i określa takie rzeczy, jak trwałość lamp.
    Halogeny mają mieć trwałośc minimum 2000 godzin, po 6 tys. godznin nie
    nie może się zepsuć więcej niz 30% świetlówek, na temad LED jest dość
    niejasno, ale na pewno też nie mniej niż powyższe, żadne tam 500h.

    Jak tak dalej pójdzie, to nie będzie można w UE sprzedawać legalnie
    żadnego źródła światła. No, może świeczki się nam się ostaną. Ja wiem,
    że nie o take dyrektywe lobbyści walczyli, ale dura lex, sed lex.
    Najlepiej będzie, jak po prostu ten papier anulują, tak jak zrobiono
    z dyrektywą w sprawie krzywizny ogórka.

    --
    Jarek

  • 82. Data: 2012-12-30 00:29:28
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello PcmOl,

    Sunday, December 30, 2012, 12:14:16 AM, you wrote:

    > Sprawdź, sprawdź - a może już ktoś to rozbierał i wie czego się spodziewać.
    > Powyżej ktoś wspomina o efekcie strobo, co przeczy zasilaniu przetwornicą.

    Nieprawda. Bywają przetwornice zasilanie niewygładzonym napieciem i
    jest ich coraz więcej. Dzięki nim unika się dwóch problemów -
    kondensatorów elektrolitycznych i kłopotów z normą 61000-3-2.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 83. Data: 2012-12-30 00:30:15
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    PcmOl napisał:

    > Sprawdź, sprawdź - a może już ktoś to rozbierał i wie czego się spodziewać.
    > Powyżej ktoś wspomina o efekcie strobo, co przeczy zasilaniu przetwornicą.

    Wcześniej nie sprawdzałem, ale teraz powodowany ciekawością rozdłubałem
    POLUX 2,4W z jakiegoś marketu. Kilkadziesiąt diod w szereg, w środku
    płytka z czterema diodami prostowniczymi, kondensator 470nF i oporniki.
    Żadnego elektrolitu do filtrowania, więc miga jak wszyscy diabil (kiedyś
    o tym tu już pisałem).

    --
    Jarek

  • 84. Data: 2012-12-30 01:01:19
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Andrzej W. wrote:

    > Śmieszny jesteś.

    2 razy zastanów się zanim kogoś zaczniesz obrażać.

    > Jak tam elektrolity mają 500h/85C pracy to wszystko a i tak wątpię by
    > takie wypasione dawali.

    13 żarówek LED które mam zainstalowane nie ma żadnego elektrolita, 22nF
    kondensator ceramiczny, rezystor 1M, drugi 1k, mostek gretz'a.

    > Jak patrzę na obudowy (radiatory) i weźmie się pod uwagę, że sporo
    > żarówek świeci do dołu z zamkniętej obudowy, to się dziwię, że się w
    > nich diody nie oblutowują od pcb. A czas życia LED nie spada liniowo z
    > temperaturą....

    A jednak, czyżbyś się mylił?

    > Te 50 tyś h to przy temperaturze struktury 25C z teoretycznych oszacowań

    do 60 stopni C
    z datasheetów producentów

    > wychodzi, twoje diody w życiu takiej temperatury nie widziały.
    > Dodatkowo te oszacowania nie biorą przeważnie pod uwagę starzenia optyki.
    > Żywotność żarówki LED nijak się ma do żywotności diody LED.
    > Powoływać się na żywotność emitera mogą tylko głupcy lub oszuści
    > wciskający te wynalazki.

    rozpatrujesz buble jako standard?

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 85. Data: 2012-12-30 01:06:31
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    AlexY wrote:

    > 13 żarówek LED które mam zainstalowane nie ma żadnego elektrolita, 22nF
    > kondensator ceramiczny, rezystor 1M, drugi 1k, mostek gretz'a.

    Errata: 220nF
    źle odczytałem kod 224

  • 86. Data: 2012-12-30 03:49:57
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2012-12-30 01:06, AlexY pisze:

    > Errata: 220nF
    > źle odczytałem kod 224

    A tak z ciekawości, jaka to ma moc zadeklarowaną przez producenta?
    A może coś napisali o sprawności?
    Przy bździdełkach to problemów z temperaturą za dużych nie ma, natomiast
    ta dyskusja dotyczy oświetlenia.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 87. Data: 2012-12-30 11:40:08
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    > Od dawna nie zwracam uwagi na napisy na butach. Teraz rozlatuje się
    > wszystko. Markowe za 500pln również.

    Mam tanie bo 80zl, ze skory, z CCC, nic sie nie rozpadlo, intensywnie uzywane.
    Made in India! Nie warto chyba przeplacac ;)

  • 88. Data: 2012-12-30 12:02:15
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    > Z drugieej strony - nie mozna 8h dziennie programu non stop pisac.
    > Ale niech spadnie z tej drabiny ...

    Jak wychodzi na drabinę powyżej 1 m musi mieć badania wysokościowe.

    --
    Jingiel

  • 89. Data: 2012-12-30 13:19:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 29 Dec 2012 23:30:15 GMT, Jarosław Sokołowski napisał(a):
> [...]
    > płytka z czterema diodami prostowniczymi, kondensator 470nF i oporniki.
    > Żadnego elektrolitu do filtrowania, więc miga jak wszyscy diabil (kiedyś

    Elektrolit mozna dodac :-)

    J.

  • 90. Data: 2012-12-30 13:23:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 30 Dec 2012 00:21:06 +0100, PcmOl napisał(a):

    > Czyli kilka razy droższe.

    Teraz kilka razy, w przyszlosci - jeden tani chip.

    Chociaz ... w swietlowkach jakos ciagle chinczyki nie chca chipow wsadzac.

    > W najlepszym wypadku będzie strobo. Gdyby wymienić kondensator ograniczający na
    > mniejszy i zasilać np 400Hz z regulacją fazową, to może już było by dobrze.

    A w najgorszym ? Zniosa ostry pik pradowy 100x na sekunde ?

    J.