  • 11. Data: 2012-12-28 00:27:01
    Temat: Re: Żarówki , k..wica już człeka bierze
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Sylwester,

    Friday, December 28, 2012, 12:10:29 AM, you wrote:

    [...]

    > Dajcie sobie wciskać ciemnotę, że żarówy z bambusem są dobre, bo prąd
    > tani, a żarówki piękne.
    > A chłopaki ze 100 letnią technologią trzepią kasę na... elektronikach.
    > Głupcom trudno się dziwić, ale elektronikom, matematykom, fizykom ?

    Nie bój żaby - prawo Kopernika działa. Jestem pewny, że producentom
    uda się obnizyc cenę LEDów kosztem ich trwałosci. Ponad 100 lat
    funkcjonowała zmowa (nie)trwałosci żarówek, teraz konieczna jest nowa.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 12. Data: 2012-12-28 01:16:12
    Od: m...@w...pl

    W dniu czwartek, 27 grudnia 2012 21:55:08 UTC użytkownik ToMasz napisał:
> [...]
    wszystkie to LEDy w oprawkach GU10.

    > Daj proszę linka do tych ledów

    Ostatnio kupilem te:

    http://www.ebay.co.uk/itm/150509426894?ssPageName=ST
    RK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649

    Od 3 miesiecy swiaca sie non stop w salonie, cos a'la lampka nocna.

    Te z lazienki, bylo juz jakis czas temu i wyparowalo z historii zakupow.

    Generalnie Ebay i sprzedwawcy z Hong Kongu / Chin. Niektorzy oferuja dobre LEDy w
    dobrych cenach. Kilka eksperymentow i udaje sie. Gwarancji na to nie ma, jak padnie
    trzeba kupic nowe. Mi sie udalo. na Ebay mozna probowac szukac pod haslem LED Cree.
    Cree to producent LEDow. Nie wiem, czy moje maja oryginalne Cree ale dobrze swieca.
    Byly kupione jako Cree.

    Jak ktos nie lubi ryzykowac Philips/Osram/Sylvania inni renomowani przez oficjalne
    kanaly dystrybucji cena kilkakrotnie wyzsza ale jest gwarancja.

  • 13. Data: 2012-12-28 08:04:30
    Od: "PcmOl" <...@...com>

    "zapinio" <z...@g...com> wrote in message
    > http://allegro.pl/gu10-24-led-ip44-230v-5050-smd-380
    lm-ciepla-gw-24m-i2866164804.html

    Tak na marginesie: Co tam jest w środku?
    Konkretnie rozchodzi mi się czy da się łatwo zrobić zewnętrzną regulacje
    jasności.

  • 14. Data: 2012-12-28 10:32:26
    Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>

    Quo vadis DJ ?
    > towar użytkowałeś niezgodnie z przeznaczeniem. Dowiesz się iż
    > "przeznaczeniem tego ekskluzywnego produktu było włączanie raz na dwa
    > dni, i użytkowanie nie więcej jak 5 minut dziennie, itp, itd." Nie

    Oooo, też kupiłeś buty Ecco?

    Sławek
    --
    ________ Q: How many Oliver Norths does it take to screw in a lightbulb?
    _/ __/ __/ A: Hell, how can he? He sold all the lightbulbs to Iran.

  • 15. Data: 2012-12-28 11:31:47
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    wiadomości news:9628458898$20121228002701@squadack.com...

    > Nie bój żaby - prawo Kopernika działa. Jestem pewny, że producentom
    > uda się obnizyc cenę LEDów kosztem ich trwałosci. Ponad 100 lat
    > funkcjonowała zmowa (nie)trwałosci żarówek, teraz konieczna jest nowa.

    A pro po trwałości żarówek.
    Zmierzyłem rezystancję zimnej żarówki 60W - wyszło mi 60om.
    Zakładając najgorszy moment włączenia (U=1,41*230=325V) moc w udarze
    wychodzi 1760W.
    Jakby połączyć ją w szereg z NTC:
    http://www.joyin.com.tw/lan_en/product_files/10S121L
    .pdf
    to moc (w żarówce) w takim udarze wychodzi mi (325/180)^2*60=195W - prawie
    10 razy mniej. Wydaje mi się, że to może mieć zasadniczy wpływ na trwałość
    żarówki.
    Ponieważ 60/230=0,26A więc przepuściłem przez ten termistor 0,26A (DC).
    Napięcie na nim spadło do 3,7V.
    Umieszczenie go w plafonie spowoduje, że będzie się grzał nie tylko sam ale
    też od żarówki (żarówek).
    Dotknąłem go do świecącej żarówki 60W - napięcie na min spadło do 1,9V.
    Oznacza to w czasie normalnej pracy dodatkowe zamienianie na ciepło około
    0,5W - chyba można przeboleć.
    P.G.

  • 16. Data: 2012-12-28 12:21:35
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-12-28 11:31, Piotr Gałka pisze:
> [...]
    > trwałość żarówki. Oznacza to w czasie normalnej pracy dodatkowe zamienianie na
    NTC rozruchowe powinny być praktycznie w każdym urządzeniu. A zwłaszcza
    w żarówkach halogenowych na 230v (przy 12v jest już trochę większy
    problem, ale tutaj znów za NTC robi "elastyczny" transformator, który
    też od strony sieci wypada zabezpieczyć NTC, jak jest jakiś większy)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 17. Data: 2012-12-28 14:45:14
    Od: "MaW" <n...@a...bbb>

    Użytkownik "Sylwester Łazar" <i...@a...pl> napisał w wiadomości
    > O rany!!
    > Halllooo! Mamy rok 2012.
    > Żarówka ma już 133 lata!!!

    Halllooo! a np. silnik spalinowy/diesla to konstrukcje z którego wieku???
    idę o zakład, że silniki - pomimo znacznych udoskonaleń produkują znacznie
    więcej CO2. Ale to żarówek Unia się uczepiła. Bo ją na to 2 firmy namówiły -
    zgadnij jakie? A ty kupiłes ten ekologiczny bełkot o XIX technologii.
    BTW wymiana wszystkich żarówek na energooszczędne zmiejszy emisje CO2 o 0,4%
    A to jaką żarówke zastosuję to powinien byc tylko i wyłącznie mój wybór. A
    te elektroniczno/"ekologiczne" cuda ni ch..a nie chca działać ze
    ściemniaczem oświetlenia
    MaW

  • 18. Data: 2012-12-28 17:39:40
    Od: m...@w...pl

> [...]
    >
    > 10 razy mniej. Wydaje mi się, że to może mieć zasadniczy wpływ na trwałość

    Oprawy do lazienki kupilem z zarowkami halogenowymi 20W/230V. Byly wlaczane przez
    sterownik z modulatorem fazy. Czas załączenia od 0 do pelnej mocy to dokladnie jedna
    sekunda. Sterowanie mikrokontrolerem.

    Nic to nie pomoglo. Zarowki pozdychaly w kilka godzin, przy okazji niszcząc triaki.

    Ktoś pytał o sterowanie jasnością LEDa.

    O takie:

    http://www.ebay.co.uk/itm/Super-Bright-CREE-Dimmable
    -GU10-3W-6W-9W-LED-Spotlight-Light-Bulbs-Lamps-35W-5
    0W-/251064894904?pt=UK_Light_Bulbs&var=&hash=item3a7
    4a245b8

    Steruje sie jasnością przy pomocy klasycznego regulatora fazowego do żarówek. Działą.

    Te, które mam w lazience wygladaja dokladnie jak te z linka.

  • 19. Data: 2012-12-28 17:57:27
    Od: "Sylwester Łazar" <i...@a...pl>

    > zgadnij jakie? A ty kupiłes ten ekologiczny bełkot o XIX technologii.
    > BTW wymiana wszystkich żarówek na energooszczędne zmiejszy emisje CO2 o
    0,4%
    Wskaż mi, gdzie w moim poście jest cokolwiek o ekologii o o CO2?

    > A to jaką żarówke zastosuję to powinien byc tylko i wyłącznie mój wybór. A
    > te elektroniczno/"ekologiczne" cuda ni ch..a nie chca działać ze
    > ściemniaczem oświetlenia
    > MaW
    Tak, tak. To jest Twój wybór, Polsatu, TVN i Radia Maryja.
    A mój wybór jest taki, że na 3 piętrach mam energooszczędne i kilka LED.
    Tobie funduję wycieczkę do Leroy Merlin.
    Tam znajdziesz taką tablicę ze ściemniaczem i żarówkami energooszczędnymi
    przystosowanymi do ściemniaczy.
    Diody LED ściemniasz czymkolwiek. Jeszcze łatwiej niż Twoje bambusowe
    żarówy.
    Możesz sobie nawet potencjometrem wprost regulować.
    Wyłącz TV, włącz myślenie, płać rachunki :-)
    S.

  • 20. Data: 2012-12-28 19:02:55
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2012-12-27 23:20:53 +0100, badworm <n...@p...pl> said:

    > W Castoramie
    [...]
    > . Jako, że takiej kompaktówki już
    > nie było na sklepie to dostałem zwrot kasy.

    Ja z kolei jakiś czas temu byłem w Casto świadkiem, jak człowiek
    reklamował spaloną energooszczędną, uznano mu reklamację od ręki,
    chciał wymiany na sprawną, ale nie mieli analogicznych ani podobnych na
    wymianę. Został tylko zwrot pln-ów. I tu ciekawe. Kupił za 25pln, a
    panienka w reklamacjach: "ja proszę pana mam tu ostatnią cenę tego
    towaru w systemie 7,99pln". I tylko tyle mu zwrócili. Ciekawy proceder.

    --
    DJ