  • Data: 2012-12-28 20:31:59
    Temat: Re: Żarówki , k..wica już człeka bierze
    Od: DJ <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-12-28 11:31:47 +0100, =?iso-8859-2?Q?Piotr_Ga=B3ka?=

    > Zakładając najgorszy moment włączenia (U=1,41*230=325V) moc w udarze
    > wychodzi 1760W.
    > Jakby połączyć ją w szereg z NTC:

    Modyfikowałem kiedyś oprawy halogenowe, liniowe 150W, dodając właśnie
    NTC rozruchowy.
    NTC stosownie obliczone i pomierzone przy uruchamianiu, niby było OK.
    Jednak nie zauważyłem jakiejś konkretnej poprawy w żywotności żarnika.
    Zdychały w podobnym czasie jak kilka nieuzbrojonych w NTC które
    pozostawiłem do celów porównawczych. I były różne żarniki, zarówno
    osramy, jak i tania chińszczyzna.
    Stąd właśnie miałem pomysł wydłużenia czasu startu jeszcze bardziej, np
    triakiem. Ale przypuszczalnie niewele to da, jak pisał kolega mysior.
    Zgaduję, że konsumencie żarowe źródła światła są tak skonstruowane
    materiałowo, że żaden hack-by-user nie jest możliwy. Ma się sfajczyć i
    już :(

    Zresztą mam tu w rękach do porównania dwie żarówki, tym razem klasyczne
    E27, jedna współczesna, druga made in USSR, gdzieś z lat 80-tych. Czym
    się różnią? Głównie drucikami doprowadzającymi od trzonka do bańki.
    Nowoczesne są w tym miejscu cieńsze... na oko tak o połowę. I w tym
    miejscu najczęściej się przepalają.

    --
    DJ