  • 1. Data: 2012-08-09 20:41:41
    Temat: Żarówki LED
    Od: Wojciech Waga <n...@d...pl>

    Cześć,

    czy ktoś może mi powiedzieć dlaczego żarówka LED podobna do tej:

    http://allegro.pl/led-mr16-60x-smd-3528-230v-3w-3000
    k-gu10-50x88-i2544972145.html

    wyraźnie mryga? Czy ona zjada tylko połówkę sinusoidy?

    pozdr.
    w.

  • 2. Data: 2012-08-09 21:18:58
    Temat: Re: Żarówki LED
    Od: Wojciech Waga <n...@d...pl>

    On 08/09/2012 08:41 PM, Wojciech Waga wrote:
> [...]
    >
    > http://allegro.pl/led-mr16-60x-smd-3528-230v-3w-3000
    k-gu10-50x88-i2544972145.html

    > wyraźnie mryga? Czy ona zjada tylko połówkę sinusoidy?

    Ok, już sobie sam odpowiedziałem. Zasilanie jest w wersji "bieda" i daje
    duze tętnienia (mostek, duży rezystor i mały kondensatorek).

    pozdr.
    w.

  • 3. Data: 2012-08-09 21:53:38
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Wojciech Waga <n...@d...pl> wrote:

    > Ok, już sobie sam odpowiedziałem. Zasilanie jest w wersji "bieda" i daje
    > duze tętnienia (mostek, duży rezystor i mały kondensatorek).

    ma mostek? Kupiłem w dealextreme, faktycznie mocno migała, rozebrałem,
    a tam brak mostka, dodałem i nie miga (tzn. miga dwa razy częściej
    i tego już nie widzę)

    a.

  • 4. Data: 2012-08-09 22:03:28
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na stronie z linku piszą tak:

    > http://allegro.pl/led-mr16-60x-smd-3528-230v-3w-3000
    k-gu10-50x88-i2
    > 544972145.html

    "UWAGA !!!

    Stosowanie nie firmowych żarówek nieznajomego pochodzenie naraża ciebie
    i twoich bliskich na awarie instalacji elektrycznej"

    Chyba nieznanego pochodzenia. Co za bałwan to pisał :)
    hmm a może Chinol?

    Umieram ze strachu. Schowałem się w szafie i zamknąłem oczy.
    Moich bliskich też schowałem.

    --
    Piter

  • 5. Data: 2012-08-09 22:47:49
    Od: bartek szurgot <b...@n...spam>

    On 08/09/2012 09:18 PM, Wojciech Waga wrote:
    > Ok, już sobie sam odpowiedziałem. Zasilanie jest w wersji "bieda" i daje
    > duze tętnienia (mostek, duży rezystor i mały kondensatorek).

    dodanie diody prostowniczej między mostkiem a kondensatorem może nieco
    poprawić sytuację (i sprawność elektryczną). być może jednak będzie to
    wymagało wymiany także rezystora...

    --
    pozdrawiam serdecznie / best regards,
    bartek szurgot

  • 6. Data: 2012-08-09 23:20:57
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    bartek szurgot wrote:

    > dodanie diody prostowniczej między mostkiem a kondensatorem może nieco
    > poprawić sytuację (i sprawność elektryczną). być może jednak będzie to
    > wymagało wymiany także rezystora...

    Hee? W tanich lampach ledowych pomaga dodanie kondensatora, bo tego na ogół
    brakuje!

    Waldek

  • 7. Data: 2012-08-09 23:33:47
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    PiteR napisał(a) :
> [...]
    > hmm a może Chinol?
    >
    > Umieram ze strachu. Schowałem się w szafie i zamknąłem oczy.

    I dobrze zrobiłeś. Bo jak się nieznajome żarówki kręcą po domu, to
    różnych rzeczy można się spodziewać.

    Zbyszek
    PGP key: 0x1E6680DF

    wszystkie możliwości.]

  • 8. Data: 2012-08-10 00:30:01
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik bartek szurgot napisał:

    > dodanie diody prostowniczej między mostkiem a kondensatorem może nieco
    > poprawić sytuację (i sprawność elektryczną). być może jednak będzie to
    > wymagało wymiany także rezystora...

    W tym wypadku jedynie by zaszkodziło, ten kondensator jest szeregowo ,
    mostek musi być bo albo diody by poprzebijało napięcie wsteczne albo po
    kilku okresach zasilania kondensator by się naładował i przestał
    przewodzić. Diody mrugają bo połączone są szeregowo przez co odpalają
    się przy dość wysokim napięciu i świecą bardzo krótki wycinek sinusoidy.
    Ja te mruganie widzę kątem oka.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 9. Data: 2012-08-10 07:28:28
    Od: bartek szurgot <b...@n...spam>

    On 08/10/2012 12:30 AM, AlexY wrote:

> [...]
    > przewodzić. Diody mrugają bo połączone są szeregowo przez co odpalają
    > się przy dość wysokim napięciu i świecą bardzo krótki wycinek sinusoidy.

    widzę, że przeceniłem Chińską produkcję - jak usłyszałem "kondensator",
    podświadomie założyłem, że równoległy... :/ dzięki za rozwianie złudzeń. ;)

  • 10. Data: 2012-08-10 08:16:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 09.08.2012 20:41, Wojciech Waga pisze:
    > Cześć,
    >
    > czy ktoś może mi powiedzieć dlaczego żarówka LED podobna do tej:

    Co to są "żarówki LED"?