eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZarówki LEDRe: Zarówki LED
  • Data: 2015-03-16 22:57:14
    Temat: Re: Zarówki LED
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Mon, 16 Mar 2015 09:58:56 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    >> No tylko jak założysz do samochodu, to "jak w dzień" będziesz mógł jechać
    >> przy tej lampie 20km/h (uwzględniając przednią szybę i to że w samochodzie
    >> siedzisz w gorszym miejscu).
    >> A pewnie przy swoich światłach mijania spokojnie jedziesz 100km/h.
    >
    > Nie desperuj - jeszcze chwileczka, jeszcze momencik i ani się
    > obejrzysz a we wszystkich nowych samochodach będziesz miał tylko LEDy.
    > Do naprawy tylko w autoryzowanym serwisie.

    To ja nie wątpię, ja odnoszę to tylko do możliwości 1W LED-ów Cree, które
    owszem robią robotę w mojej małej latareczce ze zmienną ogniskową, ale do
    świateł mijania to temu jeszcze daleko.

    Natomiast oczywiście to da się zrobić - 40 takich zamienia noc w dzień:
    http://www.autoracing.pl/p/426/48472/oswietlenie-dod
    atkowe-qsp-20-elektrownia-lukowate-elektrownie-elekt
    ryka-elektronika.html

    >>> Załozyłem obecnie oswietlenie LEd na pace samochodu - zamiast zarówek
    >>> rurkowych ktore daja lekkie swiatło, włozyłem takie panele ledowe 2x3cm -
    >>> na pace jasno jak w dzień.
    >> A paka ma pewnie 2x3m.
    >> A światło mijania musi oświetlić "jak w dzień" obszar setki razy większy.
    >
    > To już naprawdę nie problem.

    No nie problem pod warunkiem zwiększenia ilości LED-ów.
    Nie znam krzywej awaryjności takich diód, ale obawiam się że o ile jedna
    dioda ma całkiem imponujący przewidywany czas życia, to czas przewidywanej
    awarii pierwszej z 40 diód już tak dobrze nie będzie wyglądał.


    >>> Wszystko zalezy jakie LEDy.
    >> Nie tyle "jakie" co "ile".
    >
    > Ojtam, ojtam - czasy rzeźbienia z LEDów 5mm THT minęły.
    >
    >> Obecne systemy świateł mijania czy drogowych opartych o LED, to nadal
    >> systemy z wieloma diodami i idące za tym problemy z koniecznością
    >> niezależnego formowania strumienia światła z każdej z nich.
    >
    > I bardzo dobrze. Zresztą - nawet na zwykłych halogenach reflektory
    > już były komputerowo projektowane, żeby tworzyć wiązkę świateł mijania
    > niezależnie od tego, co formowała osłona włókna.

    Wszystko ma wady i zalety.
    W sumie duża ilość źródeł światła tak naprawdę można przekuć w powiększenie
    powierzchni świecącej, co z kolei powinno zmniejszyć efekt oślepiania
    jadących z przeciwka.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: