-
Data: 2015-03-16 23:09:53
Temat: Re: Zarówki LED
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Hello Tomasz,
Monday, March 16, 2015, 10:57:14 PM, you wrote:
>>> No tylko jak założysz do samochodu, to "jak w dzień" będziesz mógł jechać
>>> przy tej lampie 20km/h (uwzględniając przednią szybę i to że w samochodzie
>>> siedzisz w gorszym miejscu).
>>> A pewnie przy swoich światłach mijania spokojnie jedziesz 100km/h.
>> Nie desperuj - jeszcze chwileczka, jeszcze momencik i ani się
>> obejrzysz a we wszystkich nowych samochodach będziesz miał tylko LEDy.
>> Do naprawy tylko w autoryzowanym serwisie.
> To ja nie wątpię, ja odnoszę to tylko do możliwości 1W LED-ów Cree, które
> owszem robią robotę w mojej małej latareczce ze zmienną ogniskową, ale do
> świateł mijania to temu jeszcze daleko.
Świat się nie kończy na LED o mocy 1W. Są nawet o mocy 500W. Ale do
kształtowania wiązki wystarczy ledwie kilka-kilkanaście diod o mocy
pojedynczych watów.
> Natomiast oczywiście to da się zrobić - 40 takich zamienia noc w dzień:
> http://www.autoracing.pl/p/426/48472/oswietlenie-dod
atkowe-qsp-20-elektrownia-lukowate-elektrownie-elekt
ryka-elektronika.html
Strasznie przepłacone :(
>>>> Załozyłem obecnie oswietlenie LEd na pace samochodu - zamiast zarówek
>>>> rurkowych ktore daja lekkie swiatło, włozyłem takie panele ledowe 2x3cm -
>>>> na pace jasno jak w dzień.
>>> A paka ma pewnie 2x3m.
>>> A światło mijania musi oświetlić "jak w dzień" obszar setki razy większy.
>> To już naprawdę nie problem.
> No nie problem pod warunkiem zwiększenia ilości LED-ów.
Mocy LED. I to już nie problem.
[...]
>> I bardzo dobrze. Zresztą - nawet na zwykłych halogenach reflektory
>> już były komputerowo projektowane, żeby tworzyć wiązkę świateł mijania
>> niezależnie od tego, co formowała osłona włókna.
> Wszystko ma wady i zalety.
> W sumie duża ilość źródeł światła tak naprawdę można przekuć w powiększenie
> powierzchni świecącej, co z kolei powinno zmniejszyć efekt oślepiania
> jadących z przeciwka.
Ale nie ma potrzeby jakieś bardzo dużej ilości LED stosować. Pamiętaj,
że LEDy o wydajności 80+lm/W są produkowane masowo i nie sprawiają już
problemów z trwałością.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Następne wpisy z tego wątku
- 17.03.15 08:11 Miroo
- 17.03.15 09:23 Czesław Wiśniak
- 17.03.15 09:56 J.F.
- 17.03.15 10:00 Czesław Wiśniak
- 17.03.15 11:06 J.F.
- 17.03.15 12:33 robot
- 17.03.15 14:21 masti
- 19.03.15 23:47 BK
- 20.03.15 17:07 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Nie matura lecz chęć szczera ...
- Najlepszy akumulator 12V
- Przednich p-mgielnych nie wolno bez mgły
- silnik-chwilówka
- kraje nieprzyjazne samochodom
- parking Auchan
- przegląd za mną
- Na co komu okna
- Mój elektryk
- Spalił się autobus :-)
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
Najnowsze wątki
- 2025-03-18 ulaskawienia
- 2025-03-18 Gdynia => Sales Executive / KAM <=
- 2025-03-18 42 MILIARDY ZŁOTYCH ZYSKU W ROK. DLACZEGO BANKI TYLE ZARABIAJĄ W POLSCE?
- 2025-03-17 Nie matura lecz chęć szczera ...
- 2025-03-17 Pendrive zdycha, czy coś jeszcze innego? Problem z plikami.
- 2025-03-17 Odkurzacz Smapp Dynamic - dawny Zelmer
- 2025-03-17 Nagra IV i zewnętrzny pilot
- 2025-03-17 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-03-17 Warszawa => Junior Account Manager <=
- 2025-03-17 Białystok => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-17 Białystok => Generative AI Engineer <=
- 2025-03-17 Częstochowa => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-17 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-03-17 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-17 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=