  • 41. Data: 2012-07-23 22:24:27
    Temat: Re: [OT] system kształcenia [BYŁO: zapytanie]
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Dnia Mon, 23 Jul 2012 10:24:01 -0700, Roman W napisal:

    > Traktowanie rekrutacji na zasadzie "zloze papiery i zobacze co bedzie,
    > przynajmniej sie oswoje z Rynkiem Pracy i rozmowami kwalifikacyjnymi" ma
    > jakis sens dla absolwenta, ale trzeba traktowac te rozmowy i testy
    > powaznie, bo inaczej czlowiek sie osmiesza. Wbrew temu co sie czasami
    > ludziom wydaje, firmy potrafia zapamietac czlowieka i potem po 2-3 latach
    > odrzucic jego podanie bo "raz juz z nami rozmawial i wszyscy uznali, ze to
    > idiota".

    8/10 ;-)

    Edek

  • 42. Data: 2012-07-23 22:24:55
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-07-23, Edek Pienkowski <e...@g...com> wrote:
    > Trochę OT, ale takie traktowanie sprawdzianu to skutek wychowania polskich
    > uczelni. Na innych uczelniach bywa, że ma się jedno podejście i bez
    > implantów usznych nie da się ściągać, z nimi też ciężko. One shot.

    Kończę polską uczelnię właśnie i jakoś nie udało się jej mnie wychować
    tak jak sugerujesz...

    Na różnych wydziałach są różne podejścia.
    Na społecznych ściąganie jest powszechne, więc się z tym walczy, żeby
    student jednak zdobył jakąś wiedzę.
    Na ścisłych (szczególnie tych lepszych) ściąganie jest zjawiskiem raczej
    marginalnym. Ściągają najsłabsi, którzy walczą o utrzymanie.

    Poza tym na wydziałach ścisłych część pracowników już odkryła, że
    najlepszym sposobem na ściąganie jest zezwolenie na materiały na
    kolokwiach. Na wydziale ekonomii kiedyś kazano mi wywrócić na lewo
    kieszenie i zdjąć koszulę, a stawianie obowiązkowe stawianie plecaków
    pod ściąną jest przyjętą "normą"...
    Kiedy spytałem wykładowcę, czy na kolokwium można mieć kartkę z tą
    setką bezsensownych wzorów, zrobił taką minę jakbym mu rozjechał psa.
    Zapewne oznaczało to mniej więcej: "Człowieku! Te wzory to jest jedyne,
    czego możesz się od nas nauczyć!".

    A na wydziale matematyki luzik, sterty książek, kolokwia domowe itp.
    Chcesz się czegoś nauczyć, to masz stworzone warunki. Chcesz być
    nieudacznikiem, to spoko - i tak odpadniesz przed dyplomem :).

    pozdrawiam,
    PK

  • 43. Data: 2012-07-24 15:40:29
    Temat: Re: Zapytanie
    Od: "Jordan Szubert" <u...@j...us.to>

    Dnia 23-07-2012 o 08:04:22 Paweł Kierski <n...@p...net> napisał(a):

    > A tam przyszłe. Wprawdzie bigamia jest karalna w naszym kręgu
    > kulturowym, ale to nie cały świat. Po za tym co zrobić w bazie
    > z faktycznym bigamistą? 8-)

    2 małżeństwo zostało zawarte nielegalnie, i udajemy że nie istnieje (a za
    kombinowanie wsadzamy gościa do więzienia)?

    moja wizja bazy mieszczącej dużo:

    tabela Obywatel:
    ID
    tabela Małżeństwo:
    ID
    DataZawarcia NOT NULL
    DataRozwodu NULL
    tabela RelacjaMałżeństwoObywatel:
    o references(Obywatel.ID)
    m references(Małżeństwo.ID)
    primary key(o,m)

    poligamia zwykle będzie reprezentowana przez kilka dwuosobowych małżeństw,
    ale dopuszczam możliwość istnienia małżeństw składających się z innej
    ilości osób

    jeśli małżeństwo zawsze jest dwuosobowe, to projekt bazy prostszy:
    tabela Małżeństwo:
    DataZawarcia NOT NULL
    DataRozwodu NULL
    o references(Obywatel.ID)
    m references(Obywatel.ID)
    tylko pytanie, jak określić, w której kolumnie którą osobę umieścić, jeśli
    nie ograniczamy się do małżeństw hetero
    --
    Jordan Szubert

  • 44. Data: 2012-07-24 15:58:36
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2012-07-24 15:40, Jordan Szubert pisze:

    > 2 małżeństwo zostało zawarte nielegalnie, i udajemy że nie istnieje (a
    > za kombinowanie wsadzamy gościa do więzienia)?

    Bingo! O ile pamiętam w polskim prawie drugie małżeństwo jest
    z definicji nieważne.

> [...]
    > tylko pytanie, jak określić, w której kolumnie którą osobę umieścić,
    > jeśli nie ograniczamy się do małżeństw hetero

    Hmmm... no to jeszcze: rozwód i powtórne małżeństwo tych samych osób?

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 45. Data: 2012-07-24 17:12:06
    Od: "Jordan Szubert" <u...@j...us.to>

    Dnia 24-07-2012 o 15:58:36 Paweł Kierski <n...@p...net> napisał(a):

    > Hmmm... no to jeszcze: rozwód i powtórne małżeństwo tych samych osób?

    powtórne małżeństwo będzie po prostu drugim rekordem w tabeli

    --
    Jordan Szubert

  • 46. Data: 2012-07-25 09:32:55
    Od: waldi <w...@g...com>

    Wyrosłem. Pracuję w pracy nie związanej ze swoim zawodem.

  • 47. Data: 2012-07-25 09:44:46
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2012-07-25, waldi <w...@g...com> wrote:
    > Wyrosłem. Pracuję w pracy nie związanej ze swoim zawodem.

    Rozumiem że chcesz przejść do branży również nie związanej z twoim
    zawodem, znaczy zabrać się za programowanie albo pisanie stron? Co cię
    popchnęło ku tej decyzji?

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 48. Data: 2012-07-25 09:47:19
    Od: waldi <w...@g...com>

    Po prostu kasa.

  • 49. Data: 2012-07-25 09:52:28
    Od: waldi <w...@g...com>

    Nie czuję się idiotą. Nie jestem tchórzem. Niestety mam małą wiedzę. Nie stać mnie na
    certyfikaty i kursy. Pozostały mi tylko fora, wydziały np. Politechniki Gdańskiej,
    samouczki w internecie, dokumetacja angielska w necie. Ludźmi się nie przejmują każdy
    kiedyś cielęciem był.

  • 50. Data: 2012-07-25 09:56:20
    Od: waldi <w...@g...com>

    Do psycholog to chodzę. Krytyka mnie nie rusza. Życzyli mi nawet śmierci. Dobra
    geniusz napisz mi chodź część psudokodu na drugie zadanie.Bo chce się z tymi
    zadaniami przejśc na wydział inżynierii oprogramowania PG. Może po roku zrobię te 3
    zadania.