  • 21. Data: 2010-09-21 09:25:50
    Temat: Re: Zapytanie
    Od: p...@p...onet.pl

    > Gratulacje opanowania tak chorej technologi jak MFC+winapi. Chyba
    > właśnie ze względu na te jej "cechy" jest tak lubiana przez decydentów
    > wybierających komponenty bazowe systemów...

    no kody microsoftu są brzydkie (directX chyba jest juz szczytem brzydoty)
    ale sam uważam winapi trzeba opanować bo to mz najlepszy sposób na
    napisanie programu pod windę (z powodu tego ze 'nisko' a nie z powodu
    tego ze 'ladnie')

    tu podkreslam ze piszę to co cytowane wyzej jako przyklad jak to ze
    mną było (z winapi to opanowalem głownie szkielet aplikacji bo wiecej byc
    moze faktycznie niezbyt potrzeba, mfc cośtam sie przyuczyłem ale nie
    używam)

    tak ze twórcy wątku mogłbym powiedzieć:

    aby iść do roboty mz należałoby umieć _dwie_ rzeczy
    [a tworca watku ew umie jedną z nich albo jej pół]

    -) trzeba znać język programowania (można nauczyć się z ksiązki podejrzewam
    że nawet w jakieś dwa miesiące)

    -) trzeba (należałoby) umieć napisać jakiś realny program (np pod windę),
    a z samej znajomości języka programowania to wcale nie wynika ->
    (żeby np napisac program pod winde trzeba znac np winapi i wogóle umieć
    napisac program (jakotako uzywac kompilatora, podzielić kod, sklecić
    jakiś algorytm czy coś podobnego itd)

    tak że są tu potrzebne dwie rzeczy (pierwszej mozna nauczyć się prawie
    w calosci z ksiązki) drugiej co najmniej jakąś ilością tygodni pisania
    progsów w praktyce

    fir

  • 22. Data: 2010-09-21 10:11:48
    Od: "jcm" <j...@1...pl>

> [...]
    > tak że są tu potrzebne dwie rzeczy (pierwszej mozna nauczyć się prawie
    > w calosci z ksiązki) drugiej co najmniej jakąś ilością tygodni pisania

    Trzecia rzecz, to znajomość j. angielskiego, przynajmniej w stopniu
    podstawowym...

  • 23. Data: 2010-09-21 11:27:46
    Od: "fir" <p...@p...onet.pl>

    > Użytkownik <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Trzecia rzecz, to znajomość j. angielskiego, przynajmniej w stopniu
    > podstawowym...

    tak jest - zapomniałem

    warto wiec w sumie sobie uswiadomic ze to są te potrzebne rzeczy

  • 24. Data: 2010-09-22 12:33:22
    Od: Stach <s...@f...pl>

    W dniu 2010-09-20 19:14, Wojciech Jaczewski pisze:

    > Myślenie i uczenie się masz takie jakie odziedziczyłeś w genach. Żadna
    > uczelnia tego nie zmieni. Możesz przez te kilka lat studiów zdobyć trochę
    > wiedzy, lub jej nie zdobyć, natomiast wrodzonych predyspozycji do danej
    > dziedziny to ani nie doda ani nie ujmie.

    Ależ nieprawda.
    Na uczelni nie zdobywasz tylko wiedzy, ale (na technicznej uczelni)
    przede wszystkim zdobywasz *umiejętności*.
    Uczenie się nowych rzeczy w sposób wydajny
    jest jedną z tych umiejętności.

    Chyba nie będziesz zaprzeczał, że ucząc się przy pomocy
    odpowiednich metod i technik możesz zwiększyć efektywność
    tego procesu?

    Predyspozycje ... ja bym powiedział - zainteresowania.
    Lubisz coś albo nie. Skoro lubisz, to więcej czasu nad tym
    spędzasz i stajesz się w tym lepszy i wygląda to jakbyś
    miał "predyspozycje". Osoby, które ładnie rysują
    nie rysują ładnie "ot tak", tylko *długo to ćwiczyły*,
    bo to lubią.

    Stach