eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZapierdalaćRe: Zapierdalać
  • Data: 2025-01-11 14:31:07
    Temat: Re: Zapierdalać
    Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 11.01.2025 o 11:47, Pixel(R)?? pisze:
    > W dniu 10.01.2025 o 19:49, Akarm pisze:

    >
    > A co z uderzeniem w drzewo, dom, słup, poślizgiem itd?
    >

    To jest bardzo mały odsetek wypadków.
    Powtórzę po raz już nie wiem który:
    bywają wypadki spowodowane nieuctwem, czyli przyrodzoną tępotą
    kierowców. Bywają też wypadki spowodowane awarią, chorobą czy piorunem,
    ale to są pomijalne procenty, choć bardzo medialne.
    Główną, a praktycznie jedyną przyczyną wielu tysięcy wypadków rocznie
    jest nieudzielenie pierwszeństwa

    >
    > A widzisz. Nie zauważyłeś jednak podstawowej różnicy pomiędzy Polską a
    > zachodem. Tam w większości ruch odbywa się w jednym kierunku i stąd
    > mniej kolizji.

    Fakt, nie zauważyłem różnicy.
    Widziałem tylko gęstszą sieć autostrad. Ale ruch w miastach i na
    prowincji nie różni się od ruchu w Polsce. Być może są to wyłącznie moje
    subiektywne odczucia, ale nie czułem się inaczej, niż podczas jazdy po
    Polsce.

    > W Polsce najwięcej wypadków jest na drogach jednopasmowych.
    > Z raportu policji dla 2023
    > https://statystyka.policja.pl/download/20/423450/Wyp
    adkidrogowe2023.pdf
    >
    > wynika, że najwięcej wypadków śmiertelnych jest na Podlasiu (30%) a
    > przykładowo Wielkopolska ma 8%
    > Str 10.
    >

    Już pisałem:
    pewne wypadki powodowane są nieuctwem.
    A skutki wypadku zależą od prędkości.

    > Na stronie 18 masz podane, że 71% wypadków jest w terenie zabudowanym,

    W terenie zabudowanym jest po prostu wielokrotnie większy ruch, niż poza
    terenem zabudowanym.

    > czyli głównie tam, gdzie jest ograniczenie prędkości
    >

    Jak widać, ograniczenie prędkości powoduje większą liczbę wypadków.

    > Teraz to co napisałem na początku, strona 20
    > 80% wypadków jest na jedniach jednopasmowych a autostrada ma wynik 1,7%

    Inaczej mówiąc, liczba wypadków jest proporcjonalna do liczby użytkowników.

    > Na drodze szerokiej panuje 80% większy ruch niż na
    > fatalnej a skoro piszesz, że do wypadków dochodzi głównie z powodu
    > nieudzielenia pierwszeństwa to na ładnej drodze jest to zdecydowanie
    > bardziej możliwe i niebezpieczne, co udowodniłem podając statystyki
    > policji.
    >

    Tylko brak jest uzasadnienia dla ograniczenia prędkości. Już wykazałeś,
    że tam gdzie jest ograniczenie prędkości, częściej (i to ponad
    dwukrotnie częściej!) dochodzi do wypadków.

    --
    -
    Akarm
    Nie trawię chamstwa, nieuctwa, bydła wszelakiego

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: