-
Data: 2025-01-11 14:31:07
Temat: Re: Zapierdalać
Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 11.01.2025 o 11:47, Pixel(R)?? pisze:
> W dniu 10.01.2025 o 19:49, Akarm pisze:
>
> A co z uderzeniem w drzewo, dom, słup, poślizgiem itd?
>
To jest bardzo mały odsetek wypadków.
Powtórzę po raz już nie wiem który:
bywają wypadki spowodowane nieuctwem, czyli przyrodzoną tępotą
kierowców. Bywają też wypadki spowodowane awarią, chorobą czy piorunem,
ale to są pomijalne procenty, choć bardzo medialne.
Główną, a praktycznie jedyną przyczyną wielu tysięcy wypadków rocznie
jest nieudzielenie pierwszeństwa
>
> A widzisz. Nie zauważyłeś jednak podstawowej różnicy pomiędzy Polską a
> zachodem. Tam w większości ruch odbywa się w jednym kierunku i stąd
> mniej kolizji.
Fakt, nie zauważyłem różnicy.
Widziałem tylko gęstszą sieć autostrad. Ale ruch w miastach i na
prowincji nie różni się od ruchu w Polsce. Być może są to wyłącznie moje
subiektywne odczucia, ale nie czułem się inaczej, niż podczas jazdy po
Polsce.
> W Polsce najwięcej wypadków jest na drogach jednopasmowych.
> Z raportu policji dla 2023
> https://statystyka.policja.pl/download/20/423450/Wyp
adkidrogowe2023.pdf
>
> wynika, że najwięcej wypadków śmiertelnych jest na Podlasiu (30%) a
> przykładowo Wielkopolska ma 8%
> Str 10.
>
Już pisałem:
pewne wypadki powodowane są nieuctwem.
A skutki wypadku zależą od prędkości.
> Na stronie 18 masz podane, że 71% wypadków jest w terenie zabudowanym,
W terenie zabudowanym jest po prostu wielokrotnie większy ruch, niż poza
terenem zabudowanym.
> czyli głównie tam, gdzie jest ograniczenie prędkości
>
Jak widać, ograniczenie prędkości powoduje większą liczbę wypadków.
> Teraz to co napisałem na początku, strona 20
> 80% wypadków jest na jedniach jednopasmowych a autostrada ma wynik 1,7%
Inaczej mówiąc, liczba wypadków jest proporcjonalna do liczby użytkowników.
> Na drodze szerokiej panuje 80% większy ruch niż na
> fatalnej a skoro piszesz, że do wypadków dochodzi głównie z powodu
> nieudzielenia pierwszeństwa to na ładnej drodze jest to zdecydowanie
> bardziej możliwe i niebezpieczne, co udowodniłem podając statystyki
> policji.
>
Tylko brak jest uzasadnienia dla ograniczenia prędkości. Już wykazałeś,
że tam gdzie jest ograniczenie prędkości, częściej (i to ponad
dwukrotnie częściej!) dochodzi do wypadków.
--
-
Akarm
Nie trawię chamstwa, nieuctwa, bydła wszelakiego
Następne wpisy z tego wątku
- 11.01.25 14:50 Pixel(R)??
- 11.01.25 16:19 Akarm
- 12.01.25 11:19 Cavallino
- 12.01.25 12:23 Akarm
- 13.01.25 18:29 Myjk
- 13.01.25 21:52 Pixel(R)??
- 15.01.25 08:43 ptoki
Najnowsze wątki z tej grupy
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
Najnowsze wątki
- 2025-01-24 Elektryfikacja w ODWROCIE
- 2025-01-25 AMS spalony szybkim zasilaczem USB
- 2025-01-24 stalowe bezpieczniki
- 2025-01-23 Zenek Kapelinder - ?
- 2025-01-25 Błonie => Sales Specialist <=
- 2025-01-25 Lublin => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-01-24 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-24 Białystok => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-24 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-24 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-01-24 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2025-01-24 Kraków => Key Account Manager <=
- 2025-01-24 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-24 Wróblewo => Specjalista ds. Analiz Finansowych <=
- 2025-01-24 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=