eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZapierdalaćRe: Zapierdalać
  • Data: 2025-01-11 11:47:26
    Temat: Re: Zapierdalać
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 10.01.2025 o 19:49, Akarm pisze:

    >> Tak, już pisałem. Uderzenie jest powodem wypadku. Problem tylko z tym,
    >> co należy zrobić aby do uderzenia nie doszło?
    >
    > Jedynym praktycznie powodem wypadków jest nieudzielenie pierwszeństwa.
    > Zatem wystarczy przestrzegać zasad pierwszeństwa.
    > I już.

    A co z uderzeniem w drzewo, dom, słup, poślizgiem itd?

    > Chyba proste i oczywiste, prawda?
    > A już najgorszym na drodze jest:
    > 1. chuj, który wyprzedza nie mając ku temu miejsca,
    > 2. chuj, który zjeżdża na pobocze, zachęcając do wyprzedzania na trzeciego.

    A widzisz. Nie zauważyłeś jednak podstawowej różnicy pomiędzy Polską a
    zachodem. Tam w większości ruch odbywa się w jednym kierunku i stąd
    mniej kolizji. W Polsce najwięcej wypadków jest na drogach jednopasmowych.
    Z raportu policji dla 2023
    https://statystyka.policja.pl/download/20/423450/Wyp
    adkidrogowe2023.pdf

    wynika, że najwięcej wypadków śmiertelnych jest na Podlasiu (30%) a
    przykładowo Wielkopolska ma 8%
    Str 10.

    Na stronie 18 masz podane, że 71% wypadków jest w terenie zabudowanym,
    czyli głównie tam, gdzie jest ograniczenie prędkości a jeśli chodzi o
    geometrię drogi, to zdecydowanie przoduje "prosta".

    Teraz to co napisałem na początku, strona 20
    80% wypadków jest na jedniach jednopasmowych a autostrada ma wynik 1,7% >>
    >>> A dowodem na absurd jest droga z drugiego linku, podanego przeze
    >>> mnie. Na niej żadnego ograniczenia nie ma, a ja niespecjalnie byłbym
    >>> gotów jechać tą drogą z prędkościami dopuszczalnymi przez polskie prawo.
    >>>

    Tak, bo rozwaga tutaj jednak bardziej decyduje ale "znikasz" rozwagę
    widząc lepszą nawierzchnię i zapominasz o znacznie większym ruchu na niej.


    > 1. Wąska, z fatalną nawierzchnią jezdnia, w terenie niezabudowanym - nie
    > ma przeciwwskazań do jazdy 90 km/h.
    > 1. Ładna szeroka jezdnia, też w terenie niezabudowanym - ograniczenie do
    > 70 km/h.
    >
    > Widzisz różnicę? I co, to ograniczenie nie jest zrobione wyłącznie do
    > dojenia kasy?
    >
    Widzę doskonale. Na drodze szerokiej panuje 80% większy ruch niż na
    fatalnej a skoro piszesz, że do wypadków dochodzi głównie z powodu
    nieudzielenia pierwszeństwa to na ładnej drodze jest to zdecydowanie
    bardziej możliwe i niebezpieczne, co udowodniłem podając statystyki policji.

    --
    Pixel(R)??

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: