-
21. Data: 2017-02-14 16:03:12
Temat: Re: Zapalanie z korby
Od: viktorius <v...@i...pl>
W dniu 2017-02-14 o 15:14, RoMan Mandziejewicz pisze:
> Hello Adam,
>
> Tuesday, February 14, 2017, 11:30:33 AM, you wrote:
>
>>>> Ten stary silnik najprawdopodobniej wyposazony jest w opreznik dlatego tak lekko
gosc korba kreci.
>>> Zdaje sie ze nie. A jesli nawet - to sprawia wrazenie, jakby tarcia
>>> nie bylo.
>>> Pierscieni jeszcze nie znali, czy co ?
>>>> Podobno t34 nie mial korby ale awaryjnie mozna go bylo odpalic z
>>>> butli ze sprezonym powietrzem tak jak odpalane sa silniki okretowe.
>>> Nie awaryjnie - taki byl normalny rozruch.
>> Dziecięciem będąc widywałem ciężarówki, które najpierw odpalały mały
>> silniczek benzynowy, a ten dopiero po chwili robił za rozrusznik
>> głównego silnika.
>
> Ciężarówki? Raczej ruskie spychacze...
>
>
Niektóre traktory rolnicze ??????? ? ???? miał odpalanie z małego
silnika spalinowego
https://www.youtube.com/watch?v=5hISlTfXRzk
Silniczek pomocniczy brzmi dwusuwowo :)
--
viktorius
-
22. Data: 2017-02-14 16:22:01
Temat: Re: Zapalanie z korby
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello viktorius,
Tuesday, February 14, 2017, 4:03:12 PM, you wrote:
[...]
>>> Dziecięciem będąc widywałem ciężarówki, które najpierw odpalały mały
>>> silniczek benzynowy, a ten dopiero po chwili robił za rozrusznik
>>> głównego silnika.
>> Ciężarówki? Raczej ruskie spychacze...
> Niektóre traktory rolnicze ??????? ? ???? miał odpalanie z małego
> silnika spalinowego
> https://www.youtube.com/watch?v=5hISlTfXRzk
> Silniczek pomocniczy brzmi dwusuwowo :)
Tu masz spychacz: https://www.youtube.com/watch?v=1mtVYu-pG4c
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
23. Data: 2017-02-14 17:32:32
Temat: Re: Zapalanie z korby
Od: Janusz_k <J...@o...pl>
W dniu 2017-02-13 o 23:36, Scobowski pisze:
> W dniu 13.02.2017 o 22:24, Gil pisze:
>>
>> Wysyłam ten post co pięć lat.
>> Kto z was uruchamiał auto z korby.
>> Jeszcze Skoda 100L potrafiła sie tak uruchomić.
>>
> A "Dzik" z silnikiem od motopompy sie liczy? Nie miał korby, tylko
> wajchę z zębatką....
Liczy się, też go mieliśmy, słabe magnesy były i trzeba się było nakopać
aż zapalił szczególnie jak był ciepły, potem Ojciec dorobił skrzynkę z
akumulatorem i cewką zapłonową i skończyły się problemy z zapalaniem :)
--
Pozdr
Janusz_k
-
24. Data: 2017-02-14 18:56:52
Temat: Re: Zapalanie z korby
Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>
W dniu 14.02.2017 o 13:27, RadoslawF pisze:
> W dniu 2017-02-14 o 12:24, J.F. pisze:
>
>>>>>> Ten stary silnik najprawdopodobniej wyposazony jest w opreznik
>>>>>> dlatego tak lekko gosc korba kreci.
>>>>
>>>>> Zdaje sie ze nie. A jesli nawet - to sprawia wrazenie, jakby tarcia
>>>>> nie bylo.
>>>>> Pierscieni jeszcze nie znali, czy co ?
>>
>>> Przy kręceniu małymi silnikami benzynowymi nie było problemem tarcie
>>> a stopień sprężania.
>>
>> Ale ten sprawia wrazenie tak swobodnie krecocego sie, jakby tarcia wcale
>> nie bylo ...
>>
> Tarcie jest ale główny opór w silnikach powoduje sprężanie.
> Taki silnik od stara miał w nazwie "czterosuwowy silnik niskoprężny".
> I dlatego te sześć cylindrów szło odpalić z korby nie specjalnie
Każdy ws?ółczesny silnik benzynowy ma w nazwie "czterosuwowy silnik
niskoprężny" :)
Jest to jedynie odróżnienie od silnika wysokoprężnego tzn. diesla.
Istnieją też inne nazwy dla tych silników a mianowicie: Silnik
czterosuwowy z zapłonem iskrowym lub silnik spalinowy z zapłonem
samoczynnym.
To tak w skrócie:)
--
Wiesiaczek (dziś z DC)
"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)
-
25. Data: 2017-02-14 19:38:00
Temat: Re: Zapalanie z korby
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2017-02-14 o 18:56, Wiesiaczek pisze:
>>>>>>> Ten stary silnik najprawdopodobniej wyposazony jest w opreznik
>>>>>>> dlatego tak lekko gosc korba kreci.
>>>>>
>>>>>> Zdaje sie ze nie. A jesli nawet - to sprawia wrazenie, jakby tarcia
>>>>>> nie bylo.
>>>>>> Pierscieni jeszcze nie znali, czy co ?
>>>
>>>> Przy kręceniu małymi silnikami benzynowymi nie było problemem tarcie
>>>> a stopień sprężania.
>>>
>>> Ale ten sprawia wrazenie tak swobodnie krecocego sie, jakby tarcia wcale
>>> nie bylo ...
>>>
>> Tarcie jest ale główny opór w silnikach powoduje sprężanie.
>> Taki silnik od stara miał w nazwie "czterosuwowy silnik niskoprężny".
>> I dlatego te sześć cylindrów szło odpalić z korby nie specjalnie
>
>
> Każdy ws?ółczesny silnik benzynowy ma w nazwie "czterosuwowy silnik
> niskoprężny" :)
>
> Jest to jedynie odróżnienie od silnika wysokoprężnego tzn. diesla.
>
> Istnieją też inne nazwy dla tych silników a mianowicie: Silnik
> czterosuwowy z zapłonem iskrowym lub silnik spalinowy z zapłonem
> samoczynnym.
> To tak w skrócie:)
>
Sugerujesz że dzisiejszy silnik 0,9 litra i wyciągający 100KM
jest równie niskoprężny jak ponad czterolitrowy mający 85KM ?
Sprawdź sobie na ile różne mają stopnie sprężania.
Pozdrawiam
-
26. Data: 2017-02-14 19:43:32
Temat: Re: Zapalanie z korby
Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>
W dniu 14.02.2017 o 19:38, RadoslawF pisze:
> W dniu 2017-02-14 o 18:56, Wiesiaczek pisze:
>
>>>>>>>> Ten stary silnik najprawdopodobniej wyposazony jest w opreznik
>>>>>>>> dlatego tak lekko gosc korba kreci.
>>>>>>
>>>>>>> Zdaje sie ze nie. A jesli nawet - to sprawia wrazenie, jakby tarcia
>>>>>>> nie bylo.
>>>>>>> Pierscieni jeszcze nie znali, czy co ?
>>>>
>>>>> Przy kręceniu małymi silnikami benzynowymi nie było problemem tarcie
>>>>> a stopień sprężania.
>>>>
>>>> Ale ten sprawia wrazenie tak swobodnie krecocego sie, jakby tarcia
>>>> wcale
>>>> nie bylo ...
>>>>
>>> Tarcie jest ale główny opór w silnikach powoduje sprężanie.
>>> Taki silnik od stara miał w nazwie "czterosuwowy silnik niskoprężny".
>>> I dlatego te sześć cylindrów szło odpalić z korby nie specjalnie
>>
>>
>> Każdy ws?ółczesny silnik benzynowy ma w nazwie "czterosuwowy silnik
>> niskoprężny" :)
>>
>> Jest to jedynie odróżnienie od silnika wysokoprężnego tzn. diesla.
>>
>> Istnieją też inne nazwy dla tych silników a mianowicie: Silnik
>> czterosuwowy z zapłonem iskrowym lub silnik spalinowy z zapłonem
>> samoczynnym.
>> To tak w skrócie:)
>>
> Sugerujesz że dzisiejszy silnik 0,9 litra i wyciągający 100KM
> jest równie niskoprężny jak ponad czterolitrowy mający 85KM ?
> Sprawdź sobie na ile różne mają stopnie sprężania.
>
>
> Pozdrawiam
Puknij Ty się w głowę.
Tu wszyscy tacy popierdoleni, że się czepiają każdego milimetra,
milibara i milichujwieczego?
Jest zasadnicza różnica między ciśnieniem w dieslu i w benzyniaku i to
wystarcza na potrzeby tej dyskusji!
--
Wiesiaczek (dziś z DC)
"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)
-
27. Data: 2017-02-14 19:58:41
Temat: Re: Zapalanie z korby
Od: Tengu <t...@u...to.gazeta.pl>
On 2017-02-14 15:14, RoMan Mandziejewicz wrote:
> Hello Adam,
>
> Tuesday, February 14, 2017, 11:30:33 AM, you wrote:
>
>>>> Ten stary silnik najprawdopodobniej wyposazony jest w opreznik dlatego tak lekko
gosc korba kreci.
>>> Zdaje sie ze nie. A jesli nawet - to sprawia wrazenie, jakby tarcia
>>> nie bylo.
>>> Pierscieni jeszcze nie znali, czy co ?
>>>> Podobno t34 nie mial korby ale awaryjnie mozna go bylo odpalic z
>>>> butli ze sprezonym powietrzem tak jak odpalane sa silniki okretowe.
>>> Nie awaryjnie - taki byl normalny rozruch.
>> Dziecięciem będąc widywałem ciężarówki, które najpierw odpalały mały
>> silniczek benzynowy, a ten dopiero po chwili robił za rozrusznik
>> głównego silnika.
>
> Ciężarówki? Raczej ruskie spychacze...
>
Nie tylko ruskie.
https://youtu.be/BHedjnXdZXM?t=50s
--
Tengu
-
28. Data: 2017-02-14 20:08:26
Temat: Re: Zapalanie z korby
Od: Tengu <t...@u...to.gazeta.pl>
On 2017-02-13 23:11, Tomasz Pyra wrote:
> Dnia Mon, 13 Feb 2017 22:24:46 +0100, Gil napisał(a):
>
>> Wysyłam ten post co pięć lat.
>> Kto z was uruchamiał auto z korby.
>> Jeszcze Skoda 100L potrafiła sie tak uruchomić.
>
> Ja tylko Volvo Penta.
>
MD1?
https://youtu.be/mskg_5fHcWQ
W nowych już się tak nie da :)
https://youtu.be/-PKcH-rE400
--
Tengu
-
29. Data: 2017-02-14 20:37:48
Temat: Re: Zapalanie z korby
Od: Maciek <d...@p...onet.pl>
Dnia Tue, 14 Feb 2017 16:03:12 +0100, viktorius napisał(a):
> Niektóre traktory rolnicze ??????? ? ???? miał odpalanie z małego
> silnika spalinowego
Były też maszyny z dieslem odpalane na patron, chociaż nie wiem, czy akurat
ruskie.
--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl
-
30. Data: 2017-02-14 20:42:36
Temat: Re: Zapalanie z korby
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Tue, 14 Feb 2017 20:08:26 +0100, Tengu napisał(a):
> On 2017-02-13 23:11, Tomasz Pyra wrote:
>> Dnia Mon, 13 Feb 2017 22:24:46 +0100, Gil napisał(a):
>>
>>> Wysyłam ten post co pięć lat.
>>> Kto z was uruchamiał auto z korby.
>>> Jeszcze Skoda 100L potrafiła sie tak uruchomić.
>>
>> Ja tylko Volvo Penta.
>>
>
> MD1?
> https://youtu.be/mskg_5fHcWQ
No coś takiego, ale wydaje mi się że dwucylindrowy.
Na pewno były dwie dźwignie odprężników.
W sumie odpalenie było banalne, bo rozpędzało się korbą wielkie koło
zamachowe i to miało taką bezwładność że po zamknięciu pierwszego
odprężnika silnik już chodził.
Inna sprawa że było lato :)