eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZapalanie z korby
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 61

  • 21. Data: 2017-02-14 16:03:12
    Temat: Re: Zapalanie z korby
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2017-02-14 o 15:14, RoMan Mandziejewicz pisze:
    > Hello Adam,
    >
    > Tuesday, February 14, 2017, 11:30:33 AM, you wrote:
    >
    >>>> Ten stary silnik najprawdopodobniej wyposazony jest w opreznik dlatego tak lekko
    gosc korba kreci.
    >>> Zdaje sie ze nie. A jesli nawet - to sprawia wrazenie, jakby tarcia
    >>> nie bylo.
    >>> Pierscieni jeszcze nie znali, czy co ?
    >>>> Podobno t34 nie mial korby ale awaryjnie mozna go bylo odpalic z
    >>>> butli ze sprezonym powietrzem tak jak odpalane sa silniki okretowe.
    >>> Nie awaryjnie - taki byl normalny rozruch.
    >> Dziecięciem będąc widywałem ciężarówki, które najpierw odpalały mały
    >> silniczek benzynowy, a ten dopiero po chwili robił za rozrusznik
    >> głównego silnika.
    >
    > Ciężarówki? Raczej ruskie spychacze...
    >
    >

    Niektóre traktory rolnicze ??????? ? ???? miał odpalanie z małego
    silnika spalinowego
    https://www.youtube.com/watch?v=5hISlTfXRzk
    Silniczek pomocniczy brzmi dwusuwowo :)

    --
    viktorius


  • 22. Data: 2017-02-14 16:22:01
    Temat: Re: Zapalanie z korby
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello viktorius,

    Tuesday, February 14, 2017, 4:03:12 PM, you wrote:

    [...]

    >>> Dziecięciem będąc widywałem ciężarówki, które najpierw odpalały mały
    >>> silniczek benzynowy, a ten dopiero po chwili robił za rozrusznik
    >>> głównego silnika.
    >> Ciężarówki? Raczej ruskie spychacze...
    > Niektóre traktory rolnicze ??????? ? ???? miał odpalanie z małego
    > silnika spalinowego
    > https://www.youtube.com/watch?v=5hISlTfXRzk
    > Silniczek pomocniczy brzmi dwusuwowo :)

    Tu masz spychacz: https://www.youtube.com/watch?v=1mtVYu-pG4c


    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 23. Data: 2017-02-14 17:32:32
    Temat: Re: Zapalanie z korby
    Od: Janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2017-02-13 o 23:36, Scobowski pisze:
    > W dniu 13.02.2017 o 22:24, Gil pisze:
    >>
    >> Wysyłam ten post co pięć lat.
    >> Kto z was uruchamiał auto z korby.
    >> Jeszcze Skoda 100L potrafiła sie tak uruchomić.
    >>
    > A "Dzik" z silnikiem od motopompy sie liczy? Nie miał korby, tylko
    > wajchę z zębatką....
    Liczy się, też go mieliśmy, słabe magnesy były i trzeba się było nakopać
    aż zapalił szczególnie jak był ciepły, potem Ojciec dorobił skrzynkę z
    akumulatorem i cewką zapłonową i skończyły się problemy z zapalaniem :)

    --
    Pozdr

    Janusz_k


  • 24. Data: 2017-02-14 18:56:52
    Temat: Re: Zapalanie z korby
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    W dniu 14.02.2017 o 13:27, RadoslawF pisze:
    > W dniu 2017-02-14 o 12:24, J.F. pisze:
    >
    >>>>>> Ten stary silnik najprawdopodobniej wyposazony jest w opreznik
    >>>>>> dlatego tak lekko gosc korba kreci.
    >>>>
    >>>>> Zdaje sie ze nie. A jesli nawet - to sprawia wrazenie, jakby tarcia
    >>>>> nie bylo.
    >>>>> Pierscieni jeszcze nie znali, czy co ?
    >>
    >>> Przy kręceniu małymi silnikami benzynowymi nie było problemem tarcie
    >>> a stopień sprężania.
    >>
    >> Ale ten sprawia wrazenie tak swobodnie krecocego sie, jakby tarcia wcale
    >> nie bylo ...
    >>
    > Tarcie jest ale główny opór w silnikach powoduje sprężanie.
    > Taki silnik od stara miał w nazwie "czterosuwowy silnik niskoprężny".
    > I dlatego te sześć cylindrów szło odpalić z korby nie specjalnie


    Każdy ws?ółczesny silnik benzynowy ma w nazwie "czterosuwowy silnik
    niskoprężny" :)

    Jest to jedynie odróżnienie od silnika wysokoprężnego tzn. diesla.

    Istnieją też inne nazwy dla tych silników a mianowicie: Silnik
    czterosuwowy z zapłonem iskrowym lub silnik spalinowy z zapłonem
    samoczynnym.
    To tak w skrócie:)


    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)

    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)


  • 25. Data: 2017-02-14 19:38:00
    Temat: Re: Zapalanie z korby
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-02-14 o 18:56, Wiesiaczek pisze:

    >>>>>>> Ten stary silnik najprawdopodobniej wyposazony jest w opreznik
    >>>>>>> dlatego tak lekko gosc korba kreci.
    >>>>>
    >>>>>> Zdaje sie ze nie. A jesli nawet - to sprawia wrazenie, jakby tarcia
    >>>>>> nie bylo.
    >>>>>> Pierscieni jeszcze nie znali, czy co ?
    >>>
    >>>> Przy kręceniu małymi silnikami benzynowymi nie było problemem tarcie
    >>>> a stopień sprężania.
    >>>
    >>> Ale ten sprawia wrazenie tak swobodnie krecocego sie, jakby tarcia wcale
    >>> nie bylo ...
    >>>
    >> Tarcie jest ale główny opór w silnikach powoduje sprężanie.
    >> Taki silnik od stara miał w nazwie "czterosuwowy silnik niskoprężny".
    >> I dlatego te sześć cylindrów szło odpalić z korby nie specjalnie
    >
    >
    > Każdy ws?ółczesny silnik benzynowy ma w nazwie "czterosuwowy silnik
    > niskoprężny" :)
    >
    > Jest to jedynie odróżnienie od silnika wysokoprężnego tzn. diesla.
    >
    > Istnieją też inne nazwy dla tych silników a mianowicie: Silnik
    > czterosuwowy z zapłonem iskrowym lub silnik spalinowy z zapłonem
    > samoczynnym.
    > To tak w skrócie:)
    >
    Sugerujesz że dzisiejszy silnik 0,9 litra i wyciągający 100KM
    jest równie niskoprężny jak ponad czterolitrowy mający 85KM ?
    Sprawdź sobie na ile różne mają stopnie sprężania.


    Pozdrawiam


  • 26. Data: 2017-02-14 19:43:32
    Temat: Re: Zapalanie z korby
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    W dniu 14.02.2017 o 19:38, RadoslawF pisze:
    > W dniu 2017-02-14 o 18:56, Wiesiaczek pisze:
    >
    >>>>>>>> Ten stary silnik najprawdopodobniej wyposazony jest w opreznik
    >>>>>>>> dlatego tak lekko gosc korba kreci.
    >>>>>>
    >>>>>>> Zdaje sie ze nie. A jesli nawet - to sprawia wrazenie, jakby tarcia
    >>>>>>> nie bylo.
    >>>>>>> Pierscieni jeszcze nie znali, czy co ?
    >>>>
    >>>>> Przy kręceniu małymi silnikami benzynowymi nie było problemem tarcie
    >>>>> a stopień sprężania.
    >>>>
    >>>> Ale ten sprawia wrazenie tak swobodnie krecocego sie, jakby tarcia
    >>>> wcale
    >>>> nie bylo ...
    >>>>
    >>> Tarcie jest ale główny opór w silnikach powoduje sprężanie.
    >>> Taki silnik od stara miał w nazwie "czterosuwowy silnik niskoprężny".
    >>> I dlatego te sześć cylindrów szło odpalić z korby nie specjalnie
    >>
    >>
    >> Każdy ws?ółczesny silnik benzynowy ma w nazwie "czterosuwowy silnik
    >> niskoprężny" :)
    >>
    >> Jest to jedynie odróżnienie od silnika wysokoprężnego tzn. diesla.
    >>
    >> Istnieją też inne nazwy dla tych silników a mianowicie: Silnik
    >> czterosuwowy z zapłonem iskrowym lub silnik spalinowy z zapłonem
    >> samoczynnym.
    >> To tak w skrócie:)
    >>
    > Sugerujesz że dzisiejszy silnik 0,9 litra i wyciągający 100KM
    > jest równie niskoprężny jak ponad czterolitrowy mający 85KM ?
    > Sprawdź sobie na ile różne mają stopnie sprężania.
    >
    >
    > Pozdrawiam

    Puknij Ty się w głowę.
    Tu wszyscy tacy popierdoleni, że się czepiają każdego milimetra,
    milibara i milichujwieczego?

    Jest zasadnicza różnica między ciśnieniem w dieslu i w benzyniaku i to
    wystarcza na potrzeby tej dyskusji!

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)

    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)


  • 27. Data: 2017-02-14 19:58:41
    Temat: Re: Zapalanie z korby
    Od: Tengu <t...@u...to.gazeta.pl>

    On 2017-02-14 15:14, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello Adam,
    >
    > Tuesday, February 14, 2017, 11:30:33 AM, you wrote:
    >
    >>>> Ten stary silnik najprawdopodobniej wyposazony jest w opreznik dlatego tak lekko
    gosc korba kreci.
    >>> Zdaje sie ze nie. A jesli nawet - to sprawia wrazenie, jakby tarcia
    >>> nie bylo.
    >>> Pierscieni jeszcze nie znali, czy co ?
    >>>> Podobno t34 nie mial korby ale awaryjnie mozna go bylo odpalic z
    >>>> butli ze sprezonym powietrzem tak jak odpalane sa silniki okretowe.
    >>> Nie awaryjnie - taki byl normalny rozruch.
    >> Dziecięciem będąc widywałem ciężarówki, które najpierw odpalały mały
    >> silniczek benzynowy, a ten dopiero po chwili robił za rozrusznik
    >> głównego silnika.
    >
    > Ciężarówki? Raczej ruskie spychacze...
    >

    Nie tylko ruskie.

    https://youtu.be/BHedjnXdZXM?t=50s

    --
    Tengu


  • 28. Data: 2017-02-14 20:08:26
    Temat: Re: Zapalanie z korby
    Od: Tengu <t...@u...to.gazeta.pl>

    On 2017-02-13 23:11, Tomasz Pyra wrote:
    > Dnia Mon, 13 Feb 2017 22:24:46 +0100, Gil napisał(a):
    >
    >> Wysyłam ten post co pięć lat.
    >> Kto z was uruchamiał auto z korby.
    >> Jeszcze Skoda 100L potrafiła sie tak uruchomić.
    >
    > Ja tylko Volvo Penta.
    >

    MD1?
    https://youtu.be/mskg_5fHcWQ

    W nowych już się tak nie da :)
    https://youtu.be/-PKcH-rE400




    --
    Tengu


  • 29. Data: 2017-02-14 20:37:48
    Temat: Re: Zapalanie z korby
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 14 Feb 2017 16:03:12 +0100, viktorius napisał(a):

    > Niektóre traktory rolnicze ??????? ? ???? miał odpalanie z małego
    > silnika spalinowego

    Były też maszyny z dieslem odpalane na patron, chociaż nie wiem, czy akurat
    ruskie.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl


  • 30. Data: 2017-02-14 20:42:36
    Temat: Re: Zapalanie z korby
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 14 Feb 2017 20:08:26 +0100, Tengu napisał(a):

    > On 2017-02-13 23:11, Tomasz Pyra wrote:
    >> Dnia Mon, 13 Feb 2017 22:24:46 +0100, Gil napisał(a):
    >>
    >>> Wysyłam ten post co pięć lat.
    >>> Kto z was uruchamiał auto z korby.
    >>> Jeszcze Skoda 100L potrafiła sie tak uruchomić.
    >>
    >> Ja tylko Volvo Penta.
    >>
    >
    > MD1?
    > https://youtu.be/mskg_5fHcWQ

    No coś takiego, ale wydaje mi się że dwucylindrowy.
    Na pewno były dwie dźwignie odprężników.

    W sumie odpalenie było banalne, bo rozpędzało się korbą wielkie koło
    zamachowe i to miało taką bezwładność że po zamknięciu pierwszego
    odprężnika silnik już chodził.

    Inna sprawa że było lato :)

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 ... 7


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: