  • 71. Data: 2011-07-28 11:45:30
    Temat: Re: Zaniedbania ASO podczas trwania umowy serwisowej
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    >> Naciaganie :-)
    >
    > Przy polskim paliwie?
    > Nie sądzę.

    Zalezy gdzie tankujesz. (Odpukac) NIGDY nie mialem problemu ze zla jakoscia
    paliwa. Wazne, zeby unikac stacji no-name.

    Dysiek

  • 72. Data: 2011-07-28 11:49:35
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 28 Jul 2011 09:37:59 +0200, MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>
    wrote:

    >że to są filtry wyjęte z tego samochodu. No i kwestia co chcesz
    >udowodnić w związku z tym:

    ja na przykład próbowałby dowieść oszustwa, bo przecież zapewnianie,
    że auto jest serwisowane, gdy się tego nie robi i pobieranie za to
    wynagrodzenia jest oszustwem.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 73. Data: 2011-07-28 12:03:52
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Thu, 28 Jul 2011 10:47:49 +0200, MHM wrote:

    > Jeszcze bedzie musial Tobie udowodnic, że zataiłeś. Jeśli warsztat mu po
    > badaniach powie, że wsio ok to jakim cudem Ty miałbyś wiedzieć, ze nie
    > jest ok ??

    Problem w tym, że ja o tym wiem. Rozumiem, że Twoim zdaniem powinienem
    dla swojego dobra tą informację zachować dla siebie?

    Tomek

  • 74. Data: 2011-07-28 12:11:10
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Problem w tym, że ja o tym wiem. Rozumiem, że Twoim zdaniem powinienem
    > dla swojego dobra tą informację zachować dla siebie?

    Jezeli powiesz, ze samochod byl nieprawidlowo serwisowany przez 100 tys km
    (w zasadzie w ogolnie nie byl) to bedziesz mial ogromne problemy ze
    sprzedaza. Ludzie kupujac auta majac ogromne wymagania - jeden malowany
    element w 10 letnim samochodzie czesto go dyskwalifikuje. A co dopiero 100
    tys bez wymiany oleju? Wybor nalezy do ciebie. Sytuacja naprawde ciezka. Jak
    ja sprzedaje swoje auta / motocykle to mowie otwarcie o wszystkim, ale nie
    bylem nigdy w takiej sytuacji jak twoja.

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 75. Data: 2011-07-28 12:11:15
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Thu, 28 Jul 2011 11:29:57 +0200, MZ wrote:

> [...]
    > wypowie ale bez odkręcania czegokolwiek. Jeśli coś znajdzie, sprawdź KS
    > dla tego pojazdu, czy również czysta. Spróbuj poprosić o zestawienie
    > faktur od FL na serwis. Podjedź do innego ASO i weź od nich opinię (będą
    > bardziej wiarygodni niż mechanik). Jeśli oni też potwierdzą uchybienia,
    > to .. możesz iść na wojnę. Małą - uderzając z tym do ASO w którym
    > serwisujesz i żądając wyjaśnień, powiadamiając przy tym FL; dużą -
    > uderzyć bezpośrednio do Opel Polska. Wtedy możesz ruszyć wątek tego już
    > wykupionego auta. Mooooże się uda coś wywalczyć.

    Tak zrobię. Dzięki za rady.

    Tomek

  • 76. Data: 2011-07-28 12:12:33
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Thu, 28 Jul 2011 11:41:39 +0200, MZ wrote:

> [...]
    > MasterLease, ale w firmie gdzie ja mam auto procedura wykupu zawiera
    > tzw. "wycenę rzeczoznawcy". W skrócie: użytkownik zgłasza chęć wykupu,
    > firma powołuje rzeczoznawcę który określa stan i wartość samochodu,
    > dokonując niezależnego przeglądu i użytkownik dostaje ofertę wykupu.
    > Fakt, że dotyczy to tzw. aut flotowych, czyli kto inny jest
    > leasingobiorcą a kto inny wykupuje (np. pracownik leasingobiorcy który
    > użytkował auto). W przypadku zwykłego wykupu przez bezpośredniego
    > leasingobiorcę "za złotówkę" czy jak tam masz w umowie pewnie ten
    > rzeczoznawca nie funkcjonuje, ale sprawdź.

    W moim przypadku leasingodawca wystawia mi fakturę na kwotę wykupu
    ustaloną w momencie podpisania umowy. Nie ma żadnych ocen/wycen/itp.

    Tomek

  • 77. Data: 2011-07-28 12:15:01
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Thu, 28 Jul 2011 11:49:35 +0200, Jarek Andrzejewski wrote:

    > ja na przykład próbowałby dowieść oszustwa, bo przecież zapewnianie, że
    > auto jest serwisowane, gdy się tego nie robi i pobieranie za to
    > wynagrodzenia jest oszustwem.

    Dochodzą problemy natury czysto prawnej. Jak już moi przedmówcy zdążyli
    zauważyć, w czasie gdy samochód był serwisowany nie byłem jego
    właścicielem. Był nim leasingodawca. Również leasingodawca opłacał
    faktury ASO za przeglądy i serwis. Zatem kto kogo oszukał? ASO
    leasingodawcę? Leasingodawca sam siebie? Ciężka sprawa :\

    Tomek

  • 78. Data: 2011-07-28 12:21:25
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Thu, 28 Jul 2011 12:11:10 +0200, Dysiek wrote:

> [...]
    > ciezka. Jak ja sprzedaje swoje auta / motocykle to mowie otwarcie o
    > wszystkim, ale nie bylem nigdy w takiej sytuacji jak twoja.

    Ja do tej pory nigdy nie sprzedawałem samochodu. Niemniej nie wyobrażam
    sobie, że miałbym zataić taką informację przed kupującym. Tak mnie po
    prostu wychowano - domyślam się, że dla niektórych jest to nie do
    pomyślenia :\

    Tomek

  • 79. Data: 2011-07-28 12:29:42
    Od: MHM <m...@p...pl>

    > Problem w tym, że ja o tym wiem. Rozumiem, że Twoim zdaniem powinienem
    > dla swojego dobra tą informację zachować dla siebie?

    Nie, mozesz powiedziec kupujacemu o swoich podejrzeniach, ale jak pisalem
    wyzej, to sa tylko podejrzenia. Nie masz niezbitych dowodów iż faktycznie
    były zaniedbania ze strony ASO. Tylko podajac takie nie potwierdzone
    informacje utrudniasz sobie sprzedaz, a dajesz dodatkowo kupujacemu do reki
    karte przetargowa do obnizenia ceny.

    Rozumiem Twoje rosterki. Tez mnie tak wychowano, ale jak to mowia:
    "Jak masz miekkie serce, musisz miec twarda d....".

    Moim zdaniem aby byc w jak najbardziej uczyciwym wobec kupujacego to
    pozwolic mu aby pojechal do warsztatu ktory sam wybierze i do ktorego ma
    zaufanie, aby oni mu ocenili stan auta.

    --
    MHM
    http:\\www.skc.org.pl - Sudecki Klub Citroena

  • 80. Data: 2011-07-28 12:37:16
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 28 Jul 2011 10:15:01 +0000 (UTC), Tomasz Stiller
    <k...@l...eu.org> wrote:

    >faktury ASO za przeglądy i serwis. Zatem kto kogo oszukał? ASO
    >leasingodawcę? Leasingodawca sam siebie? Ciężka sprawa :\

    To już nie Twoje zmartwienie. Zgłaszasz, że zapłaciłeś, a nie zostało
    zrobione. Podajesz wszystkie okoliczności - resztę ustali policja i
    prokuratura.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski