  • Data: 2011-05-21 18:53:14
    Temat: Re: Zamiana dysku - czy dobrze wykonałem
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Agent" ir908f$l6m$...@n...onet.pl

    > Nie no super porada. Mam prawie nowy dysk 500 GB i aby
    > go zainstalować mam sobie kupić następny dysk 1000 GB

    Powiedz mi -- od kiedy to pisanie po dysku jest jakoś destrukcyjne
    dla tych informacji, które są na tym dysku normalnie zapisane? Ja
    miewam ;) partycje schowane (zupełnie -- skasowane i zdatne do
    odkasowania w każdej chwili) więc u mnie pisanie po dysku może
    być destrukcyjne, ale w normalnej sytuacji? :)

    Olej MBR, bo tam nic nie ma i wgraj w wolne miejsce to, co chcesz.
    Jeśli system nie wstanie, bo ma błędy w rejestrze, możesz podczepić
    ten rejestr do chodzącego i ponaprawiać -- o ile tych błędów jest
    mało.

    A błąd w efekcie kopiowania (w WXP) może wynikać chyba tylko stąd, że
    partycja nie zawsze może być wierną kopią innej partycji. Nie mogą
    istnieć dwie partycje o tych samych sygnaturkach, więc partycjonery
    potrafią ów błąd (; naprawić ;) zmieniając sygnaturkę kopii. Ale na
    podstawie tej sygnaturki WXP dobierze literki, więc aby nadal taka
    partycja zgłaszała się jako C po uruchomieniu komputera/systemu
    z niej -- trzeba pomerdać w pliku o nazwie System znajdującym
    się gdzieś na niej.

    I tylko tutaj mogą pojawić się problemy związane z kopiowaniem.

    -=-

    Kopiuję naprawdę masę systemowych partycji -- bez rewelacji.
    Bywa, że po skopiowaniu partycja zachowuje się dziwnie, ale
    zazwyczaj okazuje się, że byłą padnięta przed kopiowaniem,
    ale po kopiowaniu po prostu została poddana wnikliwej ocenie. ;)

    Ja tych partycji systemowych na jednym dysku mam całe mrowia. :)
    (i jakoś żadna nie nadpisuje innej, żadna nie przeszkadza innym partycjom itd.)
    Tak mam dla WXP, tak miałem dla WinDosa (W9x, Wme) i tak mam dla W7. (z tym, że
    W7 nie umiem zakląć ;) na kilku GB -- więc z konieczności nie mogę mieć tego
    dużo na jednym dysku)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'