  • 1. Data: 2010-07-06 23:05:54
    Temat: Zamiana OC/AC z PZU na Aviva?
    Od: Przemolo <p...@g...pl>

    Do tej pory ubezpieczałem swoje 7-letnie obecnie Punto2 w PZU. Tym razem
    jednak obliczyłem sobie składkę ubezpieczenia OC/AC/NNW/Assistance w
    Aviva i okazuje się, że jest minimalnie taniej (ok. 760 w stosunku do
    840 z PZU), a do tego mam:
    - NNW na 50, a nie 20tyś zł,
    - Assistance - naprawa i holowanie nawet spod domu (w PZU standard >50km
    od domu),
    - W przypadku szkody AC nie muszę doubezpieczać pojazdu,
    - Za 30zł mogę dodatkowo mieć wycenę kalkulacyjną części bez odliczania
    ich amortyzacji.

    Pozostaje tylko pytanie jak wygląda egzekucja odszkodowania i ew. usługi
    w ramach Assistance? Ktoś może polecić lub odradzić zamianę PZU na Aviva
    (CU)?

  • 2. Data: 2010-07-07 10:53:08
    Temat: Re: Zamiana OC/AC z PZU na Aviva?
    Od: Piotr Czyż <i...@i...com>

    Przemolo pisze:

> [...]
    >
    > Pozostaje tylko pytanie jak wygląda egzekucja odszkodowania i ew. usługi
    > w ramach Assistance? Ktoś może polecić lub odradzić zamianę PZU na Aviva

    Tym bardziej przy takiej różnicy nie kombinowałbym ze zmianą z dwóch
    powodów.
    1. Ty sobie wyliczyłeś. Przejdź się do jakiejś placówki PZU i poproś o
    dodatkową zniżkę na OC. Jeśli przez te lata nic nie miałeś szkód to
    jeszcze cośtam utargujesz. Taka jakby oferta "spod stołu" akceptowana
    przez kierownika. Ja przy zniżkach 60% OC cośtam jeszcze wyrwałem.
    2. Właśnie likwidacja szkody w PZU, pomijając przypadki nietypowe, to na
    tle konkurencji jest dużo lepsza. Likwidowałem szkodę z OC sprawcy w PZU
    i drugą ze swojego AC. W obu przypadkach na prawdę szybko i sprawnie.
    Robiłem to w ASO, więc może też dlatego, ale generalnie nie miałem z nimi
    problemu. Więc to 80zł więcej to nie są duże pieniądze. Tym bardziej, że
    placówek specjalizujących się w likwidacji szkód masz po prostu więcej.
    Przez ileśtam lat w żadnym samochodzie nie musiałem korzystać z
    assistance, więc trudno mi porównywać.

    Różnica w cenie ihmo nie warta zmiany, natomiast warto z wyliczeniem
    avivy podejść do PZU i powiedzieć, że masz za tyle i tyle gdzie indziej i
    co oni na to, kumaty agent pomoże.

    --
    Piotr Czyż

  • 3. Data: 2010-07-07 11:44:16
    Od: Przemolo <p...@g...pl>

    W dniu 2010-07-07 10:53, Piotr Czyż pisze:

    > Różnica w cenie ihmo nie warta zmiany, natomiast warto z wyliczeniem
    > avivy podejść do PZU i powiedzieć, że masz za tyle i tyle gdzie indziej i
    > co oni na to, kumaty agent pomoże.

    Dzięki za opinię. Poza drobną różnicą, Aviva dorzuca jednak jeszcze
    kilka wspomnianych wcześniej "bonusów". Oczywiście najważniejsze jest
    dla mnie sprawne likwidowanie ew. szkód z możliwie najmniejszą stratą
    dla mnie - tu żadna oszczędność rzędu 80zł mnie nie przekona. Chciałem
    jednak zapytać czy ktoś ma jakieś doświadczenia z Avivą.

  • 4. Data: 2010-07-07 13:49:02
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-07-06 23:05, Przemolo pisze:
> [...]
    >
    > Pozostaje tylko pytanie jak wygląda egzekucja odszkodowania i ew. usługi
    > w ramach Assistance? Ktoś może polecić lub odradzić zamianę PZU na Aviva

    Wykupujesz AC nie po to aby móc się tym chwalić, tylko po to aby w razie
    czego móc z tego skorzystać. Przy takiej różnicy nawet bym się nie
    zastanawiał.

    Aby nie być gołosłownym, ja mam AC w compensie, tak się złożyło, że
    musiałem już dwa razy z tego skorzystać. Naprawiałem bezgotówkowo w ASO,
    za każdym razem osoba przyjmująca na pytanie jaki ubezpieczyciel i
    usłyszeniu odpowiedzi wymawiała cicho "o jezu". Na pytanie z jakim
    ubezpieczycielem najlepiej takie rzeczy się załatwia padała odpowiedz
    PZU. Tam wszystko załatwia się parę dni. Ma to ogromne znaczenie, gdy w
    wyniku szkody auto jest unieruchomione.

    W moim przypadku, załatwienie wszystkiego trwało ponad miesiąc. Auto
    było na chodzie więc jeździłem i spokojnie czekałem aż tam warsztat z
    ubezpieczycielem się dogadają, papiery spłyną tam gdzie trzeba i dopiero
    wstawiałem na naprawę. Bez tego, przez ponad miesiąc nie miałbym
    samochodu. Czy to jest warte tych 80pln odpowiedz sobie sam:)

    Ewentualnie, zadzwoń do pobliskiego ASO i dowiedz się jak to z nimi
    wygląda, bo może w przypadku Avivy nie ma takiej tragedii.

    A.

  • 5. Data: 2010-07-07 15:24:56
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Przemolo" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > żadna oszczędność rzędu 80zł mnie nie przekona. Chciałem jednak zapytać
    > czy ktoś ma jakieś doświadczenia z Avivą.

    Zapytaj się bezpośrednio u dużego agenta PZU, tak jak pisze Piotr. Ja
    pokazałem w PZU wydruki wyliczeń z ze stron konkurencji, to cena natychmiast
    spadła do porównywalnej wartyości i dostałem więcej bonusów (maksymalne
    assistance, brak amortyzacji, samochód zastępczy itp.).

    --
    Pozdrawiam,

    yabba