eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaZamek - zabytkowy schematRe: Zamek - zabytkowy schemat
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Zamek - zabytkowy schemat
    Date: Wed, 30 Oct 2013 22:28:27 +0100
    Organization: Centrala telefoniczna Pentaconta GCI
    Lines: 41
    Message-ID: <l4rtlr$mkk$1@node1.news.atman.pl>
    References: <l4jcfl$rr4$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@4...com>
    <l4jhdc$3tt$1@news.vectranet.pl> <l4roil$gpt$1@node1.news.atman.pl>
    <l4rqrs$4eu$1@node2.news.atman.pl>
    Reply-To: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    NNTP-Posting-Host: 89-71-131-105.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1383168507 23188 89.71.131.105 (30 Oct 2013 21:28:27
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 30 Oct 2013 21:28:27 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
    X-Antivirus: avast! (VPS 131030-0, 2013-10-30), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:653991
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Jakub Rakus" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:l4rqrs$4eu$1@node2.news.atman.pl...
    > Kręcę się koło tego na co dzień w robocie. Obecnie na całym świecie używa
    > się samoczynnych hamulców zespolonych według pomysłu pana Westinghouse'a -
    > spadek ciśnienia w przewodzie głównym powoduje

    O właśnie! Po trochu sobie zaczynam przypominać, choć z racji upływu lat
    może to być nadal "przekłamane". Poprzednio podobnież były hamulce parowe
    Stephensona i jak G.W. wprowadził swój pomysł, to przeciwstawiano się
    podobnież, że przecież tamte są takie dobre... A ten wprowadził nie parowe,
    lecz pneumatyczne.

    > hamowanie (czyli również w sytuacji awaryjnej np. rozerwanie składu,
    > nieszczelności), ale uwaga - wcześniej zbiorniki hamulcowe w pojeździe
    > muszą być nabite! Bo to działa tak, że na pojeździe (wagonie) jest sobie

    Tu jest pewien minus... Gdy np. coś rozpieprzy zbiornik hamulcowy...

    > zbiornik hamulcowy i zawór rozrządczy - podajemy ciśnienie na przewód
    > główny, zawór rozrządczy powoduje po pierwsze odhamowanie (upuszczenie
    > powietrza z cylindra hamulcowego), po drugie nabicie zbiornika
    > hamulcowego, żeby było możliwe kolejne hamowanie. Jak spada ciśnienie w
    > przewodzie głównym to zawór rozrządczy kieruje powietrze ze zbiornika
    > hamulcowego do cylindra hamulcowego i mamy hamowanie.

    Już w pełni zrozumiałem o co chodzi... zastanawiam się tylko, co w sytuacji
    nagłego uszkodzenia zbiornika (wiem, że to mało realne, ale czy zerowe?),
    gdy nie będzie już możliwe "przekomenderowanie" powietrza do hamulców...?
    Liczmy na to, że pozostałe wagony przejmą rolę hamulcowego, czy tu jest
    jakieś zabezpieczenie? Coś w rodzaju automatycznego (czy nawet choćby
    ręcznego) brekowego? Na pasażerów nie liczyłbym, choć może któryś
    wiedziałby, że trzeba "tym dużym kołem w prawo"... ale jeśli to ciapong
    towarowy?

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.
    Spamerstwu i "pytaczom" wstęp do skrzynki email surowo zabroniony!
    To, że adres ten jest publiczny i nieodspamiony, nie oznacza, że wolno
    wam tu załatwiać się, do tego jest klop, tylko go z szafą nie pomylcie!

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: