    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Zamawianie rozmow
    Date: Sun, 4 Feb 2018 03:30:44 +0100
    <p50jgo$p6$1@node2.news.atman.pl> <m...@p...waw.pl>
    <%K7dC.613727$Uo7.297107@fx12.ams1>
    <5a7510e3$0$576$65785112@news.neostrada.pl>
    <p537se$fgs$1@node2.news.atman.pl> <oYadC.556527$X77.197558@fx11.ams1>
    <1rzyvlhpec748$.16tpwe34n5fbn.dlg@40tude.net>

    news:1rzyvlhpec748$.16tpwe34n5fbn.dlg@40tude.net...
    > O ile pamietam to byl zajetosci. Odlozyc trzeba bylo zanim sie
    > odezwie.

    No, dokładnie. Trzeba było precyzyjnie wstrzelić się w miejsce w czasie,
    gdzie czas do wykonania próby i ewentualnego zestawienia połączenia był
    mniejszy, niż czas rozłączenia wzietych do pracy urządzeń, aby zdążyło
    zapróbować i zadzwonić, zanim od tyłu przyjdzie rozłączenie, Wyposażenie
    abonenckie chyba spadało jaki pierwsze, nie pomnę.

    > Chyba "normalnie" - byl juz "rejestr" na numer wybierany, zeby szybko
    > polaczenie zestawic, to zestawial.

    Rejestr (z nielicznymi przypadkami, gdzie centralka jest mała) nie zestawia
    połączenia!!! (choć bierze udział w tym procesie) A jedynie wspiera ten
    proces.
    Rejestr przyjmuje numer, przywołuje cechownik i przelicznik, przekazując im
    przyjęte dane, zestawieniem polaczenia zajmuje się cechownik uruchamiając
    odpowiednio wybierak. Rejestr może uruchamiać mostki w wybieraku, ale to
    chyba na chwilę... kurde, po 25 uleciały mi szczegóły... Nie bierze jednak
    udziału w komutacji, to robią cechowniki, rejestr jest raczej tylo
    wsparciem. Cechownik może przekazać rejestrowi pewne dane, aby ten
    uruchomił co trzeba, ale bardziej na zasadzie "przytrzymaj babci płaszczyk,
    jak będzie buty ubierała". Na mniejszych centralach, spotyka(ło) się
    hybryby, będące połaczeniem w jedno rejestru i cechownika, bo pewnie taniej
    tak było i pewniej. Przy bardzo małych centralach można było sobie nawet
    pozwolić na to, żeby rolę hybrydy przejąć zespół połaczeniowy, który będzie
    aktywny przez cały czas połączenia i póki się ono nie skończy, nikt inny z
    tego zespołu nie skorzysta. Na "telekomutacji" "dręczono" nas budową i
    działaniem łacznicy 5B, systemu Pentaconta. W 5B występują właśnie takie ZP,
    chyba ich jest 4, na 24 numery (a odmian 5B chyba było 3, różniących się
    ilością obsługiwanych numerów, też dokładnie nie pomnę).

    --
    Pies może złamać serce tylko raz,
    kiedy jego własne przestaje bić...