  • Data: 2018-02-03 19:37:46
    Temat: Re: Zamawianie rozmow
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 3 Feb 2018 18:11:55 +0100, nadir napisał(a):
    > Oczywiście są jakieś tam narzuty na opóźnienia kodowania i dekodowania
    > AC/CA, jakieś tam na fluktuacje zegarów, no i rozmowa na dystansie nawet
    > 20-tu tysięcy kilometrów też ma te swoje opóźnienia, ale do 500ms jest
    > jeszcze bardzo daleko.

    daleko, ale 20 tys km w szkle to jednak 100ms. W dwie strony 200.

    W dodatku kable niekoniecznie musza biec po kole wielkim, wiec moze
    byc troche dalej.

    Tym niemniej to ciagle tylko ok 200ms, a wiecej to przez satelite.

    No i jak sie nie rozmawia z Australia a skupia na Polsce, to dystanse
    sa w zasadzie nieistotne dla ucha.

    > Nie ma znaczenia ile po drodze jest komutacji, wszystkie pola
    > komutacyjne po drodze są ze sobą zsynchronizowane. Między AbA i AbB
    > zestawia się "stałe" łącze rozmówne i co 1/8000 sekundy abonenci mają
    > swoje "okna" przez które nadają.

    co 1/8000, ale ta komutacja moze wprowadzic opoznienie do 1/8000, czy
    moze wrecz o 1/8000. Moze nie zrozumiales mojego opisu, albo zle
    wytlumaczylem.

    Mozna byloby zlozyc bezposrednie lacze Wroclaw-Gdansk, chocby nawet
    wirtualne E1, ale ... przeciez nie moga miec kazde dwie pipidowy
    zestawionego wirtualnego lacza miedzy soba.

    > Jeżeli gdzieś po drodze brakuje łącza lub szczeliny w polu komutacyjnym,
    > to połączenie nie zostanie w ogóle zrealizowane a abonent dostaje sygnał
    > zajętości.

    Ale nie "brakuje", tylko przypada juz w nastepnej ramce.

    A co do tej synchronizaji ... jestem ciekaw jak to wyglada, skoro mamy
    opoznienia geograficzne rzedu wielu ramek.

    J.