-
171. Data: 2014-09-14 18:27:12
Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
Od: k...@g...com
W dniu niedziela, 14 września 2014 17:11:49 UTC+2 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
> W dniu 2014-09-14 15:59, Tomasz W�jtowicz pisze:
>
> > W dniu 2014-09-14 12:36, masti pisze:
>
> >> Tomasz W�jtowicz wrote:
>
> >>
>
> >>> Dlaczego wskazane? Uk�ad ch�odzenia jest zaprojektowany przez in�yniera.
>
> >>
>
> >> Dw�ch �wiezo upieczonych absolwent�w politechniki siedzi nad flaszk�
>
> >> opijaj�c magisterk�.
>
> >> -wiesz, jak pomy�l� jacy z nas inzynierowie to a� si� boje i�� do
>
> >> lekarza.
>
> >
>
> > Jacy s� mgr in� �wie�o po polibudach to wiem. Tylko �e samochody
>
> > projektuj� raczej tacy, co maj� kilkadziesi�t lat do�wiadczenia.
>
> >
>
>
>
> Za du�o widzia�em twor�w do�wiadczonych in�ynier�w (r�wnie� je�li
chodzi
>
> o produkty uznanych koncern�w motoryzacyjnych), �eby s�dzi� �e to ma
>
> znaczenie :-)
>
>
>
> Babole zdarzaj� si� wsz�dzie.
>
>
>
> Natomiast co do zas�aniania ch�odnicy to faktycznie nie ma sensu, bo jak
>
> termostat sprawny, to woda w ch�odnicy w og�le si� nie rusza.
Masz rację ale chyba po coś fabryki seryjnie montowały i zapewne dalej montują w
jakiś specjalnych pojazdach, wojskowych na przykład, osłonę przed chłodnicą z
możliwością zaciągnięcia ze środka pojazdu. Ja wiem że tektura nie działa ale jak w
zimę przy sprawnym termostacie wsadzę to szybciej mam ciepło w samochodzie. Że nie
działa najczęściej twierdzą ci co nigdy nie przysłonili chłodnicy.
-
172. Data: 2014-09-14 18:59:35
Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Tomasz Wójtowicz s...@s...spam.spam.com ...
> Jacy są mgr inż świeżo po polibudach to wiem. Tylko że samochody
> projektują raczej tacy, co mają kilkadziesiąt lat doświadczenia.
Po efektach ich poznacie...
-
173. Data: 2014-09-14 19:28:40
Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
Od: masti <g...@t...hell>
Tomasz Wójtowicz wrote:
> W dniu 2014-09-14 12:36, masti pisze:
>> Tomasz Wójtowicz wrote:
>>
>>> Dlaczego wskazane? Układ chłodzenia jest zaprojektowany przez inżyniera.
>>
>> Dwóch świezo upieczonych absolwentów politechniki siedzi nad flaszką
>> opijając magisterkę.
>> -wiesz, jak pomyślę jacy z nas inzynierowie to aż się boje iść do
>> lekarza.
>
> Jacy są mgr inż świeżo po polibudach to wiem. Tylko że samochody
> projektują raczej tacy, co mają kilkadziesiąt lat doświadczenia.
chyba mało wiesz o projektowaniu samochodów czy podobnie skomplikowanych
masowych produktów
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
-
174. Data: 2014-09-14 19:37:05
Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>
Tomasz Pyra pisze:
> W dniu 2014-09-14 15:59, Tomasz Wójtowicz pisze:
>> W dniu 2014-09-14 12:36, masti pisze:
>>> Tomasz Wójtowicz wrote:
>>>
>>>> Dlaczego wskazane? Układ chłodzenia jest zaprojektowany przez
>>>> inżyniera.
>>>
>>> Dwóch świezo upieczonych absolwentów politechniki siedzi nad flaszką
>>> opijając magisterkę.
>>> -wiesz, jak pomyślę jacy z nas inzynierowie to aż się boje iść do
>>> lekarza.
>>
>> Jacy są mgr inż świeżo po polibudach to wiem. Tylko że samochody
>> projektują raczej tacy, co mają kilkadziesiąt lat doświadczenia.
>>
>
> Za dużo widziałem tworów doświadczonych inżynierów (również jeśli chodzi
> o produkty uznanych koncernów motoryzacyjnych), żeby sądzić że to ma
> znaczenie :-)
>
> Babole zdarzają się wszędzie.
>
> Natomiast co do zasłaniania chłodnicy to faktycznie nie ma sensu, bo jak
> termostat sprawny, to woda w chłodnicy w ogóle się nie rusza.
Natomiast zasłanianie wlotu powietrza do komory silnika ma. Bo
przyspiesza nagrzewanie bloku silnika. A że wlot prowadzi waśnie przez
chłodnicę zazwyczaj...
Jeszcze skuteczniejsze jest nałożenie na blok i miskę otuliny
ocieplającej - ale to rozwiązanie stosowane w warunkach polarnych jedynie.
--
Darek
-
175. Data: 2014-09-15 08:52:14
Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
Od: Shrek <...@w...pl>
On 2014-09-14 18:27, k...@g...com wrote:
> Masz rację ale chyba po coś fabryki seryjnie montowały i zapewne dalej montują w
jakiś specjalnych pojazdach, wojskowych na przykład, osłonę przed chłodnicą z
możliwością zaciągnięcia ze środka pojazdu. Ja wiem że tektura nie działa ale jak w
zimę przy sprawnym termostacie wsadzę to szybciej mam ciepło w samochodzie. Że nie
działa najczęściej twierdzą ci co nigdy nie przysłonili chłodnicy.
Ma sens - izolujesz komorę silnika od "wiatru". Ale jak sam zauważyłeś
to w wojskowych pojazdach z myślą o Syberii. W seryjnych prędzej
zagrzejesz potem chłodnicę jak nie zdejmiesz tekturki;)
Shrek.
-
176. Data: 2014-09-15 09:04:11
Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
Od: Icek <i...@d...pl>
W dniu 2014-09-14 11:38, Tomasz Wójtowicz pisze:
> W dniu 2014-09-14 11:07, a...@i...pl pisze:
>>
>>> Placebo, czy faktycznie coś w tym jest?
>>
>> jak termostat jest na wyjściu to bezsens/chyba, że uszkodzony/, jak
>> na
> powrocie to jak najbardziej wskazane (najczęściej w starych samochodach
> np ae86 4age).
>>
>
>
> Dlaczego wskazane? Układ chłodzenia jest zaprojektowany przez inżyniera.
> Po co podwórkowy filozof techniki ma coś w tym mieszać?
układ jest zaprojektowany do działania w -30 i + 50.
Zasłonięcie wlotu powietrza do komory silnika u mnie w mroźne dni
wyraźnie przyspiesza wzrost temperatury gdy ruszam na zimno. Zazwyczaj
wsadzam kawał tektury zasłaniając możliwie jak najwięcej od przodu.
I bez znaczenia jest tu termostat bo woda przez chłodnicę nie płynie a
powietrze przez taką zimną chłodnicę leci do komory silnika.
Icek
-
177. Data: 2014-09-15 09:23:24
Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
Od: m <m...@g...com>
W dniu 15.09.2014 08:52, Shrek pisze:
> On 2014-09-14 18:27,k...@g...com wrote:
>
>> >Masz rację ale chyba po coś fabryki seryjnie montowały i zapewne dalej montują w
jakiś specjalnych pojazdach, wojskowych na przykład, osłonę przed chłodnicą z
możliwością zaciągnięcia ze środka pojazdu. Ja wiem że tektura nie działa ale jak w
zimę przy sprawnym termostacie wsadzę to szybciej mam ciepło w samochodzie. Że nie
działa najczęściej twierdzą ci co nigdy nie przysłonili chłodnicy.
> Ma sens - izolujesz komorę silnika od "wiatru". Ale jak sam zauważyłeś
> to w wojskowych pojazdach z myślą o Syberii.
Albo w nie do końca sprawnych. W moim Audi 80B4 zimą i w trasie,
wkazówka temperatury była gdzieś w okolicach minimum a jak przyszły
większe mrozy to nawet i to nie. Przez to w środku ząb na ząb nie
trafiał i tekturka była niezbędna.
Żeby nie było, mechanicy rozmaici oglądali, termostat wymieniali,
twierdzili że wszystko jest ok. A nie było.
p. m.
-
178. Data: 2014-09-15 09:26:05
Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5415b036$0$2368$6...@n...neostrada
.pl...
>Natomiast co do zasłaniania chłodnicy to faktycznie nie ma sensu, bo
>jak termostat sprawny, to woda w chłodnicy w ogóle się nie rusza.
W chlodnicy nie, ale cala komora silnika chlodzona ... byc moze
nadmiernie.
J.
-
179. Data: 2014-09-15 13:34:41
Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
Dnia 2014-09-15 09:04, Użytkownik Icek napisał:
>>
>> Dlaczego wskazane? Układ chłodzenia jest zaprojektowany przez inżyniera.
>> Po co podwórkowy filozof techniki ma coś w tym mieszać?
>
> układ jest zaprojektowany do działania w -30 i + 50.
>
A masz na to jakieś poparcie ?
Bo o ile taki SAAB może i był projektowany na -30 to masówka
z Francji na pewno nie, ta z Niemiec też raczej nie.
Z Włoch na sto procent nie bo specjalnie dla nas projektowali
kiedyś na zimę osłony na wloty powietrza.
I jeszcze jedno, termostat to nie jest kranik którym można
zakręcić przepływ między blokiem a chłodnicą, on tylko reguluje
czyli zwiększa lub zmniejsza ten przepływ.
Pozdrawiam
-
180. Data: 2014-09-15 13:41:53
Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
Od: AZ <a...@g...com>
On 2014-09-15, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:
>>>
>>> Dlaczego wskazane? Układ chłodzenia jest zaprojektowany przez inżyniera.
>>> Po co podwórkowy filozof techniki ma coś w tym mieszać?
>>
>> układ jest zaprojektowany do działania w -30 i + 50.
>>
> A masz na to jakieś poparcie ?
> Bo o ile taki SAAB może i był projektowany na -30 to masówka
> z Francji na pewno nie, ta z Niemiec też raczej nie.
> Z Włoch na sto procent nie bo specjalnie dla nas projektowali
> kiedyś na zimę osłony na wloty powietrza.
> I jeszcze jedno, termostat to nie jest kranik którym można
> zakręcić przepływ między blokiem a chłodnicą, on tylko reguluje
> czyli zwiększa lub zmniejsza ten przepływ.
>
Wiesz jak wyglada i dziala termostat? Bo chyba nie...
--
Artur
ZZR 1200
GSX-R 600 K6