eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 193

  • 131. Data: 2012-02-12 17:40:39
    Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > Wlasnie mialem okazje pojezdzic Sprinterem 413 CDi przy -15*. Pytam
    > kumpla, czy te kartony cos mu daja. A on "zaraz zobaczysz". Po
    > przejechaniu ok.20min po mieście stwierdził "o, wskazówka już drgnęła".
    > Włączyłem ogrzewanie - zapomnij o ciepłym

    Klamiesz, przeciez tylko "wloskie sa zle skonstruowane" :P

    sz.


  • 132. Data: 2012-02-12 18:24:44
    Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-02-12 14:37, Pszemol pisze:
    (...)
    > Wszystko jest dobrze i żadne tekturki są niepotrzebne...
    > Gdyby przysłanianie chłodnicy miało jakiś sens w samochodzie
    > to sądzisz że producent nie dodałby mechanizmu przysłaniania
    > chłodnicy w nowoczesnych autach? Taki kawałek żaluzji przed
    > chłodnicą kosztowałby grosze w masowej produkcji... Jakoś się
    > tego nie robi -

    Robi się.

    > zastanawiałeś się dlaczego? Prosta odpowiedź
    > jest taka: bo żaden sprawny samochód tego nie potrzebuje...

    Gdyby to było prawdą, to by nie było stosowane. Teraz możesz
    się douczyć.


  • 133. Data: 2012-02-12 20:05:58
    Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-02-12 17:40, szufla pisze:
    >> Wlasnie mialem okazje pojezdzic Sprinterem 413 CDi przy -15*. Pytam
    >> kumpla, czy te kartony cos mu daja. A on "zaraz zobaczysz". Po
    >> przejechaniu ok.20min po mieście stwierdził "o, wskazówka już
    >> drgnęła". Włączyłem ogrzewanie - zapomnij o ciepłym
    >
    > Klamiesz, przeciez tylko "wloskie sa zle skonstruowane" :P
    >

    Po 1 - nie napisalem, ze TYLKO wloskie
    Po 2 - nie napisalem, ze "sa zle skonstruowane"

    wiec nie naginaj faktow, jak Tobie wygodnie.


    --
    venioo -> GG:198909
    Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG
    http://tablica.pl/oferta/audi-100-c4-czarna-gaz-lpg-
    mafia-look-IDvheh.html


  • 134. Data: 2012-02-12 20:06:47
    Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-02-11 19:29, Pszemol pisze:
    > "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
    > news:1amxq3o9n4iwy$.r5mjgtv4a2h3$.dlg@40tude.net...
    >> No ale wrocmy do samochodow - wszystkie koncerny maja komory klimatyczne
    >> i wszystkie testuja start w mrozna zime. I nowe samochody zapalaja, a te
    >> zuzyte to niekonniecznie.
    >
    > Otóż to. I gadanie że włoskie auta są gorsze zimą niż niemieckie to
    > pitolenie.

    Tylko, ze ja napisalem z doswiadczenia, a o komorach ktorych w zyciu nie
    widziales i nie znasz zasad testowania w nich - to jest wlasnie pitolenie.

    --
    venioo -> GG:198909
    Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG
    http://tablica.pl/oferta/audi-100-c4-czarna-gaz-lpg-
    mafia-look-IDvheh.html


  • 135. Data: 2012-02-12 21:22:19
    Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > Po 1 - nie napisalem, ze TYLKO wloskie
    > Po 2 - nie napisalem, ze "sa zle skonstruowane"
    >
    > wiec nie naginaj faktow, jak Tobie wygodnie.

    Dobra, dobra. Nie tlumacz sie, tylko wyjasnij dlaczego Niemcy " nie
    skupiaja sie na projektowaniu konstrukcji
    jezdzacych zima w czasie -20* ? "

    sz.


  • 136. Data: 2012-02-12 22:34:10
    Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-02-12 21:22, szufla pisze:
    >> Po 1 - nie napisalem, ze TYLKO wloskie
    >> Po 2 - nie napisalem, ze "sa zle skonstruowane"
    >>
    >> wiec nie naginaj faktow, jak Tobie wygodnie.
    >
    > Dobra, dobra. Nie tlumacz sie, tylko wyjasnij dlaczego Niemcy " nie
    > skupiaja sie na projektowaniu konstrukcji
    > jezdzacych zima w czasie -20* ? "
    >

    A czemu mieliby sie skupiac na takich wlasnie konstrukcjach?
    Bo nie za bardzo rozumiem pytanie, i nie wiem czemu kierujesz je do
    mnie. Chodzi o silniki TDi ze stajni VW? Czy CDI z Mercedesa? Bo innych
    niemieckich niedogrzewajacych sie nie znam.


    --
    venioo -> GG:198909
    Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG
    http://tablica.pl/oferta/audi-100-c4-czarna-gaz-lpg-
    mafia-look-IDvheh.html


  • 137. Data: 2012-02-12 22:45:29
    Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości
    news:jh7q8d.6p4.0@poczta.onet.pl...
    > "Lort" <b...@g...w.ua> wrote in message
    > news:12l6q9t9f5ry6$.dlg@lort.hihi...
    >> Kto: Pszemol Gdzie: pl.misc.samochody
    >> Kiedy: 11 luty 2012, 14:09:01
    >>
    >
    > Wszystko jest dobrze i żadne tekturki są niepotrzebne...
    > Gdyby przysłanianie chłodnicy miało jakiś sens w samochodzie
    > to sądzisz że producent nie dodałby mechanizmu przysłaniania
    > chłodnicy w nowoczesnych autach? Taki kawałek żaluzji przed
    > chłodnicą kosztowałby grosze w masowej produkcji... Jakoś się
    > tego nie robi - zastanawiałeś się dlaczego? Prosta odpowiedź
    > jest taka: bo żaden sprawny samochód tego nie potrzebuje...

    Ramka z żaluzjami, silniczek elektryczny, obsłużenie tego w komputerze -
    decyzja o niemontowaniu tego ustrojstwa w
    masowej produkcji daje wymierne oszczędności finansowe. Zwłaszcza jak
    problem dotyczy tylko niektórych wersji silnikowych danego modelu.
    Producenci wypuszczają gorsze buble, nie martwiąc się o zdanie klientów.

    > Tekturki dają ludzie którzy nie rozumieją że symptomy jakie
    > widzą (za wolno nagrzewające się auto) są symptomami jednej
    > z najprostszej awarii jaka może się w aucie zdarzyć: uszkodzenie
    > termostatu. Mało tego - wymiana termostatu jest trywialnie
    > prostą operacją i poza śrubokrętem często żadne narzędzia nie są
    > do wymiany potrzebne a sam termostat można kupić w sklepie
    > za mniej niż szóstka piwa...

    Uszkodzenie termostatu swoją drogą, ale są też samochody, w których w czasie
    jazdy chłodzenie bloku silnika przez przepływ powietrza odprowadza więcej
    ciepła niż silnik produkuje i temperatura płynu gwałtownie spada. Silnik
    jest niedogrzany i praktycznie nie działa nagrzewanie kabiny. Można zaślepić
    termostat, zdemontować chłodnicę i nadal będzie za zimno.
    Jedynym wyjściem jest tekturka.

    Sprawdzone doświadczalnie, włącznie z dwukrotną wymianą termostatu. Oba
    zdemontowane były sprawdzane i okazały się sprawne.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba


  • 138. Data: 2012-02-12 22:57:53
    Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości
    news:jh7qet.6s4.0@poczta.onet.pl...
    > "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote in message
    > news:jh700k$h4q$1@inews.gazeta.pl...
    >> Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> napisał w wiadomości
    >> news:9288577356$20120212004347@squadack.com...
    >>> Hello yabba,
    >>>
    >>> Saturday, February 11, 2012, 11:47:42 PM, you wrote:
    >>>
    >>>>> Tektura służy temu, żeby ograniczyć wahania temperatury wynikające z
    >>>>> nadmiernego przechłodzenia płynu w chłodnicy. W Polonezie bez
    >>>>> przesłonięcia chłodnicy temperatura skacze pomiędzy poniżej 70 a 90
    >>>>> stopniami cyklicznie. Po przesłonięciu się uspokaja i stabilizuje.
    >>>>> Trzeba tylko wiosną pamiętać, żeby wszelkie przesłony posciągać, bo
    >>>>> się robi za ciepło.
    >>>>> Wyjaśnienie zjawiska jest banalnie proste - przed otwarciem termostatu
    >>>>> plyn w silniku ogrzewa się do 90 stopni a w chlodnicy mamy zmrożony
    >>>>> płyn - otwiera się termostat i masa zimnego płynu wpada od dołu do
    >>>>> silnika i zanim dotrze do termostatu - obniża temperature silnika o
    >>>>> ponad 20 stopni (za pierwszym razem nawet więcej).
    >>>> Ale termostat nie działa 0/1. Chyba, że układ w Polonezie miał dużą
    >>>> histerezę, układ miał długi czas odpowiedzi i wpadał w oscylacje?
    >>>
    >>> Zanim zimne doleci do termostatu, to już pozamiatane. W mieście ten
    >>> problem nie był zauważalny, bo przepływ powietrza przez chłodnicę
    >>> słaby a i częste postoje na światłach ułatwiały "złapanie temperatury"
    >>> przez całą masę płynu. Ale w trasie była masakra.
    >>>
    >>
    >> Czyli duża stała czasowa. :)
    >
    > Czyli dalej nie tak jak trzeba - nie pozamiatane bo termostat otwiera się
    > bardzo powoli a nie momentalnie. Stała czasowa termostatu jest podobna
    > do stałej czasowej mieszania się płynów z chłodnicy z tymi w silniku.

    A jednak w praktyce działa to inaczej, jak zeznają posiadacze Polonezów.
    Termostat zaczyna wypuszczać małym strumieniem gorący płyn z silnika
    (załóżmy 85C), a w tym czasie silnik zaczyna się chłodzić się płynem z
    chłodnicy o temperaturze -20C. Temperatura silnika spada, płyn podgrzany do
    +20C dociera w końcu do termostatu i ten się zamyka. Gorący płyn w chłodnicy
    stygnie do -20, silnik rozgrzewa się do 85C i sytuacja się powtarza.
    Sytuacja taka może mieć miejsce przy pojemnej chłodnicy i mało wydajnym
    małym obiegu.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba


  • 139. Data: 2012-02-12 23:50:03
    Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > A czemu mieliby sie skupiac na takich wlasnie konstrukcjach?
    > Bo nie za bardzo rozumiem pytanie, i nie wiem czemu kierujesz je do mnie.
    > Chodzi o silniki TDi ze stajni VW? Czy CDI z Mercedesa? Bo innych
    > niemieckich niedogrzewajacych sie nie znam.

    Napisales :

    " Zalezy od silnika - jego rodzaju i ulozenia w komorze. W Ducato masz
    blok centralnie tuz za chlodnica, jak jedziesz >80km/h nawet latem to
    chlodnica nie jest potrzebna. :)
    Makaroniarze maja to do siebie, ze przy -5* i 5cm sniegu oglaszaja stan
    kleski zywiolowej. Dlatego nie skupiaja sie na projektowaniu konstrukcji
    jezdzacych zima w czasie -20* "
    i dalej:
    " Wlasnie mialem okazje pojezdzic Sprinterem 413 CDi przy -15*. Pytam
    kumpla, czy te kartony cos mu daja. A on "zaraz zobaczysz". Po
    przejechaniu ok.20min po mieście stwierdził "o, wskazówka już drgnęła".
    Włączyłem ogrzewanie - zapomnij o ciepłym."

    Pytanie brzmi, dlaczego niemiecki sprinter jest niedogrzany podobnie jak
    ducato ?
    Z twojego rozumowania wynika, ze niemcy nie skupiaja sie na projektowaniu
    konstrukcji
    jezdzacych zima w czasie -20* , moze dlatego, ze maja to do siebie, ze
    przy -5* i 5cm sniegu oglaszaja stan
    kleski zywiolowej.:)

    sz.



  • 140. Data: 2012-02-13 17:18:39
    Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
    Od: "KrisPolska" <n...@w...pl>


    Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
    wiadomości news:jh30ii$t9a$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości
    > news:jh1dh9.2v0.0@poczta.onet.pl...
    >> "KrisPolska" <n...@w...pl> wrote in message
    >> news:jgs69a$cg2$1@mx1.internetia.pl...
    >>>> Zanim w ogóle chłodnica będzie coś odprowadzać - najpierw silnik musi
    >>>> się porządnie zagrzać w "małym obiegu". Mały całkowicie pomija
    >>>> chłodnicę więc wg mnie nie ma znaczenia, czy jest ona zakryta czy
    >>>> odkryta. Może się mylę, dlatego pytam o opinie innych.
    >>>
    >>> jak sie zagrzeje maly obieg i popusci ci termostat to jesli masz duza
    >>> chlodnice to moze sie nie zagrzac na duzym odpowiednio i bedzie
    >>> wiecznie niedogrzany
    >>
    >> Bredzisz. Termostat nie działa zero-jedynkowo... Przy ochłodzeniu się
    >> przymyka, po ogrzaniu się otwiera - stabilizuje więc temperaturę płynu
    >> na określonym poziomie i zakrywanie chłodnicy NIC nie daje jeśli
    >> termostat jest sprawny. A jeśli jest niesprawny to lepiej go wymienić
    >> niż stosować jakieś półśrodki typu tektura na chłodnicy...
    >>
    >
    > Tektura na chłodnicy służy do graniczenia chłodzenia silnika bezpośrednio
    > przez opływające go powietrze.
    >
    >
    >>> dlatego duzo auto trasnportowych z paka do 3,5t ma pozakrywane otwory
    >>> dolotowe w zaleznosci od kompa moze to wplywac na spalanie
    >>
    >> Dużo aut transportowych ma pozakrywane otwory bo przeciętny IQ
    >> kierowcy takiej paki nie sięga wyżej niż 80...
    >>
    >
    > Co ma IQ kierowcy do faktu, że silnik produkuje mniej ciepła niż oddaje do
    > otoczenia?
    >
    >>> moje auto tez sie nie dogrzewa, musze wylaczyc ogrzewanie wewnatrz
    >>> by miec to 86-90C
    >>> jak wlacze ogrzewanie mam 60-70 w zaleznosci od sily nawiewu
    >>
    >> To wymień sobie termostat zamiast dawać głupie rady na grupie
    >> dyskusyjnej.
    >
    > Nawet przy zamkniętym termostacie może brakować ciepła do ogrzewania
    > wnętrza.

    porady pszemola sa zenujace
    dokladnie tak ja mowisz przy spadku temp
    dogrzanie wnetrze moze nbyc juz niewydolne w polaczeniu z silnikiem

strony : 1 ... 13 . [ 14 ] . 15 ... 20


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: