eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens?Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
  • Data: 2012-02-15 23:17:42
    Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości
    news:jhfmr1.sg.0@poczta.onet.pl...
    > "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote in message
    > news:jh9btm$6tg$1@inews.gazeta.pl...
    >>> Tekturki dają ludzie którzy nie rozumieją że symptomy jakie
    >>> widzą (za wolno nagrzewające się auto) są symptomami jednej
    >>> z najprostszej awarii jaka może się w aucie zdarzyć: uszkodzenie
    >>> termostatu. Mało tego - wymiana termostatu jest trywialnie
    >>> prostą operacją i poza śrubokrętem często żadne narzędzia nie są
    >>> do wymiany potrzebne a sam termostat można kupić w sklepie
    >>> za mniej niż szóstka piwa...
    >>
    >> Uszkodzenie termostatu swoją drogą, ale są też samochody, w których w
    >> czasie jazdy chłodzenie bloku silnika przez przepływ powietrza odprowadza
    >> więcej ciepła niż silnik produkuje i temperatura płynu gwałtownie spada.
    >> Silnik jest niedogrzany i praktycznie nie działa nagrzewanie kabiny.
    >> Można zaślepić termostat, zdemontować chłodnicę i nadal będzie za zimno.
    >> Jedynym wyjściem jest tekturka.
    >>
    >> Sprawdzone doświadczalnie, włącznie z dwukrotną wymianą termostatu.
    >> Oba zdemontowane były sprawdzane i okazały się sprawne.
    >
    > Nie wystarczy że termostat jest sprawny - musi mieć jeszcze określoną
    > temperaturę pracy. Nie ma takiej możliwości aby opływ powietrza wokół
    > silnika odprowadzał więcej ciepła niż silnik produkuje bo spalanie benzyny
    > ma sprawność mechaniczną rzędu 10-15% a reszta energii idzie na
    > produkcję ciepła i hałasu. Gdyby termostat był rzeczywiście sprawny
    > lub zepsuł się tak, że się nie otwiera to nie ma bola - zagrzałbyś silnik.

    W tym wątku ktoś podawał samochody, w których teraz montowana jest ruchoma
    żalucja przed chłodnicą - jak widać czasem jest potrzebna.
    Kiedyś były fabryczne w Żukach i Nyskach regulowane łańcuszkiem przez
    kierowcę. Około 10 lat temu widziałem żaluzję w Rolls-Royce, model chyba
    Silver Shadow, taki z lat 80-tych.

    > O jakim samochodzie mowimy i jaki termostat kupiles?
    > Oryginalny w ASO czy zamiennik w sklepie z uniwersalnymi czesciami?

    Uno 1,1 z gaźnikiem. Byłem przeczulony wtedy na zamienniki i na pewno
    termostat był oryginalny z logo Fiata albo jakiś firmowy zamiennik
    dedykowany do tego modelu.

    Teraz Stilo 1,9 Multijet. Termostat fabryczny, od nowości słabo się
    nagrzewa, ale lepiej niż Uno.


    --
    Pozdrawiam,

    yabba

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: