  • Data: 2009-07-01 07:09:24
    Temat: Re: Zakończona umowa - wybór nowego operatora
    Od: "JoteR" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Dominik & Co" napisał:

    > Dodajmy- pod warunkiem wykorzystywania równiutko tych 166 minut
    > miesiąc w miesiąc.

    Pytający określił, że wydzwania około 200 minut miesięcznie, więc spokojnie
    te 166 zużyje, do tego dojdą mu bonusy za przychodzące i wyjdzie mniej
    więcej na swoje. Ale to tylko przykład, abonament trzeba dobierać z głową i
    w odpowiednim czasie, nie zawsze są stosowne "promocje".

    > Ile wynosi koszt minuty poza abo? Zawsze trafiasz tak
    > równiutko te 166 min, czy może "darmowe" minuty Ci przepadają,
    > albo płacisz drożej po ich wykorzystaniu? :-)

    Mniej więcej, dość wnikliwie przejrzałem billingi z poprzedniej umowy i
    nieprzypadkowo wybrałem tę taryfę, jak na razie odchyłki in minus nie
    przekraczają 10%. I wcale nie uważam, że mam coś "darmowo", jako że
    wychowałem się w epoce przedmarketoidalnej, jestem dość odporny na bełkot
    płynący z reklam.

    > A może dzwonisz, choć nie ma potrzeby,

    Nie, pisałem już tu kilka razy co myślę o wielbicielach Maryni D.

    > ale żal, by "darmowe" się zmarnowało? ;-)

    Hmm, nie przypominam sobie, abym wysyłał tu pytania o radę, na co
    przeznaczyć niewykorzystane środki z abonamentu. Natomiast dość często
    przewijały się tu takie pytania od posiadaczy prepaidów, którzy zamienili
    swoje konto w świnkę-skarbonkę i teraz szukają młotka ;->

    > Aha, i wziąłeś pod uwagę koszt zakupu aparatu (zerowa rata) i aktywacji?

    Tak, doliczyłem tę złotówkę ;-)

    > Przenosząc numer do Fresha kosztem 50 zł dostałem 60 zł na rozmowy
    > plus 120 minut na trzy miesiące. Daje to 15 gr/min (50 zł zainwestowane,
    > 327 minut do wydzwonienia).

    To świetnie, ale ja mam zamiar używać telefonu trochę dłużej niż trzy
    miesiące.

    > Ponadto ponoć mBank mobile daje obecnie 19 gr/min do wszystkich...

    Świetnie, a ponoć jesienią może być jeszcze taniej. Tyle, że ja tak mam już
    od pół roku.

    > Ale uprasza się o nie traktowanie niniejszych przykładów jako
    > wszczynania flejma :-)

    Nie ma szans, dopóki na grupie będą pojawiać się prawdy objawione, że
    *każdy* prepaid z definicji jest lepszy niż abonament. Bo tak i tup nóżką,
    bo "moja prawda jest najmojsza" a inni som gupi i już.

    > Jeśli ktoś potrzebuje konkretnego, droższego aparatu i dzwoni regularnie,
    > to owszem- abonament może być tańszym rozwiązaniem.

    Hmm, nie śledziłem ostatnio cen, ale wydaje mi się, że droższych aparatów
    właśnie nie opłaca się brać w abonamencie, bo ich ceny mimo
    ponadstuzłotowego abonamentu nadal są wysokie. Tanich zresztą tym bardziej
    się nie opłaca, bo zakłada się sobie smycz za bezdurno, co kilka razy miałem
    okazję zaobserwować w salonie. Największy sens (przynajmniej w moim
    przypadku) jest brać te, za które na tzw. rynku trzeba by wyłożyć kwotę
    rzędu 7 stów.

    JoteR