  • 11. Data: 2011-05-11 19:37:34
    Temat: Re: Zakazać stosowania znaku B-9 i znieść obowiązek jazdy tzw. "śmieszkami rowerowymi" przez rowerzystów!
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2011-05-11 12:25, r...@p...onet.pl pisze:
    > - Znak B-9 (zakaz wjazdu rowerów) jest notorycznie nadużywany.

    Jak przestaniecie szaleć po chodnikach, to zacznę Wam współczuć.

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P

  • 12. Data: 2011-05-11 19:52:28
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2011-05-11 19:37, WW pisze:
    > Jak przestaniecie szaleć po chodnikach, to zacznę Wam współczuć.

    Nie tylko po chodnikach bo na drogach też szaleją. Z rowerzystami to
    jest taki problem że chcą być traktowani jako pełnoprawni użytkownicy
    dróg jednocześnie chcąc być ponad kodeksem ruchu drogowego. Ze świeczką
    szukać rowerzysty znającego i stosującego się do PORD. To już prędzej
    spotka się przepisowo jeżdżącego kierowce ścigacza.

  • 13. Data: 2011-05-11 20:18:24
    Od: r...@m...com

> [...]

    > szukać rowerzysty znającego i stosującego się do PORD. To już prędzej

    > spotka się przepisowo jeżdżącego kierowce ścigacza.

    To kierowcy szaleją.
    Często młodzi ~20 lat szaleją z piskiem opon robiąc wiraże, czy jezdząc po
    miescie 150km/h

    Ale skupmy się na niekwestionowanym fakcie jakim są policyjne statystyki, a one
    mówią jedno:

    W większości wypadków rower-samochód - była wina kierowcy.

  • 14. Data: 2011-05-11 20:42:15
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2011-05-11 20:18, r...@m...com pisze:
    > To kierowcy szaleją.
    > Często młodzi ~20 lat szaleją z piskiem opon robiąc wiraże, czy jezdząc po
    > miescie 150km/h

    Oba problemy są istotne, oba występują często. Rowerzyści jednak widzą
    tylko to co chcą widzieć sami dając fatalny przykład jazdy. Nie można
    wymagać od innych kultury jazdy i stosowania PORD jeśli czymś
    powszechnym jest nie stosowanie się do PORD przez rowerzystów. Jak
    chcecie coś zmieniać to zacznijcie od siebie.

    > Ale skupmy się na niekwestionowanym fakcie jakim są policyjne statystyki, a one
    > mówią jedno:
    > W większości wypadków rower-samochód - była wina kierowcy.

    Tak jak i większość wypadków z udziałem motocyklistów jest z winy
    kierowców samochodów co wcale nie oznacza że motocykliści jeżdżą
    bezpiecznie i zgodnie z PORD. Identycznie sprawa się ma z rowerzystami.
    Większość wykroczeń i tak nie jest wyłapywana więc takie statystyki nic
    nie mówią.

  • 15. Data: 2011-05-11 20:51:52
    Od: r...@m...com

> [...]

    > bezpiecznie i zgodnie z PORD. Identycznie sprawa się ma z rowerzystami.

    > Większość wykroczeń i tak nie jest wyłapywana więc takie statystyki nic

    Masz rację.

    Wyprzedzanie prawidłowo jadącego możliwie blisko prawej krawędzi jezdni
    rowerzysty na drodze "na gazetę" a więc bez zachowania przepisowej odległości 1m
    - to codzienność.
    Że już nie wspomnę o wykroczeniu popełnianym permanentnie przez wszystkich
    kierowców - jazda z prędkością większą niż dozwolona.

  • 16. Data: 2011-05-11 21:05:03
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2011-05-11 20:51, r...@m...com pisze:
> [...]
    > Że już nie wspomnę o wykroczeniu popełnianym permanentnie przez wszystkich
    > kierowców - jazda z prędkością większą niż dozwolona.

    Wpierw dajcie dobry przykład, potem wymagajcie. Przy obecnym podejściu
    rowerzystów do PORD nie dziw się że ludzie traktują ich na równi z
    użytkownikami deskorolek, wrotek i hulajnogi.

  • 17. Data: 2011-05-11 22:41:36
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > No właśnie po to aby się później nie stresować, od razu wrzucam takich
    > śmieciarzy do kf i mam spokój.

    :))))))))))))
    trzeba dac szanse:) nie kfuj od razu tylko zobacz:) moze to chwilowe
    przygrzanie:)

  • 18. Data: 2011-05-11 23:16:00
    Od: r...@m...com

    > Wpierw dajcie dobry przykład, potem wymagajcie. Przy obecnym podejściu

    > rowerzystów do PORD nie dziw się że ludzie traktują ich na równi z

    > użytkownikami deskorolek, wrotek i hulajnogi.

    No już takiego przykładu to nawet rowerzyści nie dają.

    http://www.onet.tv/ryzykowny-wyscig-z-pociagiem,9277
    127,1,klip.html#

  • 19. Data: 2011-05-12 00:33:33
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:iqes9v$5n0$1@portraits.wsisiz.edu.pl...

    > :))))))))))))
    > trzeba dac szanse:) nie kfuj od razu tylko zobacz:) moze to chwilowe
    > przygrzanie:)

    Daję szansę zawsze.
    Ale jak jeden z drugim deklaruje że nie zamierza nic zmieniać, albo powtarza
    przestępstwo to już litości nie może być.

  • 20. Data: 2011-05-12 01:51:52
    Od: "Excite" <n...@n...pl>

    Użytkownik <r...@m...com> napisał w wiadomości
    > No już takiego przykładu to nawet rowerzyści nie dają.
    > http://www.onet.tv/ryzykowny-wyscig-z-pociagiem,9277
    127,1,klip.html#

    Dają inne, równie popisowe. Przynaj, nienawidzisz samochodów ? :) Masz w
    ogóle samochód i prawo jazdy ?