  • 21. Data: 2011-05-12 02:04:23
    Temat: Re: Zakazać stosowania znaku B-9 i znieść obowiązek jazdy tzw. "śmieszkami rowerowymi" przez rowerzystów!
    Od: s...@v...pl

    127,1,klip.html#

    > Dają inne, równie popisowe. Przynaj, nienawidzisz samochodów ?

    Nie samochodów tylko kierowców - samochody są martwe a więc obojętne wobec
    rowerzystów, ich kierowcy - już nie.

    :) Masz w

    > ogóle samochód i prawo jazdy ?

    mam, a co to ma do rzeczy? rower też mam - to tylko pojazdy.

  • 22. Data: 2011-05-12 02:12:11
    Od: "Excite" <n...@n...pl>

    Użytkownik <s...@v...pl> napisał w wiadomości
    > Nie samochodów tylko kierowców - samochody są martwe a więc obojętne wobec
    > rowerzystów, ich kierowcy - już nie.

    To od razu widać, aż kipisz nienawiścią do której dorobiłeś ideologię.

    > mam, a co to ma do rzeczy? rower też mam - to tylko pojazdy.

    Dla Ciebie samochód to będzie co najwyżej urządzenie do przemieszczania się
    z punku A do B. Za to rower jest Twoim zdrowym stylem życia i pasją. Zgadłem
    ? :)

  • 23. Data: 2011-05-12 10:00:00
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-05-11 20:51, r...@m...com pisze:

    > Wyprzedzanie prawidłowo jadącego możliwie blisko prawej krawędzi jezdni
    > rowerzysty na drodze "na gazetę" a więc bez zachowania przepisowej odległości 1m
    > - to codzienność.

    Wyprzedzanie na zapałkę to głupota i łamanie przepisów.
    Ale jeśli nie ma miejsca i nie da się zachować tego 1 metra, to rowerzysta
    jest zobowiązany umożliwić prawidłowe wyprzedzenie - aż do zjechania z jezdni
    i zatrzymania się, jeśli nie ma innego sposobu.
    Ile takich przypadków widziałem w życiu? Hmmm...Zero?

  • 24. Data: 2011-05-12 10:07:42
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.05.2011 12:25, r...@p...onet.pl pisze:
    > - Znak B-9 (zakaz wjazdu rowerów) jest notorycznie nadużywany.

    Jakoś nie zauważyłem...

    [ciach]

    > Dla porównania: Czy ktoś widział w Polsce znak B-10 (zakaz wjazdu motorowerów?)
    > Przypominam że wg PoRD motorower nie może przekraczać 45km/h,

    Mmmm... i tak i nie - motorower nie powinien być w stanie być zdolnym do
    przekroczenia 45km/h. Ale z oczywistych względów nie "zawsze", a w
    określonych warunkach badania technicznego - czyli zapewne pod pełnym
    nominalnym obciążeniem na równej drodze. Ponieważ większość motorowerów
    jest dwuosobowa - z jedną osobą "na pokładzie" będą zauważalnie szybsze.

    Swoją szosą zapis idiotyczny - powinno zostać samo ograniczenie
    pojemności i ewentualnie ograniczenie mocy na kole.

    > natomiast kolarz na szosówce często przekracza.

    Takich jest dość... mało.

    > Zaprzestać budowy śmieszek rowerowych,
    > albo zlikwidować przepis mówiący o obowiązku korzystania z nich.

    Veto. Zlikwidować bezwzględny zakaz korzystania z chodników i robić
    lepsze ścieżki.

    > Motorowerzysta nie ma obowiązku jazdy śmieszką rowerową,

    Więcej - nie ma prawa.

    [ciach]

    > ani wymijania slalomem pieszych i (o zgrozo...) zaparkowanych samochodów!
    > tylko może jechać kulturalnie jezdnią. Blachosmrodziarze na niego nie trąbią,
    > nie wymuszają na nim pierwszeństwa włączając się do ruchu z drogi
    > podporzadkowanej lub nawet z bramy posesji!

    ROTFL

    Jaka piękna wizja ;->

    Tylko trochę mało realna.

  • 25. Data: 2011-05-12 10:10:46
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.05.2011 19:52, Excite pisze:

    > Nie tylko po chodnikach bo na drogach też szaleją. Z rowerzystami to
    > jest taki problem że chcą być traktowani jako pełnoprawni użytkownicy
    > dróg jednocześnie chcąc być ponad kodeksem ruchu drogowego. Ze świeczką
    > szukać rowerzysty znającego i stosującego się do PORD. To już prędzej

    Wiesz, jeśli chodzi o stosowanie, to wg. mnie niektórzy przesadzają w
    drugą stronę i stosują się do niego zbyt gorliwie.

    Przykład: wąska droga z jednym pasem w każdą stronę. Spory ruch z
    przeciwka. Jedzie sobie jakiś cherlak rowerem jakieś 20km/h i blokuje
    drogę... a obok piękny, równy i pusty chodnik!

    Jaka szkoda by była, jakby się tak spacerowo telepał tym chodnikiem?

  • 26. Data: 2011-05-12 10:39:36
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 12.05.2011 10:00, Jakub Witkowski pisze:

> [...]
    > jest zobowiązany umożliwić prawidłowe wyprzedzenie - aż do zjechania z
    > jezdni i zatrzymania się, jeśli nie ma innego sposobu.

    Delikatnie mówiąc - mocno naciągana interpretacja. Zwłaszcza że oznacza,
    że taki rowerzysta tak na prawdę nie mógłby nigdzie jechać, bo musiałby
    cały czas stać i przepuszczać ;->

  • 27. Data: 2011-05-12 12:22:12
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2011-05-12 10:39, Andrzej Ława pisze:

    > Delikatnie mówiąc - mocno naciągana interpretacja. Zwłaszcza że oznacza,
    > że taki rowerzysta tak na prawdę nie mógłby nigdzie jechać, bo musiałby
    > cały czas stać i przepuszczać ;->

    Ale to nie jest żadna interpretacja, tylko praktycznie zacytowany ten
    przepis:
    "
    Kierujący pojazdem wolnobieżnym, ciągnikiem rolniczym lub pojazdem bez
    silnika jest obowiązany zjechać jak najbardziej na prawo i - w razie
    potrzeby - zatrzymać się w celu ułatwienia wyprzedzania.
    "

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 28. Data: 2011-05-12 12:34:30
    Od: s...@v...pl

> [...]

    > silnika jest obowiązany zjechać jak najbardziej na prawo i - w razie

    > potrzeby - zatrzymać się w celu ułatwienia wyprzedzania.

    Samo zatrzymanie się nie ułatwi wyprzedzenia.
    Chyba że zjechanie poza prawą krawędz asfaltu, czyli np do rowu.

  • 29. Data: 2011-05-12 12:40:27
    Od: PaPi <...@...3>

> [...]
    > silnika jest obowiązany zjechać jak najbardziej na prawo i - w razie
    > potrzeby - zatrzymać się w celu ułatwienia wyprzedzania.

    W razie potrzeby KIERUJACEGO POJAZDEM WOLNOBIEZNYM.

  • 30. Data: 2011-05-12 12:43:51
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "PaPi" <...@...3> napisał w wiadomości

    > W razie potrzeby KIERUJACEGO POJAZDEM WOLNOBIEZNYM.

    ROTFL !!!!