eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZakazać stosowania znaku B-9 i znieść obowiązek jazdy tzw. "śmieszkami rowerowymi" przez rowerzystów! › Re: Zakazać stosowania znaku B-9 i znieść obowiązek jazdy tzw. "śmieszkami rowerowymi" przez rowerzystów!
  • Data: 2011-05-11 20:51:52
    Temat: Re: Zakazać stosowania znaku B-9 i znieść obowiązek jazdy tzw. "śmieszkami rowerowymi" przez rowerzystów!
    Od: r...@m...com szukaj wiadomości tego autora

    > Oba problemy są istotne, oba występują często. Rowerzyści jednak widzą

    > tylko to co chcą widzieć sami dając fatalny przykład jazdy. Nie można

    > wymagać od innych kultury jazdy i stosowania PORD jeśli czymś

    > powszechnym jest nie stosowanie się do PORD przez rowerzystów. Jak

    > chcecie coś zmieniać to zacznijcie od siebie.

    > Tak jak i większość wypadków z udziałem motocyklistów jest z winy

    > kierowców samochodów co wcale nie oznacza że motocykliści jeżdżą

    > bezpiecznie i zgodnie z PORD. Identycznie sprawa się ma z rowerzystami.

> [...]

    Masz rację.

    Wyprzedzanie prawidłowo jadącego możliwie blisko prawej krawędzi jezdni
    rowerzysty na drodze "na gazetę" a więc bez zachowania przepisowej odległości 1m
    - to codzienność.
    Że już nie wspomnę o wykroczeniu popełnianym permanentnie przez wszystkich
    kierowców - jazda z prędkością większą niż dozwolona.