  • 1. Data: 2016-09-03 07:04:53
    Temat: Zakaz wyprzedzania dla Tirów na autostradach.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    Mówiłem, że się doigrają.

    http://40ton.net/zakaz-wyprzedzania-dla-ciezarowek-n
    a-wszystkich-autostradach-rzad-wlasnie-pracuje-nad-t
    akim-przepisem/

    W sumie mi ich nie szkoda. Mieli po prostu innych w dupie, to niech
    teraz kwiczą.

    Inna sprawa, że sam zakaz nic nie daje, ale kamerek dużo, jak będą się
    tak dalej tak zachowywać, to będą kwiczeli nie tylko, że jak tak można
    zakazać, to jeszcze coś o ormowcach.

    Shrek

  • 2. Data: 2016-09-03 10:33:12
    Temat: Re: Zakaz wyprzedzania dla Tirów na autostradach.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Mówiłem, że się doigrają.

    Kaczynskiemu droge zajechali ?

> [...]
    takim-przepisem/
    >W sumie mi ich nie szkoda. Mieli po prostu innych w dupie, to niech

    Zalezy co rzad wymysli. W wersji niemieckiej przepis rozsadny.

    >Inna sprawa, że sam zakaz nic nie daje, ale kamerek dużo, jak będą
    >się tak dalej tak zachowywać, to będą kwiczeli nie tylko, że jak tak
    >można zakazać, to jeszcze coś o ormowcach.

    Oni tez maja kamerki. I potem bedziesz grzecznie jechal 30/50, bo moze
    jakis pieszy zechce wejsc na przejscie :-)

    No chyba, ze nastapi kolejna dobra zmiana w rzadzie.

    A swoja droga, to gdzie byly te policyjne vectry i inne z kamerami ...
    przed nimi nie wyprzedzali ?
    A moze takie powyzej minuty to jednak margines ?

    J.

  • 3. Data: 2016-09-03 12:18:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.09.2016 o 10:33, J.F. pisze:

    a-wszystkich-autostradach-rzad-wlasnie-pracuje-nad-t
    akim-przepisem/

    > Zalezy co rzad wymysli. W wersji niemieckiej przepis rozsadny.

    A co ma wymyślać - przecież napisali - zakaz wyprzedzania przez
    ciężarówki. Co do rozsądku - gdyby byli rozsądni, specjalny przepis nie
    byłby potrzebny. Niestety w d4 mają innych użytkowników, więc z dużym
    prawdopodobieństwem dojdzie do tego co mówiłem wcześniej. Tirmani
    wyprzedzają, bo oni są w robocie więc w dupie mają małe mobilki, a
    małych mobilków jest więcej, więc władzy nic nie kosztuje podlizanie się
    im i ustawienie zakazu. Trzeba było brać łyżeczką nie chochlą, to nikt
    by się nie czepiał. A tak z jednej strony pojechali z grubej rury
    "będziemy wyprzedzać, bo nam wolno", to z drugiej strony dostaną "już
    nie wolno"

    > Oni tez maja kamerki. I potem bedziesz grzecznie jechal 30/50, bo moze
    > jakis pieszy zechce wejsc na przejscie :-)

    Niech nagrywają - ja pieszych i tak przepuszczam. Generalnie staram się
    być uprzejmy dla innych na drodze. Gdyby oni się też postarali problemu
    by nie było. Jak muszą wyprzedzać, to niech wyprzedzany zdejmie lejce z
    tempomatu i problemu by nie było. Ale woleli mieć innych w dupie i teraz
    za to zbiorą zakaz.

    > A swoja droga, to gdzie byly te policyjne vectry i inne z kamerami ...
    > przed nimi nie wyprzedzali ?

    Myslę, że biorąc pod uwagę, że Tiry cały czas na CB jadą, to mogli mieć
    to na uwadze;) Zresztą - do tej pory im "było wolno".

    > A moze takie powyzej minuty to jednak margines ?

    Margines, nie margines - jak zdarza się co chwila, to w efekcie małe
    mobilki dostawały w dupę niewspółmiernie do zysków Tirmanów. No to
    doczekają się demokracji. Tirmenów mniej, to mają mniej głosów.

    Shrek

  • 4. Data: 2016-09-03 12:41:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    akim-przepisem/

    >A co ma wymyślać - przecież napisali - zakaz wyprzedzania przez

    Co napisali, a co bedzie w projekcie, to dwie rozne sprawy. A co
    jeszcze Sejm, Senat i prezydent uchwala to trzecia.

    Tam w koncu nie sami glupole siedza, i zdaja sobie sprawe, ze sa
    ciezarowki lzejsze niz 3.5t, ze zaladowana ciezarowka pod gore moze i
    40 nie wyrobic.

    > Co do rozsądku - gdyby byli rozsądni, specjalny przepis nie byłby
    > potrzebny. Niestety w d4 mają innych użytkowników, więc z dużym
    > prawdopodobieństwem dojdzie do tego co mówiłem wcześniej.

    No coz, wiekszosc wyprzedza w rozsadnym czasie.
    Czasem trudno ocenic, ze zrobi sie nierozsadnie.

    A moze w druga strone - to wyprzedzana ciezarowka ma zwolnic w razie
    przedluzajacego sie manewru :-)

    >Niech nagrywają - ja pieszych i tak przepuszczam.

    Jak chcesz. A jak sie upowszechni, to 30 moze byc za szybko :-)

    >Generalnie staram się być uprzejmy dla innych na drodze.

    Jeden samochod przepuscic, to dla pieszego znikome utrudnienie.
    Za to jednego pieszego przepuscic - to bardzo nieuprzejme do innych
    samochodow :-)

> [...]
    >wyprzedzać, to niech wyprzedzany zdejmie lejce z tempomatu i problemu
    >by nie było. Ale woleli mieć innych w dupie i teraz za to zbiorą

    Albo i nie zbiora. Tez wyborcy.

    >Myslę, że biorąc pod uwagę, że Tiry cały czas na CB jadą, to mogli
    >mieć to na uwadze;) Zresztą - do tej pory im "było wolno".

    Przepis o utrudnianiu ruchu byl od dawna. Zajezdzanie drogi i bardzo
    dlugie wyprzedzanie ukarac mozna bylo.

    >Margines, nie margines - jak zdarza się co chwila, to w efekcie małe
    >mobilki dostawały w dupę niewspółmiernie do zysków Tirmanów. No to
    >doczekają się demokracji. Tirmenów mniej, to mają mniej głosów.

    A czytales wlasny link ?
    Bedzie po niemiecku/holendersku i wcale niekoniecznie lepiej.
    Prawym pasem bedzie jechala kolumna tirow 70-80, za najwolniejszym, a
    ty bediesz jechal lewym 110 za skoda :-)

    J.

  • 5. Data: 2016-09-03 12:57:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.09.2016 o 12:41, J.F. pisze:

    > Co napisali, a co bedzie w projekcie, to dwie rozne sprawy. A co jeszcze
    > Sejm, Senat i prezydent uchwala to trzecia.

    A to problem. Sejm przegłosuje co prezes wymyśli, notariusz podpisze.

    > Tam w koncu nie sami glupole siedza,

    Poważnie? ;)

    > i zdaja sobie sprawe, ze sa
    > ciezarowki lzejsze niz 3.5t, ze zaladowana ciezarowka pod gore moze i 40
    > nie wyrobic.

    A gdzie masz autostrady "pod górę". Zresztą naczelnik chyba nawet prawka
    nie ma, a i fizykę zmienia ustawą:P

    > No coz, wiekszosc wyprzedza w rozsadnym czasie.
    > Czasem trudno ocenic, ze zrobi sie nierozsadnie.

    Skoro sami Tirowcy nie potrafią... No to trzeba jasno postawić sprawę.
    Czyli albo wolno, albo nie wolno. Skoro "wolno" się nie sprawdza...

    > A moze w druga strone - to wyprzedzana ciezarowka ma zwolnic w razie
    > przedluzajacego sie manewru :-)

    No toż pisałem. Ja nawet jak jadę 160 to nie mam oporów wrócić na prawy
    po wyprzedzaniu, nawet jak muszę zdjąć nogę z gazu, żeby jadący 180 mógł
    mnie łyknąć. Ale tirmanom nie chciało się lejców z tempomatu wypinać, to
    się doczekali.

    > Jak chcesz. A jak sie upowszechni, to 30 moze byc za szybko :-)

    Jakoś w Warszawie już około 1/3 na jednopasmówkach puszcza i się nic nie
    wali.

    > Jeden samochod przepuscic, to dla pieszego znikome utrudnienie.
    > Za to jednego pieszego przepuscic - to bardzo nieuprzejme do innych
    > samochodow :-)

    Mnie tam nie boli. I tak średnią w mieści wyznaczają korki lub światła.

    > Albo i nie zbiora. Tez wyborcy.

    Ale jest ich o rząd(rzędy) wielkości mniej, a i połowa nie ma praw
    wyborczych bo mają zagraniczne paszporty:P

    > Przepis o utrudnianiu ruchu byl od dawna. Zajezdzanie drogi i bardzo
    > dlugie wyprzedzanie ukarac mozna bylo.

    Niby można, a w praktyce to średnio. Zreszta jak pisałem. Na CB jechali,
    więc o Vektrach wiedzieli. To już byłby masochizm im drogę zajeżdzać.
    Nawet jakby mandatu za "utrudnianie" nie zebrali, to i tak by wiele
    więcej czasu stracili niż z wyprzedzania by zyskali, a i mogłoby się
    okazać, że opony łyse, ładunek za ciężki i ogólnie tak stan techniczny
    nie najlepszy. Nie mówiąc już że na tacho wyjdzie 90 a można 80;)

    > A czytales wlasny link ?
    > Bedzie po niemiecku/holendersku i wcale niekoniecznie lepiej.
    > Prawym pasem bedzie jechala kolumna tirow 70-80,

    One jeżdzą 90 z tego co pamiętam;)

    > za najwolniejszym, a ty

    A co za różnica czy będą jechać 87 czy porozstrzelani od 87 do 91? Jak
    będą w kjolumnach jechać, to nawet lepiej. Łykasz całą i nie zmieniasz
    co chwilę pasa. Przecież więcej się ich od tego nie zrobi - prawda?
    Ogólnie argumentacja z dupy.

    > bediesz jechal lewym 110 za skoda :-)

    A teraz ta skoda to ile jedzie?

    Shrek

  • 6. Data: 2016-09-03 18:36:32
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Shrek"

    > i zdaja sobie sprawe, ze sa
    > ciezarowki lzejsze niz 3.5t, ze zaladowana ciezarowka pod gore moze i 40
    > nie wyrobic.

    A gdzie masz autostrady "pod górę".
    ---
    Jarek ma na Górę św. Anny

> [...]

    po wyprzedzaniu, nawet jak muszę zdjąć nogę z gazu, żeby jadący 180 mógł
    mnie łyknąć. Ale tirmanom nie chciało się lejców z tempomatu wypinać, to
    No nie wiem, mnie tam właściwie w ogóle nie wadzili. Może innym jakimś cudem
    bardziej, ale kierowcy TIRów też zwykle są kierowcami osobówek to by chyba
    się zreflektowali, gdyby było problemem.

  • 7. Data: 2016-09-03 18:40:08
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Shrek"

> [...]
    > samochodow :-)

    Mnie tam nie boli. I tak średnią w mieści wyznaczają korki lub światła.
    Czyli Ty robisz te korki.

  • 8. Data: 2016-09-03 20:00:23
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik re r...@r...invalid ...

    > No nie wiem, mnie tam właściwie w ogóle nie wadzili. Może innym jakimś
    > cudem bardziej, ale kierowcy TIRów też zwykle są kierowcami osobówek
    > to by chyba się zreflektowali, gdyby było problemem.

    Jezdzac po autostradzie 150-170 notorycznie wyjezdzaja pod maske w taki
    sposób, ze samo odpuszczenie gazu nie wystarcza i trzeba uzywac hamulca.
    Czasami ich rozumiałem, bo pełno aut po horyzont, czasami to było zwykłe
    chamstwo / głupota bo za mna pusciutko.
    Ale w taki ogólny przepis nie wierze.

  • 9. Data: 2016-09-03 20:19:59
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Budzik"

> [...]

    Jezdzac po autostradzie 150-170 notorycznie wyjezdzaja pod maske w taki
    sposób, ze samo odpuszczenie gazu nie wystarcza i trzeba uzywac hamulca.
    Ile takich sytuacji na 100 km ?

  • 10. Data: 2016-09-03 20:42:15
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2016-09-03 o 12:18, Shrek pisze:
    > Tirmani
    > wyprzedzają, bo oni są w robocie

    i tym właśnie dowodzą swojej głupoty. bo ja też jestem w robocie i to
    takiej, że jak nie zdążę, to kilku z nich będzie kiblowało pod rampą
    przez weekend, czekając na załadunek. a takich, od których zależy to czy
    wyjadą w drogę czy nie - jest sporo.

    a.