eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 244

  • 201. Data: 2022-11-05 09:24:26
    Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.11.2022 o 17:52, J.F pisze:

    > W ten bms to mi akurat latwo uwierzyc, cuda teraz z bateriami sie
    > robi.
    > https://www.auto-swiat.pl/ev/wiadomosci/nie-tego-sie
    -spodziewal-po-serwisie-nowy-zasieg-tesli-go-zaskocz
    yl/mfzvkxm

    Nie mówię, że nie. Tylko to bez znaczenia co się pierdoli, ważne że jest
    spierdolone i nie ma pojemności.

    --
    Shrek

    Czy wiesz, że "jebać pis" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
    PS - i konfederację!


  • 202. Data: 2022-11-06 00:00:23
    Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 04.11.2022 o 11:02, J.F pisze:
    > On Thu, 3 Nov 2022 22:11:27 +0100, Myjk wrote:
    >> Wed, 2 Nov 2022 09:39:46 +0100, J.F
    >>> Z tymi parkingami roznie bywa.
    >>
    >> Co różnie bywa? Nie ma takich parkingów gdzie można się pakować z
    >> instalacją gazową. Jest to prawnie zabronione, nie jest to jakieś
    >> widzimisie właściciela parkingu.
    >
    >
    > Przeciez bylo omawiane.
    > Jest zabronione na parkingach, ktore ... nie, nie jest zabronione.
    >
    > https://moto.trojmiasto.pl/Czy-mozna-wjezdzac-autem-
    z-LPG-na-parking-podziemny-n100588.html
    >
    > wersja aktualniejsza
    > https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=
    WDU20190001065
    >
    > § 108. 1. W garażu zamkniętym należy stosować wentylację:
    > 1) co najmniej naturalną, przez przewietrzanie otworami wentylacyjnymi
    > umieszczonymi w ścianach przeciwległych lub bocznych, bądź we wrotach
    > garażowych, o łącznej powierzchni netto otworów wentylacyjnych nie
    > mniejszej niż 0,04 m2 na każde, wydzielone przegrodami budowlanymi,
    > stanowisko postojowe - w nieogrzewanych garażach nadziemnych wolno
    > stojących, przybudowanych lub wbudowanych w inne budynki;
    >
    > 2) co najmniej grawitacyjną, zapewniającą 1,5-krotną wymianę powietrza
    > na godzinę - w ogrzewanych garażach nadziemnych lub częściowo
    > zagłębionych, mających nie więcej niż 10 stanowisk postojowych;
    >
    > 3) mechaniczną, sterowaną czujkami niedopuszczalnego poziomu stężenia
    > tlenku węgla - w innych garażach, niewymienionych w pkt 1 i 2, oraz w
    > kanałach rewizyjnych, służących zawodowej obsłudze i naprawie
    > samochodów bądź znajdujących się w garażach wielostanowiskowych, z
    > zastrzeżeniem § 150 ust. 5;
    >
    > 4) mechaniczną, sterowaną czujkami niedopuszczalnego poziomu stężenia
    > gazu propan-butan - w garażach, w których dopuszcza się parkowanie
    > samochodów zasilanych gazem propan-butan i w których poziom podłogi
    > znajduje się poniżej poziomu terenu
    >
    > Wychodzi mi na to, ze wiekszy garaz podziemny powinien miec wentylacje
    > mechaniczną sterowaną czujnikami CO, a jesli ma jeszcze sterowanie
    > czujnikami p-b, to mozna w nich parkowac samochody z LPG.
    >
    > A ze sie zarzadcy nie chce, to woli powiesic bezprawny znak :-)
    > https://spidersweb.pl/autoblog/samochod-z-lpg-w-gara
    zu-podziemnym/
    >
    > Moze miec ewentualnie stary garaz bez wentylacji.
    >
    >>> Poza tym ... w Polsce zyjemy.
    >>> No i jak tak dalej pojdzie, to elektrykiem tez nie wjedziesz :-)
    >> Dzięki takim jak ty, co statystykę mają za nic.
    >
    > To ile bylo pozarow w garazach podziemnych spowodowanych/podsycanych
    > przez wyciek gazu z samochodu LPG?
    >
    > A elektryczne ... nie bedzie pozarów baterii, to nie bede pisal :-)
    >
    >>> Ale z reguly slabiej.
    >>> A prad bedzie potrzebny do ogrzewania, do oswietlenia.
    >>
    >> Od zawsze problem był z prądem w lecie, a raczej z temperaturami i wodą.
    >> W zimie nie ma problemów. Poza tym że się wungiel w nocy marnuje na
    >> utrzymanie gotowości, a mógłby ładować elektryki albo grzać domy.
    >
    > Nie bardzo wiem o czym piszesz i w jakim kraju.
    > Latem w Polsce nie ma problemu z prądem - tzn potrzeba go mniej niz w
    > zimie, wiec cześć elektrowni sie zatrzymuje i robi remonty.
    >
    > Elektrownie weglowe w nocy istotnie cos jakby wegiel marnują,
    > a moglyby ładowac samochody elektryczne, ale nie mówmy wtedy
    > o czystym powietrzu :-)

    Nie jest czystsze spalanie węgla w elektrowni od spalania ropy w
    samochodzie?

    >
    > Tej nocnej produkcji na 10 mln samochodow raczej nie starczy,
    > a tani nocny prąd ma tez troche zastosowan w nocy, wiec jak
    > dorzucisz samochody, to moze byc potrzeba dorzucenia do pieca ... a
    > wegla w kraju brakuje :-)

    Twierdziłeś, że starczy. No ale nawet jeśli nie starczy to czegoś trzeba
    dorzucić a nie koniecznie węgla. Można np. "dorzucić" ropy jak tak
    bardzo jej chcesz. Albo atomu.

    >
    > No coz, w przyszlosci moze sie duzo zmienic - tani prad bedzie w
    > poludnie, w nocy bedzie drozszy, bo z elektrowni szczytowo-pompowych.
    > No chyba, ze front bedzie przechodzil, i wiatraki nie nadążą wiatru
    > hamowac :-)
    > Latarnie miejskie byc moze będą mialy wlasne baterie, aby swiecic w
    > nocy ..

    Najpierw muszą wymyśleć takie baterie, które nie będą droższe od tej zabawy.

    >
    > No i tu az sie prosi wodor elektrolizowac, wtedy, gdy odnawialnej
    > energii jest za duzo...

    I ta elektroliza będzie tańsza od baterii?


  • 203. Data: 2022-11-06 08:42:37
    Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-11-04 o 11:02, J.F pisze:
    > On Thu, 3 Nov 2022 22:11:27 +0100, Myjk wrote:
    >> Wed, 2 Nov 2022 09:39:46 +0100, J.F
    >>> Z tymi parkingami roznie bywa.
    >>
    >> Co różnie bywa? Nie ma takich parkingów gdzie można się pakować z
    >> instalacją gazową. Jest to prawnie zabronione, nie jest to jakieś
    >> widzimisie właściciela parkingu.
    >
    >
    > Przeciez bylo omawiane.
    > Jest zabronione na parkingach, ktore ... nie, nie jest zabronione.
    >
    > https://moto.trojmiasto.pl/Czy-mozna-wjezdzac-autem-
    z-LPG-na-parking-podziemny-n100588.html
    >
    > wersja aktualniejsza
    > https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=
    WDU20190001065
    >
    > § 108. 1. W garażu zamkniętym należy stosować wentylację:

    A garaż podziemny popularny w centrach miast w budynkach
    czy w centrach handlowych jest zamknięty?

    Czy to jakiś inny typ, którego te wymogi nie dotyczą?



  • 204. Data: 2022-11-06 08:53:56
    Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.11.2022 o 08:42, cef pisze:

    > A garaż podziemny popularny w centrach miast w budynkach
    >  czy w centrach handlowych jest zamknięty?
    >
    > Czy to jakiś inny typ, którego te wymogi nie dotyczą?


    Są różnie - i otwarte i zamknięte.

    --
    Shrek

    Czy wiesz, że "jebać pis" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
    PS - i konfederację!


  • 205. Data: 2022-11-06 10:44:42
    Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-11-06 o 08:53, Shrek pisze:
    > W dniu 06.11.2022 o 08:42, cef pisze:
    >
    >> A garaż podziemny popularny w centrach miast w budynkach
    >>   czy w centrach handlowych jest zamknięty?
    >>
    >> Czy to jakiś inny typ, którego te wymogi nie dotyczą?
    >
    >
    > Są różnie - i otwarte i zamknięte.


    Raczej w centrach i ogólnie dostępne miejskie sa otwarte.
    Zamknięte to takie gdzie jest wjazd z zamykaną bramą -
    jakieś garaże wspólnot mieszkaniowych czy osiedlowy podziemny.
    Oczywiście w rozumieniu otwarty/zamknięty takim pospolitym -
    bo może w budowlanych przepisach jest jakaś
    porypana definicja otwarty/zamknięty.


  • 206. Data: 2022-11-06 11:03:52
    Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 4 Nov 2022 11:22:00 +0100, J.F

    >> Dlatego (P)HEV mają zdecydowanie większy sens niż ICE w kwestii
    >> oszczędzania paliwa -- i to widać w praktycznym zużyciu.
    >
    > PHEV ogolnie wydaja sie miec spory sens obecnie ... choc ładowarek i w
    > Polsce przybylo, nawet tych szybkich.

    Na palcach jednej ręki mogę policzyć jak się ładowałem na mieście (i to
    głównie dlatego że i tak musiałem siedzieć w samochodzie, to se pojechałem
    na kurczaka i stanąłem przy okazji na ładowarce, dzięki czemu ciepełko
    miałem z grzałki). PHEV się do tego nie nadają, maksymalny prąd DC jaki mój
    MOP przyjmuje to 15kW. I ładuje tylko do 80%.

    > Akurat twoj Outlander o ile pamietam, ma ciekawy/prosty naped, gdzie
    > powyzej 80km/h silnik spalinowy napedza koła bezposrednio, tzn na
    > jednym przelozeniu.
    > Na wycieczke do Wloch po autostradach - w miare dobrze,
    > tylko czemu mialoby to palic mniej niz zwykly spalinowy?

    Bo ma nadwyżkę mocy i ładuje baterię a potem z elektryka lepiej dysponuje
    energię. Powtarzam ponownie, do 120 pali mniej, powyżej 140 już się
    wyrównuje bo nie ma nadwyżki mocy. Literalnie jak jadę poniżej 120 to
    baterię mi nawet od zera do pełna naładuje (oczywiście po odpowiednio
    długim czasie), a jak jadę >140 to nie naładuje.

    > Biegu nie umiesz dobrze dobrac,

    Kombinuj dalej.

    > automat jakis kiepski miales,

    Jest coś kiepskiego w spaliniaku? Toż to szok!
    No ale akurat w Outlanderze ICE jest najlepszy
    automat jaki może być, bezstopniowy.

    > odzysk energii przy hamowaniu/zjazdach z gory,
    > czy cos tam jeszcze poprawili w aerodynamice,

    Nic nie poprawili, bo to jest po prostu wersja ICE
    przekombinowana na PHEV, literalnie pod machę wsadzili
    prądnicę do IDETNYCZNEGO silnika spalinowego, i baterie
    w podłogę.

    > albo np opony o mniejszym oporze dali.

    Różnica była, PHEV na uniwersalnych a ICE miał zimówki (wymóg właściciela,
    specjalnie z Wawy do Łodzi jeszcze musiałem jechać je wymienić dzień przed
    podróżą do Włoch).

    > A naped na 4 koła w obu taki sam?

    Nie taki sam, bo w PHEV napęd na 4 realizują dwa silniki elektryczne a w
    ICE jest klasyczny. W ICE teoretycznie lepszy, znaczy z rolek zjeżdża
    zawsze, PHEV nie. Ale już w praktyce PHEV lepiej jedzie w zakrętach, ma
    choćby żyroskop.

    > A moze sie przyzwyczailes do mniejszej predkosci? :-)

    Przecież piszę, że obydwa jechały tak samo, bo mieliśmy gwiżdżące belki pod
    BOX (w obydwu przypadkach te same belki i ten sam box) i nawet jakbym
    chciał to nie dało się jechać szybciej niż 120.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 207. Data: 2022-11-06 14:07:15
    Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.11.2022 o 10:44, cef pisze:

    >>> Czy to jakiś inny typ, którego te wymogi nie dotyczą?
    >>
    >>
    >> Są różnie - i otwarte i zamknięte.
    >
    >
    > Raczej w centrach i ogólnie dostępne miejskie sa otwarte.
    > Zamknięte to takie gdzie jest wjazd z zamykaną bramą -
    > jakieś garaże wspólnot mieszkaniowych czy osiedlowy podziemny.

    Ale to nie chodzi o to czy parking ma szlaban/bramę, tylko zamknięte
    ściany;)

    --
    Shrek

    Czy wiesz, że "jebać pis" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
    PS - i konfederację!


  • 208. Data: 2022-11-06 14:11:54
    Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.11.2022 o 11:03, Myjk pisze:

    >> Akurat twoj Outlander o ile pamietam, ma ciekawy/prosty naped, gdzie
    >> powyzej 80km/h silnik spalinowy napedza koła bezposrednio, tzn na
    >> jednym przelozeniu.
    >> Na wycieczke do Wloch po autostradach - w miare dobrze,
    >> tylko czemu mialoby to palic mniej niz zwykly spalinowy?
    >
    > Bo ma nadwyżkę mocy i ładuje baterię a potem z elektryka lepiej dysponuje
    > energię.

    To w mieście - a w trasie?
    > Nic nie poprawili, bo to jest po prostu wersja ICE
    > przekombinowana na PHEV, literalnie pod machę wsadzili
    > prądnicę do IDETNYCZNEGO silnika spalinowego, i baterie
    > w podłogę.

    Więc w trasie będzie palił podobnie - być może minimalnie więcej (bo
    cięższy), być może minimalnie mniej (bo z górki coś odzyska). Ale nie o 1/4.

    --
    Shrek

    Czy wiesz, że "jebać pis" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
    PS - i konfederację!


  • 209. Data: 2022-11-06 20:00:05
    Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-11-06 o 14:07, Shrek pisze:
    > W dniu 06.11.2022 o 10:44, cef pisze:
    >
    >>>> Czy to jakiś inny typ, którego te wymogi nie dotyczą?
    >>>
    >>>
    >>> Są różnie - i otwarte i zamknięte.
    >>
    >>
    >> Raczej w centrach i ogólnie dostępne miejskie sa otwarte.
    >> Zamknięte to takie gdzie jest wjazd z zamykaną bramą -
    >> jakieś garaże wspólnot mieszkaniowych czy osiedlowy podziemny.
    >
    > Ale to nie chodzi o to czy parking ma szlaban/bramę, tylko zamknięte
    > ściany;)

    Brama a szlaban, to jest różnica, bo większość ze szlabanem
    jest teoretycznie otwarta (nie ma ścian i wiatr hula po parkingu)
    a tam gdzie otwiera się przed autem brama i po wjeździe zamyka,
    to można podejrzewać, że jest zamknięty ścianami.
    Takich jest niewiele - o ile te dziury wszędzie, którymi wiatr mniej lub
    bardziej
    wpada do wnętrza nie są wentylacją wg przepisów.


  • 210. Data: 2022-11-06 20:10:45
    Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.11.2022 o 20:00, cef pisze:

    >> Ale to nie chodzi o to czy parking ma szlaban/bramę, tylko zamknięte
    >> ściany;)
    >
    > Brama a szlaban, to jest różnica, bo większość ze szlabanem
    > jest teoretycznie otwarta (nie ma ścian i wiatr hula po parkingu)

    To nie tak;)

    > a tam gdzie otwiera się przed autem brama i po wjeździe zamyka,
    > to można podejrzewać, że jest zamknięty ścianami.

    Można się zdziwić;)

    > Takich jest niewiele - o ile te dziury wszędzie, którymi wiatr mniej lub
    > bardziej
    > wpada do wnętrza nie są wentylacją wg przepisów.

    Dobra - więc napiszę wprost - w rozumieniu przepisów budowlanych, to czy
    garaż jest zamknięty bramą, szlabenem, kratą czy wręcz niczym nie ma
    specjalnie znaczenia w kwestii tego czy jest otwary czy zamknięty. Choć
    rzeczywiście jak jest otwarty to zwykle jest szlaban albo krata.


    ten jest otwarty mimo że ma szlaban:

    https://www.google.pl/maps/@52.2113795,20.9582568,3a
    ,75y,18.74h,100.05t/data=!3m6!1e1!3m4!1s_kxTi4f8IpFN
    hf8tdgXbdg!2e0!7i16384!8i8192

    A ten zamknięty, mimo że szlabanu nie ma;)

    https://www.google.pl/maps/@52.2112984,20.9515553,3a
    ,15y,51.88h,87.31t/data=!3m6!1e1!3m4!1sPIqzin9pPAQYj
    bQ-4xqx4Q!2e0!7i16384!8i8192

    Te są otwarte mimo, że mają bramy i na pierwszy rzut oka ściany:

    https://www.google.pl/maps/@52.2333534,20.9997942,3a
    ,90y,129.72h,125t/data=!3m6!1e1!3m4!1sVw7a_UOMIY865x
    j6TL14-A!2e0!7i16384!8i8192

    https://www.google.com/maps/uv?pb=!1s0x471ecd481554f
    749%3A0x8f1007d24e3d2cbd!3m1!7e115!4shttps%3A%2F%2Fl
    h5.googleusercontent.com%2Fp%2FAF1QipOHLBi9yBmXc123q
    jEJRpJyYcwk7pBHICOFUS2C%3Dw106-h160-k-no!5sthe%20uni
    t%20warszawa%20-%20Szukaj%20w%20Google!15sCgIgAQ&ima
    gekey=!1e10!2sAF1QipPEfx2AuMA48okAINdlsuODHW1toY-b6H
    sq-J8C&hl=pl&sa=X&ved=2ahUKEwjfl4DzoJr7AhWws4sKHam9B
    bQQoip6BAhyEAM

    --
    Shrek

    Czy wiesz, że "jebać pis" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
    PS - i konfederację!

strony : 1 ... 10 ... 20 . [ 21 ] . 22 ... 25


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: