  • 131. Data: 2022-11-01 18:44:24
    Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 01.11.2022 o 08:42, Shrek pisze:

    > Nie może być.

    Jeden dekret i sprawa załatwiona.

    > A gdzie jest interes?

    No gdzie jest interes urzędnika?

  • 132. Data: 2022-11-01 18:56:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.11.2022 o 18:44, ii pisze:

    > Jeden dekret i sprawa załatwiona.

    To dorzuć hawajską, browara kraftowego do tego i żeby była ładna pogoda
    w łikedn. Jak już będziesz pisał to weż jeszcze inflacje skasuj z datą
    wsteczną i zrób żeby każdy zarabiał dwie średnie krajowe albo więcej.

    > No gdzie jest interes urzędnika?

    No gdzie?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 133. Data: 2022-11-01 19:16:25
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 31 Oct 2022 15:29:05 +0100, nadir

    > Oglądam różnych ekofaszystów i narzekają na zasięgi przy ogrzewaniu i
    > klimie. Chociaż oni to nazywają obiektywnymi niedogodnościami czy jakoś
    > tak. No i z tą mocą klimy to trochę niedoszacowałeś, klima w samochodzie
    > może mieć nawet kilka kilowatów, to nie zaizolowany budynek gdzie na
    > 30m2 starcza kilkaset watt.

    Nie no, zaraz skiełznę. Ty w ogóle wiesz jak działa klima? Słyszałeś o
    czymś takim jak COP? Już pomijam że kabina to jest kubatura w porywach 3m3,
    podczas gdy 30m2 razy 2,7m wysokości to jest 25x więcej powietrza niż
    kabina. Mój nowy dom 180m2 (kubatura> 500m3!), zaizolowany 25cm styropianu,
    przy -20sC i 22sC ma straty na poziomie 6000W co daje 35W*m2 czyli 1kW na
    te twoje wykazane 30m2. Przy 0sC połowę tej wartości, czyli 500W. Ergo, nie
    ma bata aby klima potrzebowała kilku kW na kubaturę kabiny. Zresztą mam w
    komputerze pokazane ile zużywa klima, ile zużywa ogrzewanie i napiszę
    wprost, jak zwykle pan pierdolisz jak potłuczony. Mój Outlander PHEV, ze
    znacznie większą kabiną niż przecietne auto typu sedan pożera w porywach
    6kW na ogrzewanie w szczycie (jak kabina lodowata), jak się rozgrzeje to
    leci mniej niż połowa tej wartości nawet przy największych mrozach. Na
    chłodzenie pożera, zgodnie z posiadanym COP, 3x mniej energii. Jak EV ma
    klimę także do grzania (znaczy pompę ciepła) to też zużywa 2-3x mniej
    energii.

    > No ale żeby żarł te 13-15kWh to póki co jakieś
    > 2x tyle trzeba dołożyć do pieca w elektrowni.

    W elektrowniach spaliny są filtrowane i wyrzucane wysoko. Nawet jeśli by
    trzeba było 4x tyle włożyć, to nadal będzie to bardziej korzystne dla
    ludzi. Już nie wspomnę że jest jednak OZE i EV zeń korzysta, spaliniak z
    OZE nie skorzysta żeby skały srały.

    > No to ładnie, jaka to pojemność?
    > A może KIA "oszukuje" tak jak Tesla i zakłada akumulatory o większej
    > pojemności ale użytkownikowi daje dostęp do ograniczonej?

    A może przestań w końcu kombinować i przyjmij do wiadomości, że degradujace
    się baterie w EV to MIT lobby paliwowego. Przestań też sobie budować wizję
    wytrzymałości baterii trakcyjnych na bazie urządzeń przenośnych tylko
    dlatego że to ta sama technologia, bo baterie w EV są skrajnie inaczej
    zbudowane jako bank energii i skrajnie inaczej używane.

    > Słowo klucz - w robocie. I na pewno obsługują to osoby odpowiednio
    > przeszkolone i uprawnione. Nie da się czegoś takiego przekazać do użytku
    > przeciętnemu kierowcy lub do naprawy w pierwszym lepszym warsztacie.

    Bueeheh, no tak, kocioł węglowy można przekazać użytkownikowi, samochód
    spalinowy można, można to także naprawiać -- ale już elektryka nie można.
    Oczywiście w pierwszym lepszym nie można, jeszcze. Tak samo jak kiedyś nie
    w pierwszym lepszym naprawiali spaliniaki. Zresztą teraz też są
    wyspecjalizowane serwisy, które innych marek, poza swoimi, nie tykają. Ja
    znam nawet takiego, co robi tylko Mazdy i tylko diesle. Innych się nie
    tyka.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 134. Data: 2022-11-01 19:16:44
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 01.11.2022 o 18:56, Shrek pisze:

    > To dorzuć hawajską, browara kraftowego do tego i żeby była ładna pogoda
    > w łikedn. Jak już będziesz pisał to weż jeszcze inflacje skasuj z datą
    > wsteczną i zrób żeby każdy zarabiał dwie średnie krajowe albo więcej.

    Dekret, będziesz miał zrobić gniazdko to zrobisz.

    > No gdzie?

    No gdzie.

  • 135. Data: 2022-11-01 19:34:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.11.2022 o 19:16, ii pisze:

    > Dekret, będziesz miał zrobić gniazdko to zrobisz.

    Dekret że hawajska dla każdego też. Pozostałe również możesz sobie
    wydać. Wszystkie są warte damskiego chuja. Kolejny co myśli, że prąd się
    bierze z gniazdka.

    > No gdzie.

    To ty pisałeś, że to interes a nie ideologia. No to czyj interes i
    gdzie? Bo jeśli chodzi o ideologię to jest jasne - plebs ma zapierdalać
    a nie jeździć samochodami. A wszystko opiera się o krzykaczy, którym się
    wydaje że oni są tą przyszłą elitą - zupełenie jak z kucami korwina.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 136. Data: 2022-11-01 19:43:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.11.2022 o 19:16, Myjk pisze:

    > Nie no, zaraz skiełznę. Ty w ogóle wiesz jak działa klima? Słyszałeś o
    > czymś takim jak COP?

    Cop to współczynnik który jest duży jak różnica między temperaturą
    wymaganą a zewnetrzną jest mała (czyli wtedy gdy klima/pompa ciepła jest
    zasadniczo zbędna;)) po czym maleje niewiele ponad jedność jak różnice
    są duże (czyli wtedy gdy potrzebujesz).

> [...]
    > przy -20sC i 22sC ma straty na poziomie 6000W co daje 35W*m2 czyli 1kW na

    Masz samochód z betonu komórkowego opatulonego 25 cm styropianu?

> [...]
    > komputerze pokazane ile zużywa klima, ile zużywa ogrzewanie i napiszę
    > wprost, jak zwykle pan pierdolisz jak potłuczony.

    To ten komputer co ma zjebany soft i przez niego bateria nie trzyma bo
    nie potrafi pradu policzyć?

    > W elektrowniach spaliny są filtrowane i wyrzucane wysoko. Nawet jeśli by
    > trzeba było 4x tyle włożyć,

    A to już nie chodzi o to, że może podejdzie ci pod drzwi i wyjdą z niego
    murzyni?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 137. Data: 2022-11-02 06:43:53
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 01-11-2022 o 18:23, Lisciasty pisze:
> [...]

    A co to ma wspólnego z elektrykami, które mają klimę elektryczną?

  • 138. Data: 2022-11-02 06:56:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 2 Nov 2022 06:43:53 +0100, Cavallino wrote:

    > A co to ma wspólnego z elektrykami, które mają klimę elektryczną?

    Wszystko. Plus sprawnosc silnika elektrycznego.

    Tylko ... ta klima ze spaliniaka chyba jakos nie caly czas pracuje.

    J.

  • 139. Data: 2022-11-02 07:06:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 1 Nov 2022 14:40:04 +0100, Myjk wrote:
    > Mon, 31 Oct 2022 11:24:21 +0100, J.F
    >
    > Masz tutaj wyjaśnione dlaczego bez sensu robić spalinowy wodorowiec
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=vJjKwSF9gT8

    Wiem, ale producenci chyba nie wiedzą, bo jakby ciagle cos kombibują.
    Ale w fazie badan.

    juz-koniec-aut-z-silnikami-spalinowymi-w-unii-europe
    jskiej-znamy-date/2wc8zxb?utm_source=www.auto-swiat.
    pl_viasg_auto-swiat&utm_medium=referal&utm_campaign=
    leo_automatic&srcc=ucs&utm_v=2

    > Oprócz tego 10 lat już zmarnowane, o ilości pieniędzy nie wspomnę. Najpierw
    > zaniedbanie sieci, potem zabicie wiatraków i na koniec PV prosumenckiego 2
    > lata przed czasem wymaganym przez EU.

    Ale wymagane. I tak by weszlo.
    Mozliwe ze w tym roku, bo skad tani prad dla wyborcow?

    Nawiasem mowiac - patrzylem na jakies rozliczenie .. wyglada to
    jeszcze gorzej, ale prad podrozeje, solary znow staną sie opłacalne
    :-)

    J.

  • 140. Data: 2022-11-02 07:16:51
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 02-11-2022 o 06:56, J.F pisze:

    > Wszystko.

    Nie bardzo.
    Po co badać elektryczną klimę w ten sposób, przecież to część o
    określonej mocy.....

    I nie musi być sterowana w ten sam sposób.