  • 121. Data: 2022-11-01 02:35:17
    Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 31.10.2022 o 22:40, Shrek pisze:

    > I średnią hawajską do tego. I jak będziesz przynosił to weż jeszcze dwa
    > piwa i trzy elektrownie atomowe.

    Dekret wydałem, by we wszystkich moich lokalizacjach było gniazdko do
    ładowania. No i są we wszystkich. W większej skali może być dokładnie
    tak samo.

    > I w końcu doszliśmy do tego, że nie chodzi o zamianę spalinek na
    > elektryki a samochodów na autobusy i tramwaje. Powyższe nie dotyczy
    > oczywiście elit bo to wyjątkowa sytuacja.

    Ja Ci mówię gdzie jest interes a Ty o ideologii.

  • 122. Data: 2022-11-01 06:59:07
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 31-10-2022 o 18:55, Lisciasty pisze:

    > O czymś muszą być te filmiki. Bardziej w dupę daje wiatr niż jakieś tam
    > chłodno czy zimno.

    No nieprawda, akurat zimno to się daje we znaki.
    U mnie lekko licząc ze 30-50%% więcej bierze zimą niż latem.
    Klima faktycznie - mało wpływa.

  • 123. Data: 2022-11-01 08:42:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.11.2022 o 02:35, ii pisze:

    > Dekret wydałem, by we wszystkich moich lokalizacjach było gniazdko do
    > ładowania. No i są we wszystkich. W większej skali może być dokładnie
    > tak samo.

    Nie może być.

    > Ja Ci mówię gdzie jest interes a Ty o ideologii.

    A gdzie jest interes?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 124. Data: 2022-11-01 13:14:01
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello nadir,

    > W takim razie za ostro pałujesz. Przy moim pałowaniu 9l/100km wychodzi i
    > nic na to nie poradzę.

    Albo ostro pałujesz albo nie nazywaj ciapciatej jazdy ostryma
    pałowaniem.

    > Sam się ogarnij, na chwilę obecną to baterie są najsłabszym ogniwem
    > elektryków, czy to się komuś podoba czy nie. Jak się ich wytrzymałość i
    > pojemność poprawi o rząd wielkości, to wtedy będzie przełom. Na razie
    > trzeba wozić po kilkaset kilogramów balastu, żeby zapewnić jakiś
    > rozsądny zasięg. Ekologia jak chooj.

    Po raz kolejny: chcesz jeździć jednym samochodem 100 lat? Na xuj ten
    rząd wielkości, gdy podwojenie zapewni przeżycie dłużej niż karoseria?
    Ludzie nie chcą jeździć samochodami starymi. A przemysł nie jest
    zainteresowany samochodami wiecznymi - kiedyś Mercedes mało się nie
    przejechał na zbyt trwałym samochodzie.

    Ekologia, to wykorzystanie zużytych akumulatorów do budowy magazynów
    energii - to się robi już dzisiaj, przy dzisiejszym poziomie ich
    trwałości. Ekologia to też recykling. Też już działa.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 125. Data: 2022-11-01 13:17:10
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello nadir,

    > Oglądam różnych ekofaszystów i narzekają na zasięgi przy ogrzewaniu i
    > klimie. Chociaż oni to nazywają obiektywnymi niedogodnościami czy jakoś
    > tak. No i z tą mocą klimy to trochę niedoszacowałeś, klima w samochodzie
    > może mieć nawet kilka kilowatów, to nie zaizolowany budynek gdzie na
    > 30m2 starcza kilkaset watt.

    A co? Może hala sportowa? Oczywiście, że wystarcza kilkaset watów.

    > No ale żeby żarł te 13-15kWh to póki co jakieś 2x tyle trzeba dołożyć do
    > pieca w elektrowni.

    Póki co, sprawność elektrowni jest dwukrotnie wyższa od sprawności
    silnika spalinowego obciążonego optymalnie. A biorąc pod uwagę pracę
    silnika spalinowego w niekorzystnych warunkach obciążenia -
    trzykrotnie.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 126. Data: 2022-11-01 13:56:18
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 30 Oct 2022 10:34:41 +0100, nadir

    > Fajny bo się Niemcom podobał, chwilowo jest be, ale jak się wojna
    > skończy, to wrócimy do gazu. Tylko, że w ich wykonaniu miał napędzać
    > elektrownie, żeby te napędzały samochody.

    Nie opowiadaj farmazonów, gaz chcieli tylko do uzupełniania swojego wungla,
    tzn. tylko gaz dawał się modulować, szybko uruchamiać i szybko wygaszać. A
    że szreder był w kieszeni putina to już inna kwestia. Na szczęście się
    obudzili.

    > Też uważam, że na chwilę obecną LPG i CNG jest idealne do napędzania
    > samochodów, no ale ktoś z jakichś powodów torpeduje te rozwiązania, a
    > CNG to w zasadzie już dawno zaorano.

    Jest niebezpieczny i zwyczajnie może pierdolnąć. Do tego nadal jest
    kopalniany więc w większości trzeba go importować. Wprost przeciwnie do
    prądu który można produkować samodzielnie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 127. Data: 2022-11-01 14:06:26
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 30 Oct 2022 10:47:23 +0100, nadir

    > Takie głupoty to oni akurat w jednym, "nocnym" głosowaniu przyklepią.

    Nono, bo konfedera to by klepnęła ślub z putinkiem na gaz i wungiel i by
    było przecież cudnie. Po co komu uniezależnienie od ropy i gazu.

    > A pamiętasz jak temat był nośny w sprawie limitów i handlu CO2, i jak
    > ludzie się nim podniecali? Dziś to głównie przez te limity mamy ceny
    > energii jakie mamy.

    Znowu opowiadasz banialuki. Ceny mamy jakie mamy, bo (nie)rządy zamiast
    wydawać kasę z emisji na budowanie sieci, atom, magazyny energii, wydały je
    na kiełbasy wyborcze.

    > No to jakie epokowe dokonania w samochodach elektrycznych
    > pojawiły się w ciągu ostatnich 13-tu lat?

    Ostatnie 13 lat to walka aby w ogóloe EV zaistniały i przebiły się przez
    spalinową ścianę. Teraz dopiero będą zmiany, także mentalne dzbanów którzy
    koniecznie muszą mieć zasięg 1000km na ładowaniu. Z nowości masz chińskie
    NIO, które wchodzi ze swoimi stacjami wymiany. Będziesz maił kolejne
    400-500km zasięgu w 270 sek.

    > Ważne, że unijne biurwy mają pojęcie. My będziemy chodzić pieszo żeby
    > broń boże Greta nie pokrzyczała w TV, a reszta świata i tak będzie miała
    > to w dupie.

    Oho, znowu pośmiartujesz konfederą. Ale może w końcu zrozumiesz że to
    ZWYKLI LUDZIE (w tym ja) nie chcą być truci niską emisją ze spalin (tak z
    kotłó jak i samochodów) a nie jakaś greta i biurwy. Reszta świata może
    sobie mieć w dupie, bo oni mnie nie trują niską emisją.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 128. Data: 2022-11-01 14:22:15
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 30 Oct 2022 19:26:42 +0100, nadir

    > Głównie kosztem masy, no i zawsze to są idealne warunki pomiarowe, w
    > realu wychodzi na to że zimą i latem duża część zasięgu idzie na
    > ogrzewanie lub chłodzenie, a na autostradach trzeba się snuć prawym
    > pasem żeby doczłapać do ładowarki.

    Nie no, piszesz takie brednie że w zębach trzeszczy. Tak się składa że
    niedawno musiałem jechać do UK, i wynająć tam samochód. Wziąłem sobie EV --
    niby miał być Mini, dostałem MG EV5 -- a więc duże 5-osobowe kombi.
    Musiałem przelecieć z Liverpool do Blackpool, i na miejscu jeszcze
    pojeździć. Wszystko ogarnąłem na jednym ładowaniu (i nei musiałem nawet
    ładować przy zdawaniu, jak to ma miejsce przy spaliniaku), a ponieważ
    śpieszyłem się na samolot w drodze powrotnej, to jechałem na autostradzie,
    zamiast jak większość 60-65mi/h, to 75-85mi/h. Tym, rzekomo wg ciebie
    snującym się elektrykiem, jechałem najszybciej na AUTOSTRADZIE.

    Weź sobie kartkę i policz jakie wartości idą na ogrzewanie/chłodzenie i
    przestań pierdoły wypisywać.

    > W między czasie samochody spalinowe zaczęły faktycznie spalać mniejsze
    > ilości paliwa. Mam diesla sprzed 20 lat i w miarę współczesną benzynę
    > turbo. Benzyna ma dużo lepsze osiągi i przy ostrym pałowaniu na
    > autostradzie mieści się w 9l/100km. Krajówki i drogi lokalne obskakuje w
    > 5,5l/100km.

    Fajnie, a w tym czasie elektryk zużywa 15-20kWh/100km. Przelicz to, jeśli
    potrafisz, na paliwo i przestań się tak podniecać tymi super "osiagami"
    spalinowych trupów. Żeby było rzetelnie, to mój PHEV pali 20kWh/100, w tych
    samych warunkach wersja czysto ICE (czyli lżejsza o baterie, bo reszta to
    samo) pali 12L/100.

    > To nadal nie są jakieś epokowe dokonania. Najlepsze ogniwa jakimi dziś
    > się chwalą różne firmy mają od 6000 do 10000 cykli ładowania, ale tylko
    > w laboratoryjnych warunkach. Jak będą miały 60000-100000 to to będzie
    > faktycznie postęp.

    Ja łąduję swojego PHEVa od 0 do 100% czasem 3-4x dziennie i tak od 6 lat,
    baterie mają >90% pojemności. Policz sobie ile to cykli i ponownie,
    przestań pierdoły wypisywać.

    > Może na papierze, 3-4 lata temu szukałem samochodu dla siebie
    > przechodziłem praktycznie wszystkie popularne marki, nie upierałem się
    > ani na spalinówki, ani na elektryki. Nie było praktycznie czego wybierać
    > z elektryków, bo albo przesadnie drogie, albo w ogóle ich nie było.

    Tak, tak, ty pewnie z tych co T, K i JF co porównują jabłka do gruszek przy
    zakupie samochodów.

    > Powyżej pewnych napięć, to nie przepisy a izolacja i eksploatacja
    > stanowią problem. Już dziś z elektrykami warsztaty obchodzą się jak z
    > jajkiem. Przy napięciach wyższych niż 1000V i prądzie stałym, to już w
    > ogóle inna liga.

    Wiesz to skąd? Pracujesz w warsztacie? Rzecz w tym że EV nie wymagają
    praktycznie obsługi. Ja mam PHEVa i przez 6 lat system EV nie wymagał
    obsługi WCALE. ICE potrzebował w tym czasie od groma czasu i energii.

    > No tak ale do tych megawatów to trzeba mieć jeszcze infrastrukturę, a z
    > tym jeszcze długo będzie problem.

    Podziękuj kolegom z konfedery, że przeżarli kasę z emisji.

    > Ale to oni zawsze stanowili awangardę technologii.

    No właśnie, US się już przestawia na HEV w pojazdach bojowych, w innych już
    na BEV.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 129. Data: 2022-11-01 14:40:04
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 31 Oct 2022 11:24:21 +0100, J.F

    > czyli nie "normalnych" ale spalinowych.
    > Choc spalinowy wodorowy chyba moze byc (ciekawe ile to NOx emituje)

    Masz tutaj wyjaśnione dlaczego bez sensu robić spalinowy wodorowiec

    https://www.youtube.com/watch?v=vJjKwSF9gT8

    juz-koniec-aut-z-silnikami-spalinowymi-w-unii-europe
    jskiej-znamy-date/2wc8zxb?utm_source=www.auto-swiat.
    pl_viasg_auto-swiat&utm_medium=referal&utm_campaign=
    leo_automatic&srcc=ucs&utm_v=2

    > Przeciez od dawna sie o tym mowi.
    > W swietle wydarzen na Ukrainie ... chyba wlasciwy ruch.
    >
    > Mamy 13 lat na wiatraki, solary i reaktory ...

    Oprócz tego 10 lat już zmarnowane, o ilości pieniędzy nie wspomnę. Najpierw
    zaniedbanie sieci, potem zabicie wiatraków i na koniec PV prosumenckiego 2
    lata przed czasem wymaganym przez EU.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 130. Data: 2022-11-01 18:23:41
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2022-10-31 o 21:24, nadir pisze:
    > Moc chłodnicza jest tak z grubsza 3x większa niż
    > mechaniczna/elektryczna, są jakieś tam jakieś niuanse typu; lepszy gaz,
    > lepsza instalacja, lepsze wymienniki, ale to są mało istotne wielkości.
    > Moc mechaniczna przeciętnej sprężarki w samochodzie osobowym to 1,5-5kW.
    > Tu masz jakąś dyskusję, chłop twierdzi, że zmierzył na wale moc
    > sprężarki i wyszło mu 6kW.

    To jakieś bzdury są. 18kW żeby schłodzić wnętrze samochodu? Toż tym
    można zamrozić tuszę wołową :>

    > https://forum.klimatyzacja.pl/showthread.php?tid=455
    > Jak to robił i czy prawidłowo to nie nie wiem, ale jest to z grubsza
    > zbieżne z tym co wiem od ludzi zajmujących się chłodnictwem w samochodach.

    W 1-1,5kW jestem w stanie uwierzyć.

    > Przy upałach w okolicach 30st.C mam spalanie o około 0,5 litra większe
    > gdy używam klimy.

    No to by się zgadzało pi razy oko, zakładam że piszesz o 0,5 litra na
    100km więcej czy może na godzinę? Zakładając godzinę to mamy jakiś 1kW
    mocy chwilowej.

    > Ale tu nie chodzi o koszta, tylko o sprawność. Tankując na stacji mam
    > koszty wydobycia, tankowca i rafinacji w cenie. Płacąc za kWh w gniazdku
    > też wszystkie koszty pośrednie są doliczone.
    > Chodzi o to, że przeciętny ekofaszysta stawia tezy, że samochód
    > elektryczny jest dużo bardziej ekologiczny bo sprawność silnika
    > elektrycznego to nawet 90%, a spalinowego to przeciętnie 25%.

    Patrząc na to co wychodzi z komina elektrowni i co wychodzi z rury
    samochodowej też jestem zwolennikiem tezy że elektryki są bardziej
    ekologiczne :>

    > Nie wiem co to za urządzenia i firma, ale naszym kraju, i w reszcie
    > Europy też, do pracy z urządzeniami elektrycznymi powyżej 1000V trzeba
    > mieć specjalne uprawnienia, do niższych napięć zresztą też.

    Ta wiem wiem. Tylko w praktyce ani to nie jest jakaś super technologia,
    ani ci co koło tego chodzą nie są Einsteinami.

    > Ostatnio jeden znajomy mechanik został przez warsztat samochodowy
    > wysłany na kurs SEP, bo przyjeżdża do nich coraz więcej samochodów
    > elektrycznych na czysto mechanicznej naprawy. Ale jego przełożony ma na
    > tyle oleju w głowie, że wie że w tych samochodach już nie ma tylko
    > instalacji 12/24V i można coś spektakularnego odjebać.

    No rozwój cywilizacji ma to do siebie że trzeba się bardziej zmóżdżać.
    Ale to chyba nie jest nic dziwnego :>

    L.