eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.95.49.88.177.n
    eoplus.adsl.tpnet.pl!not-for-mail
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
    Date: Thu, 3 Nov 2022 21:32:57 +0100
    Organization: MAD
    Message-ID: <1...@m...org>
    References: <635cc8b4$0$457$65785112@news.neostrada.pl>
    <635e30fa$0$448$65785112@news.neostrada.pl>
    <635e482b$0$564$65785112@news.neostrada.pl>
    <635e7e53$0$473$65785112@news.neostrada.pl>
    <635eb53f$0$564$65785112@news.neostrada.pl>
    <635eb7e7$0$552$65785112@news.neostrada.pl>
    <635ec1e2$0$548$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
    <12uy91gbipbl5$.7lktlyf9nbca$.dlg@40tude.net>
    Reply-To: m...@n...op.pl
    NNTP-Posting-Host: 95.49.88.177.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Myjk";
    posting-host="95.49.88.177.neoplus.adsl.tpnet.pl:95.49.88.177";
    logging-data="19910";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2708338
    [ ukryj nagłówki ]

    Wed, 2 Nov 2022 07:33:09 +0100, J.F

    > mandaty z FR juz przyszly?
    > W UK moze najszybciej, w Polsce ... troche jednak "snującym sie".

    No i znowu to samo. Tylko tobie się wydaje że wszyscy zapieradaljo po
    autostradzie >140. W praktyce średnia to może 120. Ja jeżdże maks. 120
    (zazwyczaj licznikowe 120 czyli okolice 115) i jestem mimo tego
    wyprzedzającym bo ludzie jeżdża 100-110. 100-120 to jest najbardziej
    ekonomiczna, bezpieczna i komfortowa prędkość.

    > No wlasnie podobno duze .. sprawdzic trudno.
    > Szczegolnie w duzym kombi duze ..

    Ja mam SUVa, roleta od zakupu leży... dzieś, nie wiem nawet gdzie.
    I ponownie, u mnie po nagrzaniu kabiny idzie max 3kW przy największych
    mrozach.

    >>> W między czasie samochody spalinowe zaczęły faktycznie spalać mniejsze
    >>> ilości paliwa. Mam diesla sprzed 20 lat i w miarę współczesną benzynę
    >>> turbo. Benzyna ma dużo lepsze osiągi i przy ostrym pałowaniu na
    >>> autostradzie mieści się w 9l/100km. Krajówki i drogi lokalne obskakuje w
    >>> 5,5l/100km.
    >>
    >> Fajnie, a w tym czasie elektryk zużywa 15-20kWh/100km. Przelicz to, jeśli
    >> potrafisz, na paliwo i przestań się tak podniecać tymi super "osiagami"
    >> spalinowych trupów.
    > Ale na slonce przeliczyc, czy na wegiel w elektrowniach?
    > A moze na gaz?

    A czego zużycie on wykazywał? Naucz się czytac ze zrozumieniem. ;P

    Mam jak wiadomo "fajny" samochód pomiarowy jakim jest Outlander PHEV,
    posiadający swój odpowiednik spalinowy. No więc mój Outlander w trybie EV
    zużywa 20kWh, w trybie HEV czyli jazda na silniku spalinowym bez użycia
    energii z baterii, to jest 7,5-8,5L/100km. Odpowiednik czysto spalinowy
    zużywa 10-12L/100 (bo nie odzyskuje energii z hamowania, bo ciągle kotłuje
    nawet na postoju, bo nigdy nie ma pełnej sprawności, bo skrzynia biegów
    itd., nawet w trasie widać różnicę w HEV vs ICE). Przekładając paliwo na
    energię, to jest 100-120kWh. Wyprodukowanie 1L benzyny wymaga (wg
    koncernów) 7kWh prądu. To jest kolejne 70-84kWh. Sprawność elektrowni i
    przesyłu policzmy na mizernym poziomie 33% (elektrowniociepłownie mają
    znacznie wyższą sprawność, no ale już nie będę kopać wielbicieli
    spaliniaków, w końcu to też ludzie, są też OZE które podbijają sprawność
    systemu energetycznego) co daje zużycie 60kWh vs spaliniak 160-204kWh. Z
    tego wynika że ICE ma końcową sprawność na poziomie 30-37% w stosunku do
    EV. Faktycznie "lepsze osiagi" te trutki mają.

    > A coz to za warunki? po miescie, 80mph po autostradzie?
    > Benzyna?

    Mieszane, benzyna. Diesel, poza transportem gabarytowym gdzie ma należytą
    sprawność, powinien być dawno zbanowany. Szczególnie w takiej polszy, gdzie
    ludzie do kręcenia wokół komina i raz do roku aby pojechać do Bułgarii
    sobie diesle kupowali.

    > Bo mnie czasem wychodzi np. 6.8l diesla/100km autostrady.
    > Przy sredniej np 120 - szybciej sie nie da, za duzo snujących sie
    > spalinowych i ciezarowych. Maksymalnej lepiej nie podawac :-)

    Znowu srasz tymi autostradami, a sam się przyznałeś że korzystasz znich
    tyle co kot napłakał. Zresztą jak większość ludzi. W praktyce to te diesle
    w naszych krajowych warunkach mają sprawności <20%. Do tego jeszcze są
    zaniedbane, wtryski leją, chleją i rozlewają olej, dymią etc.

    > No ale po miescie spalanie rosnie - nie mam start-stop, nie mam
    > odzysku energii przy hamowaniu ..

    Dlatego ci, już po raz kolejny, pokazuje mój samochód który, dla trybu EV
    ma odpowiednik czysto spalinowy. I to zarówno w benzynie jak i z dieslem.
    Liczby nie kłamią. Spaliniaki marnują energię na potęgę, tak samo jak
    marnują ją kotły na paliwa stałe większość ciepła wyrzucając kominem.

    > Pogratulowac, na baterie w Priusach tez nie narzekaja, ale czy to ta
    > sama technologia?
    > U Ciebie chyba tez li-ion, i to raczej z gatunku wysilonych.
    > Co nie znaczy, ze kazdy tak ma.
    > Ale w przyszlosci raczej powinien tak miec.

    Przecież setki tysięcy elektryków jeździ, a wymian baterii jest tyle co kot
    napłakał. Za to jak już jest, to z pewnością cały świat się dowie. Podobnie
    jak o każdym pożarze EV.

    > Ile masz gwarancji na baterie ?

    160tkm lub 8 lat.

    > 3-4 lata temu.
    > Moze mu nikt nie polecil PHEV, moze ominął mitsu.
    > Ile kosztowało twoje 6 lat temu, ile wtedy kosztowala wersja
    > spalinowa?

    100k vs 80k. Brutto. Dzisiaj Mój PHEV zdecydowanie lepiej stoi niż
    spaliniak. Także dlatego że nikt ich nie chce sprzedawać. No ja już sobie
    nie wyobrażam zostawiać na stacji takich koszmarnych pieniędzy jak mogę
    praktycznie za darmo jeździć.

    > A ile jakies porownywalne tanszej marki ?

    Umówmy się, nie ma "tańszej marki" -- jak są tańsze,
    to gorzej wyposażone itp.

    >> Wiesz to skąd? Pracujesz w warsztacie? Rzecz w tym że EV nie wymagają
    >> praktycznie obsługi. Ja mam PHEVa i przez 6 lat system EV nie wymagał
    >> obsługi WCALE. ICE potrzebował w tym czasie od groma czasu i energii.
    >
    > A tymczasem Hyundai wymaga regularnej wymiany plynu chlodzącego
    > baterie. co kosztuje majatek w ASO, choc Cavalino pisal, ze plyn mozna
    > w miare tanio kupic samemu.

    Mój, jak pisałem, nie wymaga, tak samo jak inne marki typu KIA, TEsla czy
    VW. Poza tym nawet jeśli, to nadal nie kosztuje to w hujdaju więcej niż
    obsługa olejowa i klockowo-tarczowa spaliniaka. Jak mu przestaną z tego
    powodu schodzić samochody, to szybko zmieni cenę płynu, albo technologię.

    > Oprocz tego masz normalne zuzycie zawieszenia, wypadki itp.

    Noji?

    > A z ciekawostek - podobno w Chinach codziennie jakis pozar
    > e-roweru/skutera/hulajnogi.

    I znowu porównywanie jabłek do gruszek... To u was chroniczne?

    >>> No tak ale do tych megawatów to trzeba mieć jeszcze infrastrukturę, a z
    >>> tym jeszcze długo będzie problem.
    >> Podziękuj kolegom z konfedery, że przeżarli kasę z emisji.
    > hm ... wyplacili spoleczenstwu?
    > Tzn wielodzietnym, księżom, no i "swoim" :-)

    Dokładnie tak, na kiełbaskę wyborczą poszło.

    BTW właśnie wyliczyłem sobie ZUS, cudowny pisowski nowy ład
    mi dowalił 5500 zł za miniony miesiąc.

    >>>> Wojo jest chyba zbyt zachowawcze żeby ot tak porzucić ropę, ale może się
    >>>> mylę :>
    >>> Ale to oni zawsze stanowili awangardę technologii.
    >> No właśnie, US się już przestawia na HEV w pojazdach bojowych, w innych już
    >> na BEV.
    >
    > Jeden eksperymentalny Abrams to troche malo.

    O Priusach też tak mówili. Potem o Teslach też. Fakty są jednak takie, że
    HEVy są oszczędniejsze i cichsze. Dla Wojska te elementy są znaczące. Mniej
    niż dla cywili, ale są.

    --
    Pozdor
    Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: