  • Data: 2010-09-16 22:40:20
    Temat: Re: Zagwozdka - wyjątek w konstruktorze?
    Od: Michoo <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 16.09.2010 09:19, klops pisze:

    > Wracając do tematu, zastanów się nad tym (może bozia pozwoli dostrzec
    > problem o którym wzmiankowałem...):
    [...]
    > Foo()
    > {
    > b = new Bar();
    > cout <<"Foo"<<endl;
    > throw 1;
    [...]
    > Dla podpowiedzi: b wyciekło...

    To nie ma nic (poza lokalizacją) wspólnego z konstruktorem - błąd leży w
    braku zwalniania zasobów przy opuszczaniu zakresu. Tu masz to samo a kod
    jest rodem z C.

    {
    char *buf=malloc(100);
    //...
    if(cond)
    return -1;
    //...
    free(buf);
    return 0;
    }

    Standardowym podejściem w sytuacji gdy używamy "gołych" wskaźników i
    wyjątków w jednym miejscu (nie tylko w konstruktorze) jest taki zapis:
    Foo():b(0)
    {
    try
    {