    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Zagłuszarki Chrzanowskiego
    Date: Thu, 15 Nov 2018 12:18:29 +0100

    Użytkownik "Queequeg" <q...@t...no1> napisał w wiadomości
    news:2802bf67-cfa4-4c71-af4c-5c389c1024e1@trust.no1.
    ..

    > Nie jest tak, że wtedy zakłóca się też praca serca i to czuć?

    > Odczytywanie danych wyjściowych z pulsu brzmi przerażająco...

    To raczej 50 laty temu może by było "na czasie". Ale w epoce już wówczas
    dobrze opanowanej komputeryzacji nawet wibratorów babom do cipy, to aż mi
    się wierzyc nie chce.
    Przecież, gdyby pacjent wpadł w obce pole magnetyczne, co jest nie takie
    rzadkie, to rozrusznik by się rozkalibrował i dowidzenia... a raczej witam
    panie grabarz...
    Z pulsu to lekarz czyta, ale, jeśli ma to robić automat, to musi mieć
    minimum choćby inteligencji, żeby było wiadomo, jak urządzenie - i pacjent
    rzecz jasna - reaguje na proces regulacji. Musi jakoś zwracać dane, musi
    jakoś zaalarmować, że coś sie dzieje, czy bateria się kończy, czy któryś
    impuls nie dochodzi do celu, itd. Musi być jakaś możliwość doładowania
    baterii...
    Żeby też jakieś chujowo zaprogramowane urządzenie nie zrobiło...
    ...Wrzućcie w google (bez cudzysłowów) hasło "rozrusznik serca burza
    elektryczna" i zobaczcie, jakie to może mieć niemiłe skutki. Programować to
    magnesem... bed ajdija...
    Do Mirka - szczerze watpię, aby 10 lat temu technologia rozruszników była aż
    tak uwsteczniona, mimo, ze juz 20 lat temu te urządzenia potrafiły więcej,
    niż (nie)reagować na magnes, nawet byy urzadzenia, które współdziałały w
    stymulacji serca i oddechu. Może dla jakiegoś pustelnika w dalekim eremie w
    głębi lasu, z ustabilizowanym życiem, to sztywne nastawy były by ok, bo tam
    nie było by nawet potrzeby czegokolwiek regulować, rano modlitewka, zebranie
    jagódek, w południe skromny posiłek, wieczorem kolacyjna z owoców runa
    leśnego i opluskanie się w pobliskim potoku, oczywiście, znów pacierz, da
    capo al fine... Ale, bateria wieczna nie będzie i raz na jakiś czas, to
    trzeba będzie sprawdzić, czy układ sie nie sypie.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.