  • 11. Data: 2009-09-02 18:43:59
    Temat: Re: Zagadka serwisowa
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Wed, 02 Sep 2009 19:03:16 +0200, Nex@pl napisał(a):

    > A gniazdko inne ? Spróbuj wpiąć się gdzie indziej z komputerem.

    O tym nie pomyślałem, choć pomyślałem o przestawieniu kompa z podłogi na
    stolik, jakieś 2m dalej :) Oczywiście, bez rezultatu. No i przecież na tym
    gniazdku działał rok z górą... Okolica jest wiejska, nic tam nie zakłóca.
    Do kompa nic oprócz monitora, myszy i klawiatury nie było podłączone, netu
    nie było, jeszcze nie zdążyłem aktywować linka radiowego. Aczkolwiek u mnie
    w domu działa zarówno z aktywnym połączeniem wifi jak i bez.
    No nic, na razie koniec bojów, wyjeżdżam jutro na miesiąc. Po powrocie,
    nasz ulubiony ciąg dalszy :)
    --
    Jacek

  • 12. Data: 2009-09-02 19:15:48
    Od: "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:16fuei5h0vekx$.1xlgfeos4wavq$.dlg@40tud
    e.net...

> [...]
    > gniazdku działał rok z górą... Okolica jest wiejska, nic tam nie zakłóca.
    ----------------------------
    Nie był bym tego taki pewny. Nawet sobie nie wyobrażasz,
    jak wiele ludzie na wsi potrafią w tej materii zdziałać...

    --

    Pozdrawiam serdecznie

    Arkadiusz Stopa

    <stopa małpka post kropka pl> tel. 0897633408
    Mała Galeria Makrofotografii: www.stopa.cso.pl

  • 13. Data: 2009-09-03 06:23:30
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Mateusz Viste" <m...@n...please> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:u...@m...viste-family.net...

    > Nic nie sugeruję, nie wdawałem się zbytnio w temat. Zaobserwowałem tylko,
    > że gdy sąsiad coś sobie spawał w garażu, to komputer dostawał bzika
    > (wyłączał się, resetował, zawieszał, itp). A że sąsiad podobno często
    > spawał, to i tym ludziom często komputer wariował. :-)
    > Skuteczną radą była wymiana zasilacza (prewencja) + dokupienie UPSa.
    > Sprawa działa się na wsi, w mieście z takimi problemami nigdy się nie
    > spotkałem.

    Może napięcie za małe? Akurat na wsiach to jest główny problem. Zdarza się,
    że jak włączy się lodówka to światło trochę przygasa. :)

  • 14. Data: 2009-09-03 06:43:24
    Od: "Robson" <a...@...pl>

    > Malo widziales.

    potwierdzam, malo widzial.
    Ja natomiast miaslem taki przypadek: poczatek podobny, u mnie komp dziala
    wysmienicie, u znajomego sie wiesza (domek na wsi). W koncu nie wiedzialem
    co robic, zmierzylem napiecie w gniazdku, bylo jakies 170V. Telefon do
    zakladu energetycznego, cos majstrowali przy transformatorze na slupie
    (chuba go wymienili) i komp zaczal dzialac normalnie.

  • 15. Data: 2009-09-03 07:10:36
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Robson" <a...@...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > zakladu energetycznego, cos majstrowali przy transformatorze na slupie
    > (chuba go wymienili) i komp zaczal dzialac normalnie.

    Wiesz, że znajomy może żądać odszkodowanie za nie spełnienie norm napięcia?

  • 16. Data: 2009-09-04 10:03:50
    Od: "Doxent" <d...@N...gazeta.pl>

    > itd. Komp cały czas chodzi bez zająknięcia, w sumie kilkanaście godzin.
    > Zawożę na miejsce i kicha. Komp startuje, winda startuje lecz komp chodzi
    > 2-3sek i 15sek mrozu i tak w kółko. Podmieniłem mysz, klawiaturę i Monitor

    a jak ma się sprawa z internetem na tej wsi ? Zauważyłem, że często po
    podłączeniu modemu od neozdrady sagem dzieją się podobne cyrki na starych
    kompach mimo iż wszystko jest ok dopóki nie podłączymy linii telefonicznej.
    Parę razy też widziałem komputery które wieszały się z monitorami LG Flatron
    mimo iż na innych chodziły znakomicie. Jeden to nawet krzyczał, "no cpu
    installed" (płyta asus na sis). Podłączałem zwykłego highscreena i działał a
    z LG procka mu brakowało.

  • 17. Data: 2009-09-04 12:08:36
    Od: "Robson" <a...@...pl>

    > Wiesz, że znajomy może żądać odszkodowanie za nie spełnienie norm
    > napięcia?

    A tego to nie wiedzialem. :)

  • 18. Data: 2009-09-04 13:32:22
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Robson" <a...@...pl> wrote in message news:h7noic$js0$1@news.onet.pl...

> [...]
    > zakladu energetycznego, cos majstrowali przy transformatorze na slupie
    > (chuba go wymienili) i komp zaczal dzialac normalnie.

    To musiał być bardzo stary komputer, bo dzisiejsze mają zasilacz
    który działa dobrze w szerokim zakresie napięć od około 90V-250V.
    Chodzi mi o te nowe komputery bez przełącznika US-120V/EU-220V.

  • 19. Data: 2009-09-04 16:26:52
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Robson" <a...@...pl> napisał w wiadomości grup

    > A tego to nie wiedzialem. :)

    Na ogół ugoda polega na zmniejszeniu ceny kWh. Jednak jak zdarzenie miało
    spory kawałek czasu temu to będzie ciężko udowodnić. Znajomy opowiedział
    ciekawą historię. Akcja działa się na wiosce. Zaplanowano malowanie w stacji
    rozdzielczej. Oczywiście wszystkich poinformowano, że w określonych
    godzinach prądu nie będzie. Gdy pomalowali, zapomnieli włączyć stacje. Po 2
    dniach dzwoni rolnik, czy długo będą trwały konserwacje, bo ma kilkadziesiąt
    krów i sam nie będzie ich wszystkich doił. :)

  • 20. Data: 2009-09-07 09:13:01
    Od: Chopin <s...@w...pEEl>

    qwerty pisze:
> [...]
    >
    > Może napięcie za małe? Akurat na wsiach to jest główny problem. Zdarza
    > się, że jak włączy się lodówka to światło trochę przygasa. :)

    Przydałby się UPS line-interactive, który by w razie potrzeby podbijał
    lub przycinał skoki napięcia napięcia.

    --
    Chopin
    "Gdynia Moje Miasto"