  • Data: 2012-01-24 00:12:19
    Temat: Re: Zagadka lub pytanie, jakie auto
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 23 Jan 2012 22:57:18 +0100, Cavallino wrote:

    > To cały czas na trasie?
    > Bo dla mnie średnia to jest miasto+trasa, najlepiej tak 30-70%.

    W mieście to jest jeszcze lepiej.
    Bo uzyskanie deklarowanych trasowych 7.4l/100km w trasie wymaga jednak
    specjalnego sposoby i jazdy i samoograniczania siebie.
    W mieście producent deklaruje chyba 14.7l/100km, a tak wysokiego zużycia
    paliwa w tym samochodzie po prostu nigdy nie widziałem.
    Nawet jeżdżąc 100% po zakorkowanym mieście, dynamicznie to chyba nie
    zdarzyło mi się przekroczyć 14l/100km.
    Przeciętnie 12.5-13l w mieście

    > Jednostkowy przypadek niewiele zmienia.
    > Jakoś i pismakom w żadnym teście nie chce wyjść tyle co w papierach.
    > Najlepszy był Mercedes SLK w ostatnim Automaniaku, który zamiast
    > deklarowanego 6,5 litra spalił Mikiciukowi prawie dwa razy tyle, czyli 12 l.

    Jak wsiadłem pierwszy raz do mojego auta, to w trasie też mi spaliła pewnie
    ze 12l, tylko czego to dowodzi poza tym że pierwszy raz miałem ponad 200KM
    pod butem i 3x na minutę chciałem sprawdzić czy nadal tam są?

    To co podaje producent to nie jest zużycie maksymalne możliwe do uzyskania
    przez nabuzowanego kierowcę który dostał samochod do zabawy, a raczej
    średnio-niskie zużycia paliwa.
    I jeżeli w przecietnych warunkach daje się takie zużycie uzyskać bez
    szczególnego zamulania, to jest ok.