  • 11. Data: 2010-04-02 23:21:13
    Temat: Re: Zagadka - czemu i czego detekcja się dzieje?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 2 Apr 2010 17:06:37 +0200, bujnos wrote:
    >sprawa się wyjaśniła o tyle, że nie są to zakłócenia z układu. co to jest -
    >nie wiem, filtrów nie mam więc nei sprawdzę. w detekcję pojedyńczych cząstek
    >nadal nie chce mi się wierzyć ale dopisałem licznik i fakty są takie że cos
    >ten przetwornik łapie, im bliżej północy tym mniej, sytuacja z okolic
    >dwudziestej była chyba taka, że szum miał wyższy offset i wtedy tych
    >detekcji było sporo mimo ciemności "na oko" (co kilkanaście sekund). głęboką
    >nocą - raz na kilka minut. a zawsze byłem przekonany że to oko jest czulsze
    >niż krzem.

    No nie - a jak robia noktowizory ? :-)

    Krzem jest tez czuly na bliska podczerwien, ktorej oko nie ujrzy.

    A tam u ciebie .. to moze byc cokolwiek, moze byc np indukcja z
    telefonu gsm, albo stale oswietlenie szczatkowe ktore trafia akurat w
    prog miedzy stanami przetwornika ADC.
    Podlacz sluchawki lub wzmacniacz audio, moze cos sie wyjasni.

    J.

  • 12. Data: 2010-04-03 08:01:20
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > prog miedzy stanami przetwornika ADC.
    > Podlacz sluchawki lub wzmacniacz audio, moze cos sie wyjasni.

    Jesli do okolic polnocy jest wiecej a pozniej mniej to ewidentnie jest to
    skorelowane z jakas ludzka aktywnoscia, ale ktoredy to sie nie dowiemy, bo
    ekserymentator za bardzo cedzi infromacje.

  • 13. Data: 2010-04-05 09:09:58
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    Może to być również oświetlacz w paśmie podczerwieni
    stosowany przy kamerach do monitoringu, daje mocną dawkę
    podczerwieni. Czasami sotsuje się takie nie przy kamerach
    lecz jako samodzielne duże lapmy mocowane w kilku
    punktach posesji.
    Widać je w lustrach, gołym okiem. Bezpośrednio patrząc
    są całkowicie niewidoczne.

    --

    Tomy M. www.ansibl.com

  • 14. Data: 2010-04-05 09:18:17
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Tomy M." <t...@a...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > lecz jako samodzielne duże lapmy mocowane w kilku
    > punktach posesji.
    > Widać je w lustrach, gołym okiem. Bezpośrednio patrząc

    Te z kamer sa widoczne golym okiem - ale to nie rozwiazuje zagadki, ze czym
    glebsza noc tym mniej zdarzen.

  • 15. Data: 2010-04-05 11:40:48
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    Ghost pisze:

    > Użytkownik "Tomy M." <t...@a...com> napisał w wiadomości
    >
    > Te z kamer sa widoczne golym okiem - ale to nie rozwiazuje zagadki, ze
    > czym glebsza noc tym mniej zdarzen.
    Oświetlenie na czujnik ruchu?

    @Bujnos
    Dopnij procesor przez max232 do komputera i zliczaj dokładnie te impulsy
    - może z wykresu w czasie coś wyjdzie.

    Michoo

  • 16. Data: 2010-04-05 14:05:31
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości

    > @Bujnos
    > Dopnij procesor przez max232 do komputera i zliczaj dokładnie te impulsy -
    > może z wykresu w czasie coś wyjdzie.

    Sugerujesz poszukiwania w stylu SETI?! ;-)

    --

    Tomy M. www.ansibl.com

  • 17. Data: 2010-04-05 14:06:33
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    > Te z kamer sa widoczne golym okiem - ale to nie rozwiazuje zagadki, ze
    > czym glebsza noc tym mniej zdarzen.

    Niekoniecznie, widziałem takie które gołym
    okiem były niewidoczne, ale w lustrze było
    je widać ...hmmm do końca tego nie rozumiem.

    --

    Tomy M. www.ansibl.com

  • 18. Data: 2010-04-05 15:07:50
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    Tomy M. pisze:
    > Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Sugerujesz poszukiwania w stylu SETI?! ;-)

    Tańsze. I z większą od 0 szansą na powodzenie.

    a) może wyjdzie, że wskazania są całkiem losowe - wtedy obstawiałbym
    zmiany w poziomie szumu na granicy czułości przetwornika - np wiele
    urządzeń które generują interferujące ze sobą zakłócenia - może jakieś
    dudnienia powstają?
    b) może wyjdzie, że zakłócenia są w miarę regularne - można wtedy szukać
    co za obca istota je nadaje (ew, choć to mniej prawdopodobne - jakie
    to może być urządzenie)
    c) lubię wykresy ;)

    Jeszcze mi tak do głowy przyszło - wysterować tym ogniwem tranzystor,
    żeby mieć wzmocnienie sygnału i zobaczyć jakie to są zmiany - bo jeżeli
    to są oscylacje na poziomie 0.1 LSB w okolicy progu przełączania to
    wykrycie co to może być bardzo trudne.

    Michoo

  • 19. Data: 2010-04-07 09:46:19
    Od: "bujnos" <a...@g...pl>

    > @Bujnos
    > Dopnij procesor przez max232 do komputera i zliczaj dokładnie te impulsy -
    > może z wykresu w czasie coś wyjdzie.

    Proszę

    http://www.facebook.com/photo.php?pid=1145900&l=9493
    66b0e4&id=1069131166

  • 20. Data: 2010-04-08 15:32:43
    Od: "bujnos" <a...@g...pl>

    tu jeszcze ładniej
    http://p0.grono.net/97/97454/97454286.jpg

    ta dziura ok pierwszej to - podejrzewam - brak chmur. ogniwo legło na dnie
    blaszanej puszki, wystawione na niebo i może czubki koron drzew, przed oknem
    parking i blok naprzeciwko, w polu widzenia latarnia sodowa ale puszka
    osłaniała przed jej światłem