  • Data: 2010-04-02 16:08:40
    Temat: Re: Zagadka - czemu i czego detekcja się dzieje?
    Od: "JarekC" <j...@c...mysite.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > sprawa się wyjaśniła o tyle, że nie są to zakłócenia z układu. co to
    > jest - nie wiem, filtrów nie mam więc nei sprawdzę. w detekcję
    > pojedyńczych cząstek nadal nie chce mi się wierzyć ale dopisałem licznik i
    > fakty są takie że cos ten przetwornik łapie, im bliżej północy tym mniej,
    > sytuacja z okolic dwudziestej była chyba taka, że szum miał wyższy offset
    > i wtedy tych detekcji było sporo mimo ciemności "na oko" (co kilkanaście
    > sekund). głęboką nocą - raz na kilka minut. a zawsze byłem przekonany że
    > to oko jest czulsze niż krzem.

    Ciekawi mnie, jak wyglądają te szumy dla pochmurnego i czystego nieba. (może
    to światło odbite od chmur)
    Jak lubisz sie bawić, możesz jeszcze wstawić panel słoneczny w tubę z
    czarnej tektury. w ten sposób ograniczysz pomiar do kierunku. Może
    znajdziesz cwaniaczka z noktowizorem i lampą podczerwieni ;)