  • 11. Data: 2010-03-09 11:59:35
    Temat: Re: Zafira A - co sie najszybciej zuzywa
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-03-08 12:18, *Baczek* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:
    > Witam
    > Mocno mysle nad zakupem Opla Zafiry A (rocznik cos koło 2003). Jest cos w
    > tym modelu co zuzywa sie bardziej niz inne czesci przy duzym przebiegu, co
    > mozna sprawdzic od razu?

    Zafira kumpla, którą mu kupiłem u siebie w firmie z przebiegiem 180kkm -
    teraz około 300 kkm 1.8 16v i gaz od jakichś 100 kkm.
    Piasta prawego przedniego koła - dokładnie to łożysko, ale trzeba było
    wymienić z piastą, stacyjka i tylna wycieraczka (ktoś urwał ;) ). Dolewa
    około litra oleju na 15 kkm, czyli między przeglądami.
    Poza tym wszystko OK.

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 12. Data: 2010-03-10 09:16:03
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Bastion" <b...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Baczek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomo?ci

    > Te pompy (bosch vp44) nie sa jakos specjalnie wadliwe, byly np.
    > montowane w BMW i VW. Trzeba sie z nia obchodzic zgodnie z instukcja
    > obslugi a
    > moim zdaniem spokojnie mozna zrobic 500-700 kkm albo i wiecej. Podstawowe
    > zasady:
    > - nie odpalac na hol/pych/ z gorki przy padnietym aku.
    > - nie odpowietrzac silnika przez parominutowe krecenie rozrusznikiem.
    > - stosowac dobre paliwo.
    > Czyli praktycznie wystarczy stosowac zasady zawarte w instruki obslugi.

    Są, a przynajmniej były. Normą był "pad" przy przebiegu 160-180 kkm.
    Rozwiązaniem - wymiana pompy (3,5-5 tys), samej elektroniki - 300-700 zeta,
    albo samodzielne dzierganie z lutownicą - 1,5 (na allegro drożej) zł za
    element + koszty przesyłki, tylko nie wszyscy wiedza o tej ostatniej
    możliwości.
    http://allegro.pl/item950470708_x_tranzystor_do_do_s
    terownika_pompy_vp44_vp_44.html

    --