-
Data: 2010-01-20 21:33:15
Temat: Re: Zafira 2002-2003 silnik diesla
Od: "Bastion" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
Użytkownik "szymo" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
news:hj736p$bcp$1@news.man.bydgoszcz.pl...
> mz pisze:
>> Przygotuj sie na pompę paliwa. Poza tym silnik jest całkiem niezły wg
>> mnie.
>> Mam Zafire z 2003 2,0l od czerwca 2009 r. i po wymianie pompy paliwa, a
>> nie było to tanie, samochód sprawuje się całkiem dobrze.
> Jeśli mam być szczery -z diesla w zafirze najlepiej sprawuje się i
> najtańszy w utrzymaniu a zarazem najmniej kłopotów sprawiający jest silnik
> 1.8 benzyna. Diesle są paskudne. Naprawdę. Ja kupilem 1.6 też nie był to
> najszczęśliwszy wybór zaś kolega i sąsiad mają 1.8 i chwalą. Dwóch innych
> ma 2.2 diesel (i tak najlepszy z tych diesli) i jak sami mówią już
> niedługo ich nie potrzymają. Pompa paliwa siada nader często.
Panowie co wy sie tak uparliscie na ta pompe paliwa w silnikach DTI?
W dieslach Zafiry NIE MA zadnej pompy paliwa jest natomiast pompa wtryskowa
bosch VP 44 (jedno lub dwu wtykowa). Co do awaryjnosci moim zdaniem
prawidlowo
eksloatowana:
- bez odpowietrzania silnika przez parominutowe krecenie rozrusznikiem.
(pompa jest smarowana ropa i krecenie na sucho powoduje mechaniczne
zatarcie lub termiczne uszkodzenie sterownika.)
- bez odpalania na hol przy padnietym aku (przyczyny uszkodzenia jw)
Niekatowana pompa moim zdaniem spokojnie
wytrzyma 500 kkm jak nie wiecej.
Inna sprawa, ze wiekszosc sprowadzonych do nas paroletnich
Zafir DTL i DTI ma faktyczny przebieg w tej wlasnie okolicy 500 kkm
Koszty naprawy? Tu jest roznie, spalona elektronike mozna naprawic
za ok 500 zl. Uszkodzenia mechaniczne wymagajace regeneracji to ok 3000 zl
Jezeli chodzi o roznice pomiedzy silnikami w roku 2002 i 2003 to zasadniczo
byly to kolejno silniki
- DTL bez intercoolera z pompa jednowtykowa
- DTI z intecoolerem i pompa jednowtykowa montowana
--do maja 2003 w silnikach DTI 2.0, pozniej dwuwtykowa.
--od poczatku w silnikach DTI 2.2 dwuwtykowa
Silnik DTI jest oczywiscie dynamiczniejszy i oszczedniejszy ale dwuwtykowa
pompa vp44 jest zintegrowana ze sterownikiem i wrazliwa na termiczne
uszkodzenie
elektroniki.
Moja opinia o DTI 2.0 z rocznika 2003, ekonomiczny i dynamiczny
polecam szczegolnie w trase.
(Zafira DTI 2.0 z rocznika 2003 zrobilem prawie 100 kkm).
W silnikach DTI warto tez zwrocic uwage na roznice pomiedzy wersja 2.0 i 2.2
120 konny silnik 2.2 jest chwalony za dobre osiagi i male spalanie
ale ma opinie nieco "przerasowanego" i przez to bardziej awarynego.
Ogolnie polecem Zafire DTI z rocznika 2003.
Wybor wersji 100, 120 KM pozostawiam
Tobie. Przed zakupem sprawdzilbym cisnienie sprezania- zeby nie kupic
jakiegos naprawde zajezdzonego szrota.
Następne wpisy z tego wątku
- 20.01.10 21:44 Bastion
- 20.01.10 22:00 Kamado
- 21.01.10 08:37 szymo
- 21.01.10 08:44 szymo
- 21.01.10 13:21 mz
- 21.01.10 13:39 szymo
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pożar parkingu w Luton
- gov.pl - porównanie kosztów przejechania 100 km (II kwartał 2024)
- Suchoń z Czeciej Drogi twierdzi że nie będzie podatków od AUT SPALINOWYCH
- przyszłość wg Muska
- pedał gazu bez linki
- Kolejny EKOLOGICZNY samochód na widok którego Cavallino dostaje WHHURRRIII ;-)
- Zakaz wjazdu samochodami na parkingi wielopoziomowe?
- Ładowarka CAT 994H
- elektryczna Norwegia
- Podnieś rękę!
- KIA nas dyma
- miles per gallon
- Strefa czystego powietrza
- Prawdziwy ekologiczny samochód
- Stało się...
Najnowsze wątki
- 2024-10-19 Warszawa => Software Engineer .Net <=
- 2024-10-19 Warszawa => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-10-19 Warszawa => Specjalista Helpdesk <=
- 2024-10-19 PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- 2024-10-18 Marsz niepodleglosci
- 2024-10-18 Pożar parkingu w Luton
- 2024-10-18 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-10-18 Gdańsk => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-10-18 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-10-18 uwazajmy na haczyki w umowach
- 2024-10-18 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-10-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-10-18 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-10-18 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-10-18 Warszawa => Key Account Manager <=