eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZafira 2002-2003 silnik dieslaRe: Zafira 2002-2003 silnik diesla
  • Data: 2010-01-20 21:33:15
    Temat: Re: Zafira 2002-2003 silnik diesla
    Od: "Bastion" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "szymo" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:hj736p$bcp$1@news.man.bydgoszcz.pl...
    > mz pisze:
    >> Przygotuj sie na pompę paliwa. Poza tym silnik jest całkiem niezły wg
    >> mnie.
    >> Mam Zafire z 2003 2,0l od czerwca 2009 r. i po wymianie pompy paliwa, a
    >> nie było to tanie, samochód sprawuje się całkiem dobrze.
    > Jeśli mam być szczery -z diesla w zafirze najlepiej sprawuje się i
    > najtańszy w utrzymaniu a zarazem najmniej kłopotów sprawiający jest silnik
    > 1.8 benzyna. Diesle są paskudne. Naprawdę. Ja kupilem 1.6 też nie był to
    > najszczęśliwszy wybór zaś kolega i sąsiad mają 1.8 i chwalą. Dwóch innych
    > ma 2.2 diesel (i tak najlepszy z tych diesli) i jak sami mówią już
    > niedługo ich nie potrzymają. Pompa paliwa siada nader często.


    Panowie co wy sie tak uparliscie na ta pompe paliwa w silnikach DTI?
    W dieslach Zafiry NIE MA zadnej pompy paliwa jest natomiast pompa wtryskowa
    bosch VP 44 (jedno lub dwu wtykowa). Co do awaryjnosci moim zdaniem
    prawidlowo
    eksloatowana:
    - bez odpowietrzania silnika przez parominutowe krecenie rozrusznikiem.
    (pompa jest smarowana ropa i krecenie na sucho powoduje mechaniczne
    zatarcie lub termiczne uszkodzenie sterownika.)
    - bez odpalania na hol przy padnietym aku (przyczyny uszkodzenia jw)

    Niekatowana pompa moim zdaniem spokojnie
    wytrzyma 500 kkm jak nie wiecej.
    Inna sprawa, ze wiekszosc sprowadzonych do nas paroletnich
    Zafir DTL i DTI ma faktyczny przebieg w tej wlasnie okolicy 500 kkm
    Koszty naprawy? Tu jest roznie, spalona elektronike mozna naprawic
    za ok 500 zl. Uszkodzenia mechaniczne wymagajace regeneracji to ok 3000 zl

    Jezeli chodzi o roznice pomiedzy silnikami w roku 2002 i 2003 to zasadniczo
    byly to kolejno silniki
    - DTL bez intercoolera z pompa jednowtykowa
    - DTI z intecoolerem i pompa jednowtykowa montowana
    --do maja 2003 w silnikach DTI 2.0, pozniej dwuwtykowa.
    --od poczatku w silnikach DTI 2.2 dwuwtykowa
    Silnik DTI jest oczywiscie dynamiczniejszy i oszczedniejszy ale dwuwtykowa
    pompa vp44 jest zintegrowana ze sterownikiem i wrazliwa na termiczne
    uszkodzenie
    elektroniki.

    Moja opinia o DTI 2.0 z rocznika 2003, ekonomiczny i dynamiczny
    polecam szczegolnie w trase.
    (Zafira DTI 2.0 z rocznika 2003 zrobilem prawie 100 kkm).
    W silnikach DTI warto tez zwrocic uwage na roznice pomiedzy wersja 2.0 i 2.2
    120 konny silnik 2.2 jest chwalony za dobre osiagi i male spalanie
    ale ma opinie nieco "przerasowanego" i przez to bardziej awarynego.

    Ogolnie polecem Zafire DTI z rocznika 2003.
    Wybor wersji 100, 120 KM pozostawiam
    Tobie. Przed zakupem sprawdzilbym cisnienie sprezania- zeby nie kupic
    jakiegos naprawde zajezdzonego szrota.















Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: